6 legume ciudate care dau un bust de energie si intaresc sistemul imunitar

6-legume-ciudate-care-intaresc-sistemul-imunitar

Uneori avem nevoie de mai multa diversitate pentru a ne mentine sanatosi. Varietatea extraordinara de legume si fructe rezultata in urma transporturilor frecvente ne pune la dispozitie o intreaga gama de legume, fructe si vegetale excelente pentru sanatate. Iata cateva dintre alimentele ciudate foarte bune pentru o imunitate de fier.

Feriga Fiddlehead sau Spata Dracului

Este folosita ca parte a dietei in Asia, Franta de Nord si la nativii americani. Se recolteaza inainte de deschiderea frondei. Detine vitamina A, un anti-oxidant natural care ajuta la mentinerea membranelor mucusului si a integritatii pielii.

Feriga este bogata in cupru. Cuprul este esential pentru oxigenarea globulelor rosii. Nivelul scazut de cupru are ca rezultat durerea musculara, articulatia, oboseala, precum si o functie slaba a creierului. Studiile arata, de asemenea, ca deficienta de cupru poate intarzia cresterea, greutatea mica si inaltimea si, de asemenea, incetineste activitatile.

Excelenta pentru tratarea anemiei. Nivelul scazut de hemoglobina si celulele rosii din sange sunt cauza anemiei, deoarece o cantitate redusa de oxigen este transportata catre celule. Anemia duce la un nivel scazut de energie, imunitate slaba si functie lenta a creierului. Majoritatea oamenilor sufera de anemie din cauza deficitului de fier.

Tigva Cabalash

O portie de 116 grame din aceasta leguma ce seamana cu dovlecelul contine 16 calorii si asigura 13% Vitamina C si 7,36% zinc. Aceeasi cantitate de tigva furnizeaza 174 mg de potasiu, 13 mg de magneziu, 15 mg de fosfor si 2 mg de sodiu. In plus, poseda diferite cantitati de nutrienti, minerale, vitamine, lipide si aminoacizi.

Este un fapt bine stabilit ca speciile de oxigen reactiv (ROS) sunt implicate in peste 100 de boli, cum ar fi boli de inima, accident vascular cerebral, arterioscleroza, malarie, sindromul imunodeficientei dobandite (SIDA), diabet si altele. Prin urmare, este important pentru cercetatori sa caute surse naturale de antioxidanti. Extractul de etanol din fructe de L. siceraria a fost, de asemenea, evaluat pentru activitatea antioxidanta. Rezultatele obtinute intr-un studiu au indicat, de asemenea, ca fructele sunt o sursa potentiala de antioxidanti naturali.

Fructe de cactus

Proprietatile care promoveaza sanatatea fructelor de cactus si a altor parti au facut obiectul unui interes deosebit, acordand o atentie deosebita fitochimiei antioxidante. Beneficiile nutritionale si de sanatate sunt asociate cu proprietatile antioxidante ale compusilor precum fenolici, acid ascorbic si pigmenti. Opuntia este utilizat ca medicament popular in Mexic pentru tratamentul arsurilor, ranilor, edemelor si indigestiei.

Mai multe studii au raportat ca diferite parti ale speciei Opuntia au diverse efecte medicale, cum ar fi diuretic, antiinflamator, analgezic si antiulceros, printre altele. Aceste proprietati sunt in general atribuite capacitatii antioxidantilor de a neutraliza speciile reactive de oxigen (ROS), cum ar fi oxigenul simplu si peroxidul de hidrogen (H2O2) sau de a suprima sistemul xantina / xantina oxidaza, toate acestea putand induce leziuni oxidative, adica peroxidarea lipidelor.

Fructele de cactus sunt folosite ca alimente, precum si pentru tratamente de medicamente alternative, deoarece au o multitudine de nutrienti si beneficii pentru sanatate. Poate fi consumat imediat dupa eliminarea spinelor lor puternice si ascutite. Perele de cactus crude merg eficient in salatele de fructe si, de asemenea, se agita si puteti gati aceste tipuri de fructe in gemuri sau chiar le puteti folosi in mancaruri gustoase, la fel ca si chili.

Lastari de bambus

120 g de lastari de bambus contin 14 calorii, 0,26 gm grasime, 1,84 gm proteine ​​si 1,2 g fibre alimentare. Poseda acizi fenolici care sunt antioxidanti. De asemenea, sunt bogati in aminoacizi, carbohidrati, proteine, zahar, grasimi, minerale si fibre.

Lastarii de bambus poseda substante nutritive adecvate, proteine, vitamine si minerale, impreuna cu proprietati antioxidante, anti-virale, anti-bacteriene, antiinflamatorii si anti-cancer, care ajuta la prevenirea bolilor de sanatate. Sunt o sursa excelenta de potasiu care ajuta la mentinerea ritmului normal al inimii si a tensiunii arteriale. Aportul regulat de lastari de bambus ajuta la imbunatatirea sanatatii colesterolului. Este folosit ca aliment in toata lumea.

Legume de mare

Legumele de mare sunt o sursa excelenta de iod si vitamina K. Sunt o sursa foarte buna de folat si magneziu si sunt o sursa buna de calciu, fier si triptofan. Legumele de mare sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a absorbi mineralele din apa. Adesea, acestea sunt minerale sanatoase precum calciu, fier, magneziu si iod. Cu toate acestea, atunci cand legumele de mare sunt localizate in apele poluate, acestea pot absorbi si metale grele, cum ar fi arsenul si plumbul. Drept urmare, ori de cate ori este posibil, cel mai bine este sa cumparati legume ecologice de mare. Legumele de mare sunt o parte valoroasa a dietei.

Broccoli chinezesc Kai-Lan

Broccoli chinezesc este bogat in nutrienti si o sursa buna de vitamina C, vitamina K si vitamina A. De asemenea, ofera acid folic si fibre alimentare bogate. Broccoliul chinezesc brut ofera mai multi nutrienti decat cel gatit, deoarece gatitul poate pierde nutrientii.

Vitamina B6 este esentiala pentru a regla nivelul de homocisteina din sange. Nivelul ridicat de homocisteina duce la inflamatii, vase de sange si boli de inima. O cantitate inadecvata de vitamina B6 duce la acumularea de homocisteina si placa, care dauneaza garniturilor vaselor de sange si rezulta accident vascular cerebral si atac de cord. Studiile arata ca aportul de vitamina B6 cu folat ajuta la reducerea nivelului de homocisteina si la repararea daunelor vaselor de sange. De asemenea, gestioneaza nivelul colesterolului si tensiunea arteriala, care sunt principalele cauze ale bolilor de inima.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...