5 feluri in care kombucha usureaza stresul

5-feluri-in-care-kombucha-usureaza-stresul

Cea mai simpla descriere a kombucha este ca ceai fermentat. Sigur, stim cu totii ce este ceaiul, dar ce anume este fermentarea? Si este gresit sa credem ca „fermentat” inseamna „putred si mucegait” sau „alcoolic” atunci cand de milenii fermentatia a fost indisolubil legata de supravietuirea umana. Aceasta bautura usor fermentata, alcoolizata si efervescenta va poate usura stresul de zi cu zi.

Raspunsul la stres este unul dintre cele mai valoroase mecanisme de aparare ale corpului. Cand corpul nostru percepe o amenintare, trebuie luata o decizie rapida – lupta sau fuga. Adrenalina si cortizolul sunt eliberate pentru a creste ritmul cardiac, pentru a ascuti simturile si pentru a pregati muschii pentru actiune rapida. Exact de asta avem nevoie atunci cand supravietuim in salbaticie.

Cu toate acestea, omul modern se confrunta cu mai multi factori de stres – aproape intotdeauna care nu pun viata in pericol – in fiecare zi, iar aceasta activare excesiva a raspunsului la stres s-a dovedit a fi daunatoare sanatatii noastre, creand o serie de efecte adverse asupra corpului.

In timp ce multe medicamente si tratamente pot atenua simptomele suprastimularii cronice a raspunsului la stres, acestea nu tind sa abordeze sursa problemei, adica oamenii moderni sunt stresati la maxim. Exista solutii: a va face timp pentru exercitii fizice, a dormi suficient, a va bucura de compania prietenilor buni, a comunica in natura, a va lua timp pentru a va deconecta de stiri si de la mass-media electronica. Adaugarea de kombucha la toate acestea poate fi extrem de eficienta.

Motivele pentru care kombucha scade nivelul de stres

Kombucha este un adaptogen. Un adaptogen este un derivat vegetal sau vegetal (ceai fermentat in acest caz) care normalizeaza si echilibreaza organismul, beneficiind mai degraba de intreaga fiziologie decat de un anumit organ sau sistem. Adaptogenii sunt, in general, surse foarte bune de antioxidanti, care elimina radicalii liberi care provoaca stres oxidativ. De asemenea, ofera protectie hepatica, reduc pofta de zahar si alcool si sporesc imunitatea, energia si rezistenta.

Kombucha sustine digestia sanatoasa. Kombucha regleaza sistemul digestiv prin cresterea aciditatii intestinului. Aciditatea intestinala este cruciala pentru facilitarea digestiei si absorbtia nutrientilor din alimente. Stresul se manifesta adesea in intestin ca sindrom de intestin iritabil sau ulcere, ambele fiind ajutate de o digestie si aciditate imbunatatite.

Kombucha contine vitamine B si vitamina C. Kombucha contine vitaminele B1 (tiamina), B6 ​​si B12, toate fiind cunoscute pentru a ajuta corpul sa lupte impotriva depresiei, sa stabilizeze starea de spirit si sa imbunatateasca concentrarea. De asemenea, contine vitamina C, care suprima eliberarea de cortizol (unul dintre hormonii stresului). Nivelurile mai ridicate de cortizol din sange contribuie la hipertensiune, depresie si afectarea claritatii mentale.

Vezi si: Tratamente casnice cu busuioc. De la reducerea stresului la tratarea tulburarilor respiratorii

Mai mult, in timp ce aceste vitamine se gasesc in kombucha in cantitati mici, sunt biodisponibile – adica sunt intr-o forma pe care corpul a evoluat pentru a o asimila instantaneu. In schimb, de multe ori vitaminele din suplimente nu sunt usor de asimilat de catre organism; le lipsesc cofactorii sau enzimele gasite in alimente intregi care sunt necesare pentru a cataliza procesul de absorbtie.

Consumul de kombucha poate reduce consumul de cofeina si zahar. Alegerea kombucha in locul cafelei ca bautura de dimineata inseamna mai putina cofeina in sistem. Iar L-teanina din ceai contracareaza efectele nocive ale cofeinei, oferind energie concentrata si calma.

Cantitatile mici de alcool au un efect benefic asupra organismului. Kombucha nu este un ferment alcoolic precum berea sau vinul, dar contine urme de alcool. Aceste niveluri scazute naturale de alcool cresc sentimentele de bunastare si scad stresul. Numeroase studii arata ca un consum moderat de alcool are multe beneficii pozitive.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...