5 probiotice naturale pentru sanatatea digestiva

Stresul, stilul de viata nu tocmai adecvat la care ne expunem zilnic si alimentatia nesanatoasa sunt principalii factori care ne influenteaza buna functionare a sistemului nostru digestiv, ducand la un dezechilibru intestinal al microbiotei. De aceea, este important sa includem in dieta noastra alimente care ajuta microbiota intestinala, adica anumite probiotice naturale bogate in microorganisme vii.

Dupa cum spuneam, probioticele sunt microorganismele care ajuta la mentinerea unei stari bune de sanatate si la formarea unui sistem imunitar rezistent in fata virusurilor si a bacteriilor. Prin urmare, probioticele sunt asa-numitele „bacterii bune”, care se gasesc in mod natural in organismul nostru si ajuta la asimilarea substantelor nutritive, luptand in acelasi timp impotriva infectiilor.  Totusi, atunci cand ai probleme digestive inseamna ca ceva nu functioneaza cum trebuie si ar trebui sa apelezi la cateva remedii, alimente care contin probiotice: produse lactate fermentate, lapte de soia, varza murata etc. 

Asadar, daca vreti sa consumati remedii probiotice pentru o mai buna digestie, trebuie sa alegeti alimentele fermentate.  

Vezi si: Cat de utile sunt probioticele? Rezultatele unui studiu facut de oamenii de stiinta din Israel

Iata cateva probiotice naturale pentru sanatatea digestiva:

1-Varza murata, un bun probiotic natural

Varza murata reprezinta o sursa excelenta de probiotice, fiind pregatita prin fermentatie, cu ingrediente naturale, dar este si o sursa buna de vitamine (A, B, C si E).  

Intr-un borcan de sticla, se adauga treptat varza taiata in bucati si sarea in straturi (aprox. 1 lingura de sare pentru fiecare 2 kg de varza). Se apasa bine, astfel incat sa nu existe prea mult aer in amestec, dar trebui sa existe totusi si putin spatiu pentru ca zeama sa acopere totul. Se inchide borcanul si varza murata va fi gata abia peste 1-2 luni. Atat varza, cat si zeama sunt foarte bogate in probiotice.

Varza murata restabileste echilibrul bacterian in intestin. Probioticul scade inflamatia si elimina agentii patogeni care ar putea locui in tractul digestiv si, de asemenea, scad simptomele legate de sindromul intestinului iritabil.

2-Kefir

Kefirul este un produs lactat bogat in lactobacili si bacterii bifidus, ce contribuie la mentinerea sanatatii tractului digestiv. Trebuie sa stit ca puteti face acest produs lactat si acasa, cu o cultura bacteriana care se hraneste cu lactoza din lapte. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi niste granule de kefir care, in timp, se vor dezvolta in aceasta bautura.

Intr-o sticla, se adauga 2 cani de lapte proaspat cald si 4 linguri de granule de kefir Se. Lasa putin spatiu liber in sticla si acopera cu un tifon, astfel incat ciuperca de kefir sa poata respira. Apoi, se lasa la fermentat, la temperatura camerei, timp de 24 de ore. Cu cat fermenteaza mai mult timp, cu atat va fi mai gros si mai acid.   

Vezi si: Kombucha – Ce efecte si beneficii are ceaiul nemuririi

3-Lapte de soia

Soia are, in forma sa naturala, proprietati probiotice si acid lactic pentru cei care au intoleranta la lactoza. 

4-Masline in saramura – probiotice naturale 

Maslinele in saramura absorb toate culturile vii care fermenteaza in lichidul special.  

Vezi si: Apa cu lamaie: detoxifiere, slabit, digestie mai buna, detox pentru ficat, purifica sangele

5-Coaja de ananas

Fermentarea cojii de ananas cu indulcitor ajuta la obtinerea unui probiotic natural cu beneficii interesante pentru sanatate.

-Intr-un recipient, adauga coaja de la un ananas mare, o cana cu zahat si 4 cani cu apa. Inchide bine recipientul. Deschide-l de doua ori pe zi. Fermenteaza bautura de la 4 la 7 zile. Dupa a patra zi, o poti gusta. Daca este inca dulce, o poti lasa sa fermenteze mai mult. In cele din urma, strecoara bautura si indulceste-o daca doresti. Iti recomandam sa o bei rece.

Vezi si: Ceaiuri bune pentru o digestie sanatoasa

Sfat:

Legumele reprezinta si ele o sursa buna de probiotice, de exemplu, sfecla rosie, ceapa si usturoiul. Totusi, bacteriile bune care se gasesc in alimente sunt, insa, in cantitate mica, iar cand apar dezechilibre ale florei intestinale, sunt recomandate suplimente cu probiotice.

Vezi si: Semintele de fenicul, remediul bland impotriva balonarii, contipatiei si indigestiei

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...