6 beneficii surprinzatoare ale bamelor pentru sanatatea noastra

beneficii bame

Bama (Abelmoschus esculentus sau Hibiscus esculentus) este o planta cu flori si fructe comestibile. Se stie ca majoritatea legumelor verzi sunt pline de beneficii, iar bamele nu fac exceptie de la aceasta regula.

Bamele au un continut bogat de vitamine (vitaminele B, precum si vitaminele A, C, E si K) si minerale (calciu, fier, magneziu, potasiu si zinc), dar si niveluri ridicate de fibre mucilaginoase nutritive. In plus, la fel ca multe alte plante, bamele sunt pline de antioxidanti, care lupta cu stresul oxidativ, prevenind astfel aparitia bolilor cronice.

Potrivit unui raport din 2019 publicat in revista Phytochemical Research, bamele detin proprietati antioxidante, antiinflamatorii si imunomodulatoare, antibacteriene, anticancerigene, antidiabetice, de protectie a organelor si neurofarmacologice.

Bamele – Beneficii pentru sanatate

1.Efect anti-stres

In urma unui studiu efectuat pe sobolani de laborator, cercetatorii au observat ca extractele din seminte de bame au proprietati antistres (adaptogene). Adaptogenii pot ajuta la imbunatatirea sanatatii generale, deoarece situatiile stresante prelungite pot provoca o adaptare ineficienta a organismului, care poate include niveluri reduse de rezistenta si poate afecta starea de spirit.

Vezi si: Cum sa iti iei zilnic o portie sanatoasa de elemente atomice

2.Ajuta la imbunatatirea digestiei

Fibrele alimentare ajuta la prevenirea constipatiei si la mentinerea unui sistem digestiv sanatos. In medicina asiatica, oamenii adauga extract de bame in mancare pentru a proteja impotriva iritatiei si a bolilor inflamatorii gastrice.

De exemplu, un studiu din 2016 al unei echipe de cercetatori internationali sustine ca fibrele din bame pot ajuta la imbunatatirea digestiei, la imbunatatirea procesului de absorbtie in intestinul gros.

3.Ajuta la scaderea nivelului de colesterol din organism

Mucilagiul (substanta asemanatoare gelului) din bame poate ajuta organismul sa elimine excesul de colesterol. Intr-un studiu din 2014 pe soareci, cei care au fost hraniti cu pulbere de bame au eliminat mai mult colesterol decat celelalte animale.

Bamele sunt bogate si in polifenoli,substante care lupta impotriva inflamatiilor daunatoare si iti protejeaza inima. De asemenea, aceasta leguma este o sursa buna de fibre; 1 cana ofera 3,2 g de fibre alimentare si, potrivit Asociatiei Americane a Inimii, alimentele bogate in fibre alimentare ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau.

4.Ajuta la gestionarea diabetului

Bama are o putere antioxidanta puternica in seminte si coaja, care ajuta in mod special persoanele cu diabet de tip II. Un studiu recent publicat in Journal of Pharmacy and Bioallied Sciences a explorat proprietatile antidiabetice si antihiperlipidemice ale acesteo legume. Sobolanilor diabetici li s-a administrat sub forma de pulbere pentru un interval de 14 pana la 28 de zile si au prezentat profiluri lipidice imbunatatite cand testele s-au incheiat.

Totusi, exista si studii care spun ca bamele pot interfera cu diabetul. Studiile au descoperit ca aceste legume verzi pot interfera cu absorbtia metforminei, care este un medicament utilizat pentru tratarea medicamentelor pentru diabet. Persoanele cu diabet de tip II tind, de asemenea, sa aiba o urina mai acida, ceea ce creste riscul de pietre la rinichi la consumul de bame.

5.Indicate gravidelor

Bamele sunt o sursa buna de acid folic (1 cana= 100 g – asigura 15% din necesarul zilnic al unei femei pentru acest nutrient), un nutrient important pentru femeile insarcinate, deoarece ajuta la scaderea riscului de aparitie a unui defect de tub neural, care afecteaza creierul si coloana vertebrala a fatului in curs de dezvoltare.

Vezi si: Fasolea fluturilor, floarea care trateaza afectiunile intime la femei

6.Te scapa de oboseala

Un grup de cercetatorii condusi de Fangbo Xia din Beijing, China, in studiul lor intitulat „Constituentii antioxidanti si anti-oboseala ale bamelor” au descoperit ca semintele bogate in antioxidanti pot ajuta la reducerea oboselii musculare.

Intr-un studiu clinic efectuat pe soareci de laborator, timpul de inot al soarecilor carora li sa administrat extract de bame a crescut semnificativ in comparatie cu grupul de control. Prin urmare, studiul de cercetare a sugerat ca un consum de bame ar putea fi legat de capacitatea metabolica imbunatatita si stresul imbunatatit al soarecilor.

Vezi si: Totul despre cultura bamelor – Profit de peste 2000 de euro pentru fiecare hectar cultivat

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...