10 reguli pentru a trai cu 10 ani mai mult, conform unui medic suedez

10-reguli-pentru-a-trai-cu-10-ani-mai-mult-conform-unui-medic-suedez

Bertil Marklund este autorul unei carti, in care prezinta 10 reguli de aur ale sanatatii, intalnite des in educatia nordica. Iata ce considera medicul ca trebuie sa faca oamenii pentru a-si prelungi viata si a trai mai sanatosi.

Miscare si exercitii fizice

Miscarea, activitatea fizica este o regula foarte importanta, pe care toti oamenii ar trebui sa o aplice. Exista mai multe variante de a respecta aceasta regula de bun simt. Iata cateva dintre cele mai usoare metode de a face exercitii zilnic.

Mersul pe jos: In loc sa folositi orice mijloace pentru a parcurge o distanta mica, incercati sa mergeti pe jos pana acolo. Deci, acest lucru va va ajuta sa va mentineti sanatosi in mod obisnuit si nu va veti simti obosit prea repede.

Alergare: puteti spune ca aceasta activitate este versiunea avansata a mersului pe jos. Puteti pierde mai multe calorii si, de asemenea, va puteti desfasura activitatea fizica zilnica fara a merge la sala.

Inot: Acest exercitiu este considerat una dintre cele mai bune forme de exercitii care va pot ajuta sa va mentineti corpul in forma. Trebuie sa gasiti ceva timp pentru a desfasura aceasta activitate.

Ciclism: Fiecare persoana ar trebui sa se bucure de beneficiile acestui sport in timpul vietii. Ajuta in multe feluri si este util. Ajuta la cresterea inaltimii, va mentine corpul potrivit si multe altele.

Dans: aceasta forma de aerob este placuta de multi si este, de asemenea, benefica. Oamenii se bucura de activitate, ceea ce i-a ajutat sa-si duca antrenamentul cu placere.

Alungarea stresului zilnic

Cu toate ca stresul, pana la un punct, ne mentine in forma si ne da motivatie, prea mult stres inseamna riscul de imbolnavire. Medicul ne sfatuieste sa incepem sa controlam stresul din viata noastra, sanatatea depinde de acest lucru. Cititul, muzica si statul degeaba pot fi metode foarte bune de alungare a stresului.

Odihna este importanta, cu totii avem nevoie de 7-9 ore de somn

Somnul face bine, insa nu somnul in exces. Odihna reface celulele si reda sanatatea. Intre 7 si 9 ore de somn este idealul. Mai mult, odihna cea mai importanta este intre orele 22 si 00. Daca pierdem somnul in aceste ore ani intregi, suntem predispusi la boli de inima si accidente vasculare cerebrale. Vezi si: Alimente care prelungesc viata si zonele unde oamenii sunt cei mai longevivi

Expunerea la soare cu moderatie

Una dintre cele mai importante vitamine este, cu siguranta, vitamina D. Expunerea la soare inseamna si petrecerea orelor in aer liber, lucru care ne ajuta sa facem fata mai bine stresului de zi cu zi. Asadar, oferiti-va timp cat mai mult in aer si la soare pentru o buna functionare a organismului si pentru a trai mai mult.

Dieta sanatoasa are un rol important

Este bine sa mancam cate putin din toate, de preferat legume si fructe de sezon. Daca mentinem un echilibru, vom trai mai mult si mult mai sanatosi. Evident, medicul sfatuieste sa ne ferim de ingredientele toxice, precum zahar, grasimi, mezeluri, tutun, alcool.

Hidratarea si savurarea unei cafele

Deshidratarea aduce cu sine numeroase boli. Se stie ca unele dureri de cap pot trece cu un singur pahar de apa. Apoi, o cafea bauta dupa micul dejun, intre orele 10 si 11 poate fi o alegere excelenta. Se stie ca aceasta este asociata cu un risc scazut de a devolta Alzheimer, diabet sau boli de inima.

Mentineti greutatea optima

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa fim toata viata la cura de slabire. A ne mentine greutatea poate fi un lucru usor, respectand niste reguli simple. Mestecatul mancarurilor usor, timpul de luat masa sa fie cat mai lung, alimentele mai putine si mai de calitate. Iar a ne impune sa nu mai mancam dupa o anumita ora nu este imposibil de respectat.

Igiena orala foarte importanta

Medicul vorbeste despre importanta igienei orale. Aceasta influenteaza circulatia sanguina. Este bine sa respectam curatarea dintilor prin perierea lor de doua ori pe zi si sa vizitam dentistul atunci cand este nevoie.

Gandirea pozitiva face minuni

A gandi negativ, atrage dupa sine numeroase belele, stres si imbolnavire. A gandi pozitiv si a vedea mereu doar lucrurile bune ale vietii aduce mai multa liniste si pace in viata. Studiile arata ca otpimismul reduce rata mortalitatii, mai ales in randul femeilor. Bucuria de a trai trebuie sa fie mai mare decat orice problema zilnica.

Intretinerea vietii sociale

Se stie ca singuraticii traiesc mai putin si sunt mai predispusi la boli. Prietenia si implicarea in viata sociala sunt importante pentru orice om. Increderea in sine se dezvolta, iar sentimentul apartenentei la un grup ne fereste de nenumarate boli si stari psihice denaturate.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...