10 motive sa iei suplimente cu spirulina

10-motive-sa-iei-suplimente-cu-spirulina

Spirulina este o alga albastra-verde cu o forma spiralata perfecta. De fapt, forma spirala este motivul numelui Spirulina. Apartine unei specii de cianobacterii si este cunoscuta stiintific sub numele de Arthrospira platensis. Alte subspecii sunt Spirulina maxima si Spirulina geitleri. In general, se gasesc in lacurile alcaline din Mexic si Africa. Este bogata in substante nutritive precum proteine, carbohidrati, vitamine, minerale si oligoelemente. Poate supravietui in cele mai dure conditii, atat din punct de vedere ecologic, cat si chimic. Poate suporta conditii alcaline extreme, ape foarte saline care contin 30 de grame pana la 270 de grame de sare pe litru si inca supravietuiesc.

Deoarece acest microorganism consta din clorofila ca si alte plante superioare, botanicii il clasifica ca o microalga care apartine clasei Cyanophyceae; dar, potrivit bacteriologilor, este o bacterie datorita structurii sale procariote. Spirulina este un extract simplu exceptional de alge albastre-verzi si a fost cercetata pe scara larga si este acum folosita in intreaga lume ca produs alimentar si ca supliment alimentar.

Spirulina este extrem de buna pentru sanatatea noastra generala. Este incarcata cu substante nutritive care pot avea efecte puternice asupra corpului si creierului.

Proprietati puternice antioxidante si antiinflamatorii

Deteriorarea oxidativa poate afecta atat ADN-ul, cat si celulele. Aceste daune pot duce la inflamatie cronica, care duce la cancer si alte boli. Spirulina este o sursa minunata de antioxidanti, care pot proteja impotriva daunelor oxidative.

Principala componenta activa se numeste ficocianina. Aceasta substanta antioxidanta speciala confera spirulinei culoarea sa albastra-verde unica. De asemenea, ficocianina poate lupta impotriva radicalilor liberi si poate preveni producerea de molecule de semnalizare inflamatorie, oferind efecte antioxidante si antiinflamatorii impresionante.

Dupa o privire mai atenta asupra Spirulinei, s-a descoperit ca aceasta alga albastra verde in forma de spirala are pereti celulari mai subtiri sau celuloza in comparatie cu verii sai. Peretele celular este format din mucopolizaharide, care sunt zaharuri complexe. Prin urmare, chiar si peretele celular din spirulina poate fi digerat, spre deosebire de celuloza din plante. De asemenea, este util pentru bacteriile probiotice, cum ar fi lactobacilul, care traiesc in interiorul sistemului nostru digestiv.

Bolile de inima sunt in prezent cel mai mare criminal din lume. Se stie ca numerosi factori masurabili, numiti factori de risc, sunt legati de un risc crescut de boli de inima. Cu toate acestea, sa demonstrat ca Spirulina are efecte benefice asupra multora dintre ele.

Utilizarea regulata a Spirulinei poate reduce colesterolul total, colesterolul LDL si trigliceridele, crescand in acelasi timp colesterolul HDL. Intr-o cercetare a 25 de persoane cu diabet zaharat de tip 2, 2 grame pe zi de spirulina au imbunatatit considerabil acesti markeri.

O alta cercetare la persoanele cu colesterol ridicat a constatat ca 1 gram de spirulina pe zi a scazut trigliceridele cu 16,3% si LDL cu 10,1%. Aproape toate cercetarile au aratat efecte avantajoase, dar cu doze mai mari de 4,5-8 grame de spirulina pe zi.

Protectie impotriva otravirii cu mercur si proprietati anti-cancer

Otravirea cu mercur este o preocupare pentru majoritatea animalelor, inclusiv pentru om. Concentratiile anorganice de mercur se gasesc in principal in rinichi si sunt organele cele mai afectate. Cercetarile au aratat ca spirulina scade considerabil nivelul de toxicitate legata de clorura de mercur si daunele renale cauzate de toxicitatea la soareci.

Multi cercetatori sugereaza ca spirulina are proprietati anti-cancer. Cercetarile efectuate pe animale arata ca poate reduce aparitia cancerului si dimensiunea tumorii. Spirulina a fost in cea mai mare parte cercetata in ceea ce priveste cancerul oral.

Un studiu a analizat efectele spirulinei asupra a 87 de persoane din India cu leziuni precanceroase numite OSMF in gura.

Cercetarile efectuate pe persoane cu leziuni precanceroase numite OSMF in gura au concluzionat ca, dupa administrarea a 1 gram pe zi timp de 1 an, 45% din grupul cu spirulina a avut o deteriorare completa a leziunilor in gura, comparativ cu doar 7% in grupul de control. Cand au incetat sa mai ia spirulina, aproape jumatate dintre respondenti au dezvoltat din nou aceste leziuni in anul urmator.

O alta cercetare pe 40 de subiecti cu leziuni precanceroase OSMF, 1 gram de spirulina pe zi a dus la o imbunatatire mai mare a simptomelor decat medicamentul Pentoxyfilline.

Diverse cercetari asupra spirulinei au dezvaluit proprietatile sale imunomodulatoare. Aceste proprietati imunomodulatoare includ reproducerea maduvei osoase, timusul si cresterea splinei, productia crescuta de celule albe din sange si cresterea numarului de limfocite. Consumul regulat de Spirulina este recomandat pentru a obtine aceasta caracteristica.

Extractele de spirulina au caracteristici antimicrobiene. Extractele din spirulina au fost testate cu succes impotriva virusilor care afecteaza atat oamenii, cat si maimutele. Virusi precum virusul herpes simplex, virusul oreionului, virusul gripal, citomegalovirusul uman, virusul rujeolei si, in cele din urma, virusurile HIV-1 au fost gestionate intr-o masura majora. Acum, extractele de spirulina sunt considerate medicamente pentru pacientii cu HIV pozitiv, astfel incat sa poata trai o viata prelungita.

Rinita alergica consta in inflamatia cailor respiratorii nazale. Este cauzata de alergeni de mediu, cum ar fi polenul, parul animalelor sau chiar praful de la anumite plante.

Spirulina este un tratament obisnuit pentru simptomele rinitei alergice si exista dovezi ca aceasta poate fi eficienta. Intr-o cercetare a 127 de persoane cu rinita alergica, 2 grame pe zi au redus dramatic simptomele, cum ar fi congestia nazala, secretia nazala, stranutul si mancarimea.

Ficocianina biliproteica prezenta in spirulina are caracteristici de protectie hepatica. Cercetarile au aratat ca efectele asupra ficatului, cand au fost pre-tratate cu substante chimice hepatotoxice, cum ar fi tetraclorura de carbon, au fost reduse la o cantitate semnificativa. Cercetarile au aratat ca spirulina ajuta la protejarea celulelor hepatice de deteriorarea toxinei.

Exista mai multe forme de anemie. Cel mai frecvent se caracterizeaza printr-o reducere a hemoglobinei sau a globulelor rosii din sange. Anemia este frecvent intalnita la varstnici, rezultand sentimente prelungite de slabiciune si oboseala.

Intr-o cercetare a 40 de persoane in varsta cu antecedente de anemie, suplimentarea cu spirulina a crescut continutul de hemoglobina al celulelor rosii din sange. Functia imuna s-a imbunatatit, de asemenea.

Dietele bogate in alimente bogate in proteine, bogate in nutrienti, cum ar fi spirulina, incurajeaza pierderea in greutate si depozitele cu continut scazut de grasimi printr-o varietate de mecanisme. Deoarece este nevoie de mai multa energie pentru a metaboliza, de exemplu, consumul de proteine ​​ajuta la mentinerea tesutului slab si contribuie la arderea grasimilor.

De asemenea, limiteaza foamea si persoanele supraponderale par sa beneficieze cel mai mult. Pentru a maximiza acest beneficiu, incercati sa va mancati spirulina bogata in proteine ​​dimineata sau in timpul pranzului, dar nu seara.

Spirulina este extrem de benefica pentru combaterea astmului bronsic. Cercetarile au aratat ca administrarea extractelor de spirulina la 1 gram pe zi au un efect aproape egal asupra astmului bronsic ca si medicamentele. Acest lucru se aplica doar in caz de astm usor si moderat.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...