8 super-alimente care alunga oboseala si stresul

super-alimente-care-alunga-stresul

Alimentele sanatoase va pot ajuta sa recuperati energia care parca a disparut. Daca va simtiti extrem de obositi, dar nici nu ati inceput ziua bine, poate fi un semn ca dieta nu este una potrivita. In timp ce zaharul si cofeina va ofera adesea un impuls energetic rapid, acestea va determina sa va simtiti sleiti de puteri doar cateva ore mai tarziu. Cafeaua si bauturile energizante luate in exces pot dauna serios organismului. Insa, exista solutii mult mai simple pentru oboseala si stres. Alimentatia sanatoasa si hidratarea sunt doua dintre acestea.

Uneori tot ce aveti nevoie este un pahar cu apa care sa va hidrateze bine. Daca nu aveti acces la apa proaspata de izvor, atunci utilizati cea mai buna apa imbuteliata pe care o puteti gasi si adaugati o mana de sare de mare. Mineralele din sarea de mare ajuta corpul sa absoarba apa. Apa potabila pe tot parcursul zilei – intre mese, nu in timpul lor – poate impiedica deshidratarea sa provoace oboseala de dupa-amiaza.

Nu va sfatuim sa consumati ape cu diverse minerale si vitamine, acestea de cele mai multe ori contin si zahar. Cel mai bine, adaugati singuri la apa minerale.

Apoi, pentru a adauga mai multa energie pe timpul zilei, adaugati alimente sanatoase zi de zi, pentru a scapa cu timpul de oboseala si stres. V-am pregatit o lista cu 8 super-alimente cu care sa incepeti schimbarea.

Spirulina

Spirulina contine o gama uimitoare de nutrienti, incluzand clorofila, proteine ​​si antioxidanti. De fapt, spirulina este mai bogata in proteine ​​si aminoacizi decat orice alta sursa vegetala, continand toti cei 8 aminoacizi esentiali. Desi se potriveste cu carnea rosie ca sursa de fier, spirulina contine, de asemenea, vitamine B si magneziu, toate atat de importante pentru mentinerea nivelului de energie al corpului. Spirulina este bogata in antioxidanti, care ajuta organismul sa combata stresul. Incepeti cu 3-5 grame pe zi. Asigurati-va ca luati spirulina de calitate superioara.

Ciuperca Reishi

Lista alimentelor sanatoase pe baza de plante continua cu ciuperca reishi. Recunoscuta in Asia de cel putin 2.000 de ani, cercetarile actuale ii sustin valoarea ca adaptogen, ca planta tonica care imbunatateste functia imunitara. Ciuperca Reishi este cunoscuta pentru stimularea imunitatii si calmarea stresului. Ciuperca se gaseste in multe forme, alegeti care vi se potriveste mai mult: praf de ciuperci reishi sau capsule, pulbere, tinctura sau pur si simplu ceai delicios.

Seminte de chia

Semintele de chia sunt mici, dar puternice. Sunt bogate in fier, magneziu si aminoacizi care ofera energie. De asemenea, contin vitamine B si calciu, care ajuta la combaterea stresului care de cele mai multe ori provoaca starile de oboseala. Adaugati-le in fulgi de ovaz, iaurt sau smoothie-uri sau faceti budinca din lapte de nuca de cocos cu seminte de chia pentru un mic dejun energizant!

Nuca de cocos

Cocosul este bogat in grasimi sanatoase, cunoscute sub numele de trigliceride cu lant mediu, care ajuta la cresterea nivelului de energie fizica si mentala. Mai mult, nuca de cocos contine vitamine B, aminoacizi, magneziu si potasiu pentru a va mentine energizati toata ziua. Toate se gasesc in carnea de cocos. Dar si apa de cocos este la fel de energizanta.

Cu ce se lauda mereu bauturile energizante? Ca au electroliti. Ei bine, apa de nuca de cocos este electrolitul numarul unu existent! Adaugati carne de nuca de cocos, unt de nuca de cocos sau ulei de nuca de cocos la smoothie-uri, la fulgii de ovaz sau orice alt fel de mancare si beti apa de nuca de cocos zilnic.

Cacao

Cacao este ambalat cu fier, vitamine, proteine, fibre si zinc. De asemenea, este una dintre cele mai bogate surse de magneziu din lume. Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale care ajuta la sustinerea nivelului de energie al corpului. Activeaza metabolismul, combate stresul si chiar ajuta la reducerea poftelor de zahar si a modificarilor de dispozitie.

Cacao brut are un compus numit teobromina care poate dilata vasele de sange in timp ce relaxeaza muschii bronhiilor din plamani (un bonus pentru persoanele care sufera de astm). Cumparati cacao crud, adaugati in dieta zilnica un smoothie crud de cacao sau o budinca.

Seminte de dovleac

Tot pe lista alimentelor puternice se afla semintele de dovleac. Mancand o mana de seminte de dovleac ca o gustare va poate ajuta sa combateti oboseala de dupa-amiaza. Semintele de dovleac sunt pline de zinc si fier, impreuna cu aminoacizii triptofan, care ajuta organismul sa combata stresul. Ca bonus, au proprietati antiinflamatorii! Puteti adauga o mana de seminte de dovleac in salate sau le puteti consuma simple.

Maca

Maca este o pulbere de culoare galben-auriu, in functie de soi, despre care se crede ca este unul dintre cele mai bune alimente pentru a sustine nivelul de energie. Este o leguma radacina originara din Peru care va ajuta sa va imbunatatiti functiile hormonale, permitandu-i corpului sa se descurce mai bine de diferitele forme de stres. Adaugati o lingura de maca la smoothie-uri sau la micul dejun.

Spanac

Spanacul contine magneziu, fier, vitamine B si proteine. De asemenea, ofera organismului o doza mare de vitamina C pentru a ajuta la absorbtia fierului. Nivelurile ridicate de clorofila din spanac ajuta la combaterea inflamatiei care poate duce la oboseala. Clorofila este marele detoxifiant al naturii. Unele stari de oboseala pot fi cauzate de acumularea de toxine. Consumul de spanac frecvent poate ajuta la reducerea sarcinii toxice asupra celulelor, oferind mai multa energie naturala. Folositi spanacul in salate, sandvisuri, supe, smoothie-uri, sosuri!

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...