14 vegetale cu continut mai mare de fier decat carnea

vegetale-cu-continut-bogat-de-fier

Din ce in ce mai multi oameni realizeaza cat rau poate face consumul de carne si renunta la aceasta in favoarea dietei vegetariene sau ovo-lacto-vegetariene. Marii consumatori de carne spun ca doza optima de fier poate fi luata doar din carne, dar iata 14 vegetale ce infirma aceasta regula.

Doza zilnica recomandata de fier este intre 8-27 de mg

Se recomanda o doza de 8-27 de mg de fier pe zi, barbatii pot consuma cea mai mica doza, insa femeile in varsta si femeile insarcinate sau care alapteaza au nevoie de o doza mai mare de fier. Vegetarienii se pot linisti, caci au mancaruri din plin pentru a-si lua doza necesara de fier. Iata 14 vegetale sanatoase si usor de pregatit.

1 – Spanac. Frunzele de spanac, extrem de gustoase, contin mult fier. 3 cani de frunze de spanac au 18 mg de fier, asta inseamnand mai mult decat 250 de grame de friptura. Asadar, daca adaugati si spanac la salata de zi cu zi, veti lua doza de fier recomandata.

2 – Broccoli. Broccoli este o sursa excelenta de fier si vitamina K si este extrem de usor de preparat si consumat cu multe alte vegetale. In plus, este bogat si in vitamina C, importanta in absorbtia fierului in organism.

3 – Linte. 1 cana de linte poate contine mai mult fier decat 250 de grame de carne. In plus, lintea este bogata si in potasiu, proteine si fibre. Fie ca este adaugata in salate, fie ca se face supa, lintea este foarte sanatoasa.

4 – Napi. 3 cani de napi contin 3.6 mg de fier si sunt foarte buni pentru combaterea anemiei. Daca nu va plac cruzi, aceastia pot fi adaugati usor la un sendvis sau in supe.

5 – Varza chinezeasca. Aceasta varza delicioasa este bogata si in vitamina A si contine 1.8 mg de fier.

6 – Cartof copt. Un cartof copt mare are mai mult fier decat 100 de grame de pui. Se poate prepara rapid, alaturi de broccoli, un pic de smantana si cascaval ras.

7 – Seminte de susan. 1 lingura de seminte susan contine 1.3 mg de fier. Acestea pot fi introduse usor in orice dieta, fie ca vorbim de salate, sosuri sau sendvisuri.

8 – Boabe de soia. Doar o singura cana de soia preparata contine 8-9 mg de fier. Sunt si o sursa excelenta de proteine. Totusi, e bine sa va asigurati ca preparati soia organica, avand in vedere ca soia este printre alimentele cele mai modificate genetic.

Nucile si semintele – bogate in fier

9 – Caju. Toate nucile si semintele contin fibre si multi alti nutrienti, insa caju este bogat si in fier. 1/4 cana de caju crud contine 2 grame de fier.

10 – Naut. O singura cana de naut contine 4.7 mg de fier. Poate fi amestecata alaturi de castraveti, rosii si branza feta intr-o salata excelenta de vara.

11 – Ciocolata neagra. 30 de grame de ciocolata neagra contine 2-3 mg de fier, asta inseamnand ca are mai mult fier decat 30 de grame de carne. In plus, este foarte sanatoasa pentru piele si dinti.

12 – Mangold (Swiss Chard). 1 cana de magold contine 4 mg de fier, ceea ce inseamna mai mult decat intr-un hamburger de 200 de grame. Aceasta este o sursa bogata de omega-3, acizi grasi si vitaminele A, C si K.

13 – Tofu. Jumatate de cana de branza tofu are 3 mg de fier. Exista numeroase retete cu branza tofu, trebuie doar sa le incercati pe cele preferate.

14 – Fasole rosie. 1 cana de fasole rosie contine 3-4 mg de fier. Este una dintre mancarurile preferate de vegetarieni, intrucat aduce un plus de energie si nutrienti.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.