7 exercitii pentru coloana dreapta

Munca la birou, dar si cea care implica efot fizic sustinut ne determina sa uitam de postura, sa stam in pozitii deficitare pentru corpul nostru, ca in final sa realizam ca avem probleme privind pozitia coloanei vertebrale.

Evident ca aceste modificari de pozitie ale coloanei aduc cu ele si durerile sau amortirea membrelor datorita apasarii pe nervii paravertebrali, modificari ale cutiei toracice, pierderea mobilitatii normale a corpului, chiar si scaderea functiei unor organe. Spre exemplu:

  • curbarea excesiva si tasarea coloanei la nivel lombar (mijloc) duce la probleme sexuale, dar si la amortirea picioarelor;
  • Curbarea patologica a coloanei cervitace (la nivelul gatului) duce la scaderea circulatiei in partea posterioara a emisferelor cerebrale si a elementelor din sistemul nervos central caci prin coloana cervicala urca spre creier doua artere cu rol principal in irigarea zonei poasterioare a capului.

Iata deci cateva exercitii simple pe care le poti efectua acasa in fiecare dimineata si care iti mentin coloana dreapta:

Exercitiul 1

Intinde-te pe spate. Indoaie piciorul drept de la genunchi. Intinde piciorul stang deasupra capului. Apucati cu ambele maini genunchiul si trageti-l spre trunchi. Ramaneti asa timp de 30 de secunde. Repeta acest exercitiu de doua ori pentru ambele picioare.

Exercitiul 2

Intinde-te pe spate si indoaie picioarele. Apuca piciorul stang cu ambele maini, la genunchi, si trage spre trunchi. Mentine pozitia timp de 20 de secunde. Acest exercitiu se repeta de doua ori pentru ambele picioare.

Exercitiul 3

Intinde-te pe spate. Intinde bratul drept in lateral, la un unghi drept fata de corpul tau. Intinde piciorul stang in asa fel incat sa fie foarte drept. Incearca sa intinzi genunchiul drept spre partea stanga, astfel incat acesta sa atinga mana stanga. Stai in aceasta pozitie timp de 20 de secunde. Se repeta exercitiul de doua ori pentru ambii genunchi.

Exercitiul 4

Intinde-te pe spate si indoaie piciorul stang de la genunchi. Pune jumatatea inferioara a piciorului drept in cruce – peste coapsa stanga, cu genunchiul indreptat in lateral la un unghi drept. Trageti cu grija piciorul stang spre cap. Stai in aceasta pozitie timp de 30 de secunde. Schimbati pozitia picioarelor si repetati.

Exercitiul 5

Asaza-te pe podea cu genunchiul drept si intinde celalalt picior in spatele tau. Piciorul stang trebuie sa fie indoit la genunchi. Stai in aceasta pozitie timp de 30 de secunde. Acest exercitiu se repeta schimband pozitia picioarelor.

Exercitiul 6

Intinde-te pe partea dreapta. Indoiti piciorul stang de la genunchi apucand glezna cu mana stanga. Trageti cu grija de glezna cu mana pana cand muschii se incordeaza. Coloana vertebrala trebuie sa ramana dreapta si stai in aceasta pozitie timp de 30 de secunde. Se repeta acest exercitiu si pe partea cealalta a corpului.

Exercitiul 7

Tine-te cu ambele maini de o masa sau un alt corp fix. Indoiti partea superioara a corpului inainte, iar genunchii usor indoiti si ei. Bratele tale ar trebui sa fie intinse si capul sa fie la nivelul umerilor. Stai in aceasta pozitie timp de 10 secunde, apoi stai drept si indoaie corpul pe ambele parti.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Sursa: Bright Side

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...