Alimente bogate in fibre si antioxidanti – Bune si la silueta, dar foarte bune si pentru sanatatea ta

Exista o multime de alimente bogate in fibre si antioxidanti care ne sunt la indemana, insa pe care nu le consumam atat de des pe cat ar fi nevoie. Tocmai din acest motiv, am strans o lista cu cele mai importante alimente bogate in fibre si antioxidanti pe care vi le recomandam sa le includeti cat mai des in dieta pentru o stare de sanatate foarte buna, dar si o silueta supla si placuta.

Pentru a intelege mai bine ce alimente bogate in fibre si antioxidanti este recomandat sa consumam, trebuie sa aflam ce inseamna firbele si antioxidantii. Fibrele ajuta la o digestie mai buna, sunt substante de balast care se gasesc in fructe, legume si cereale. Ele nu se gasesc niciodata in produse de origine animala.

Stomacul nu poate digera fibrele insa ele sunt importante pentru ca ajuta tranzitul intestinal, previn si amelioreaza constipatia si reduc riscul de diabet si boli de inima. Printre alte beneficii, fibrele reduc colesterolul, cresc frecventa scaunelor, mentin senzatia de satietate si nu aduc niciun aport caloric organismului, lucru foarte bun daca esti la dieta.

In alta ordine de idei, antioxidantii par sa fie prezenti peste tot, inclusiv in ciocolata si vin rosu. Antioxidantii sunt o gama larga de molecule ce protejeaza alte molecule de oxidare. Daca prea multe molecule sunt deteriorate in corpul nostru, celula poate functiona defectuos sau poate muri, de aceea antioxidantii sunt atat de importanti. Ei pot preveni sau reduce daunele.

Alimente bogate in fibre si antioxidanti – Lista alimentelor

Fulgii de ovaz – sunt ideali pentru ca regleaza nivelul de zahar din sange, ofera energie si luptaimpotriva oboselii. In plus ajuta si la eliminarea apei din organism

Avocado – este o sursa excelenta de fibre si grasimi sanatoase. Avocado e alimentul perfect, se poate pune in salate sau pe sandwich si e foarte bun si pentru silueta.

Linte – Nu se obisnuieste la noi in tara consumul prea mare de linte, desi seamana foarte mult cu fasolea. Aceasta leguminoasa e o sursa excelenta de proteine si are o cantitate importanta de fibre, fier si Vitamina B.

Zmeura – Un adevarat deliciu, plus ca e plina de vitamina C si antioxidanti foarte puternici. Se poate manca pur si simplu sau in cereale sau smoothi-uri.

Seminte de chia – Pline de proteine calciu si Omega 3, o singura lingurita contine 6 grame de fibre. Cu seminte de chia se poate face si o budinca delicioasa cu fructe si lapte de cocos.

Broccoli – O leguma extrem de recomandata despre care se spune ca mancata zilnic ar putea proteja de cancer. Contine o cantitate foarte mare de fibre si e ideala pentru persoanele care tin dieta

Mazare – Tot pe lista de alimente bogate in fibre si antioxidanti se numara si mazarea care e considerata una dintre cele mai mici legume, bogata in fibre si proteine. Se poate adauga in supe, paste sau salate

Perele – au foarte putine calorii si sunt fructe cu sursa importanta de fibre si potasiu.

Informatii nutritionale caras. Tot ce trebuie sa stii despre ”pestele poporului”

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...