2 diete pentru o sanatate de invidiat

diete-cu-cruditati

Nu este vorba de diete pentru slabit, ci mai degraba de meniuri pentru cei care doresc sa isi pastreze tineretea, sanatatea si vitalitatea cat mai mult timp. Un regim lacto-vegetarian este pentru intarirea celulelor sanatoase si rezistente. Astfel, o dieta bazata pe cruditati, cereale integrale si produse lactate este perfecta pentru cine doreste o restabilire a echilibrului intern. Sangele se reinnoieste complet la 4 luni, iar la fiecare 7 ani intregul organism.

Dieta Waerland (dupa numele autoarei, Ebba Waerland)

Mic dejun:

  • lapte batut cu fructe si tarate;
  • seminte de in, lactoza;
  • infuzie de plante.

Dejun:

  • grau, orz, ovaz, mei, secara cu jumatate de litru de lapte sau legume crude cu condimente, precum maghiran, cimbru, leustean, patrunjel, chimen, rozmarin, anason, nasturel, marar, foi de dafin, etc.;
  • la piure de cartofi si morcovi rasi sa se adauge patlagina, papadie, urzica sau spanac crude;
  • la salate sa se adauge lapte batut pentru o mai buna asimilare a legumelor;
  • paine cu unt, cu branza si ceapa.

Cina:

  • daca la dejun s-au mancat cereale cu lapte, la cina se mananca legume si invers;
  • masa se cruditati se incepe cu suc;
  • aperitiv dietetic: felii de graham sau paine de secara cu unt, ceapa, usturoi, branza. Apoi, se pot manca cartofi fierti in coaja, morcovi si sfecla rasa, varza alba tocata;
  • persoanele care nu suporta asa bine cruditatile, sa inceapa cu legume usor inabusite sau oparite.

Nu se recomanda consumul de cafea, tutun, alcool, ceai negru, sare, dulciuri, condimente iuti. Acest regim restabileste si sensibilitatea gustului.

Dieta isihasta

Aceasta dieta este compusa din peste 50% din cereale si seminte. In rest, 25% radacinoase, si in completare zarzavaturi si alte ingrediente. Mancarea nefiarta are multa celuloza si este satioasa,curatand intestinele. Hrana se absoarbe aproape integral, iar organele nu obosesc cu prefacerea in hrana vie, aceasta fiind hrana vie.

Dimineata – paine cu fructe si nuci.

La pranz – ghiveci nefiert din legume radacinoase facute salata cu nuci si seminte, cu grau muiat sau uruiala de grau tinuta la macerat in apa timp de minimum 8 ore.

Seara – se mananca la fel ca la pranz, dar in cantitate mai mica.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.