8 tipuri de alimente ce nu trebuie consumate daca ai dureri de articulatii!

Articulatiile sunt zonele in care se intalnesc doua sau mai multe oase. Ele se ocupa de miscarile pe care le facem. Un rau sau un prejudiciu al articulatiilor noastre poate interfera cu miscarea noastra si poate duce la dureri severe.

Exista multe afectiuni care pot duce la articulatii dureroase, inclusiv guta, osteoartrita, artrita reumatoida si entorse. Se estimeaza ca o treime dintre adulti sufera de dureri articulare.

Durerea genunchiului este cea mai frecventa problema, urmata de articulatia umarului si a soldului. Durerea articulara poate afecta orice zona a corpului nostru, inclusiv glezne, picioare, umeri si maini. Pe masura ce inaintam in varsta, corpul nostru devine predispus la acest tip de durere.

Durerea articulara poate varia de la usoara la severa. Poate dura cateva zile sau saptamani (acute) sau cateva luni (cronice). Acest tip de durere sau umflaturi poate afecta calitatea vietii.

8 tipuri de alimente ce nu trebuie consumate daca ai dureri de articulatii! – produsele rafinate, in general

Exista anumite alimente care pot provoca dureri articulare. Pentru a va proteja si a preveni durerea articulara, asigurati-va ca evitati aceste tipuri de alimente:

1. Zahar. Stiti ca bomboanele, gogosile si alte dulciuri sunt o placere vinovata, dar daca suferiti de dureri articulare, va recomandam foarte mult sa ramaneti departe de ele.

Produsele foarte prelucrate genereaza de fapt evacuarea de substante ce provoaca inflamatii. Acestea includ zaharuri le din sucuri, bomboane, ciocolata si cereale, de asemenea. Consumul excesiv de zahar poate exercita o presiune asupra articulatiilor si poate duce la cresterea in greutate.

2. Glutamatul monosodic. MSG sau glutamatul monosodic este un ingredient care mareste aroma, se gaseste frecvent in sosul de soia si produsele asiatice.

De asemenea, se poate gasi in supe laplic, sosuri, mancaruri nesanatoase, topinguri de salata, carne si amestecuri de supa. MSG provoaca reactii inflamatorii in organism si agraveaza durerea articulatiilor.

3. Bauturi alcoolice. Consumul excesiv de alcool este foarte daunator durerii articulare. Berea contine purine care sunt transformate in cristale de acid uric in organism, care pot provoca leziuni ale articulatiilor. O bere usoara are si gluten, care este groaznic pentru articulatiile delicate.

4. Produse rafinate. Produsele din faina alba, paine sau biscuiti, orez alb si cereale sunt carbohidrati rafinati. S-a demonstrat ca carbohidratii foarte procesati sunt principala cauza a obezitatii si a altor boli cronice. Aceste alimente au indice glicemic ridicat. Pentru a fi mai specific, ele stimuleaza crearea AGE, ceea ce duce la inflamare.

8 tipuri de alimente ce nu trebuie consumate daca ai dureri de articulatii! – carnea rosie si cea prelucrata

5. Carne rosie si prelucrata. Carnea rosie si cea prelucrata contine purina si nitrati, substanțe chimice care pot agrava durerea si inflamatia din organism. S-a demonstrat ca carnea rosie si carnea foarte prelucrata poate provoca umflaturi si poate contribui la dezvoltarea cancerului.

6. Produse lactate. Produsele lactate au fost prezentate ca o masa inflamatorie pentru majoritatea oamenilor. Conform multor studii, majoritatea adultilor au dificultati in digerarea laptelui, indiferent daca sunt constienti de acest lucru sau nu.

Consumul pe termen lung al laptelui poate provoca o reactie inflamatorie. Persoanele care sufera de dureri articulare sunt sfatuite sa evite produsele lactate.

7. Sodiu. Multe mese semi-preparate au cantitati mari de sare si alti conservanti. Sodiul rafinat contine aditivi si substante chimice care pot perturba echilibrul real al lichidului in organism.

Evitati alimentarea cu fast food si mancarurile incalzite la microunde. Inlocuiti sarea de masa obisnuita si incepeti sa utilizati sarea himalaiana roz.

8. Ulei de porumb. De obicei, snack-urile si produsele de patiserie sunt pline cu ulei de porumb si alte uleiuri naturale care contin acizi grasi omega-6 esentiali.

S-a dovedit stiintific ca aceste uleiuri au capacitatea de a duce in timp la umflaturi in organism. Deci, asigurati-va ca stati lasati departe de arahide, soia, ulei de seminte de struguri si alte sosuri pentru salata.

Feriti-va de mesele substitutive alcatuite din acizi omega-6 cu uleiuri alternative mult mai sanatoase anti-inflamatoare cu omega-3, cum ar fi cele din fructe cu coaja lemnoasa sau ulei de masline, de seminte de in si produse din seminte de dovleac.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...