Tot ce trebuie sa stii despre laptele vegetal

Tot ce trebuie sa stii despre laptele vegetal

Laptele vegetal este un produs pe baza de plante, similar cu laptele de origine animala, dar care are in componenta sa apa si ingrediente precum: soia, orez, ovaz, migdale, cocos, etc.

Laptele de vaca ocupa un loc important in clasamentul alimentelor deoarece este bogat in calciu si proteine, insa laptele vegetal il poate inlocui cu succes pe cel de vaca.

Din nefericire, laptele de vaca poate prezenta unele inconveniente pentru anumite persoane, ca probleme digestive, intoleranta la lactoza, sunt vegetarieni sau au probleme cu colesterolul. In astfel de cazuri, laptele vegetal ramane alegerea potrivita.

Laptele vegetal nu contine lactoza, este slab in grasimi, are un nivel ridicat de vitamine din grupa B si nu in ultimul rand, acesta este perfect pentru persoanele care au o digestie lenta, probleme cu constipatia, un colon iritabil, etc.

Iata mai jos cateva sortimente de lapte vegetal:

Lapte de soia

Acesta este produs din boabele de soia si este foarte bogat in proteine. Are o textura aseamanatoare cu laptele de vaca si contine toti amino-acizii esentiali pentru organismul nostru, fiind foarte usor de digerat

Beneficii lapte de soia:

-este ideal pentru cei cu intoleranta la lactoza

-ajuta la scaderea tensiunii arteriale

-intareste sistemul imunitar

-ajuta la reglarea glicemiei

-datorita continutului fitoestrogeni, substante care se comporta ca si estrogenii (hormonii feminini), laptele de soia reuseste sa reduca simptomele suparatoare ale menopauzei

-opreste dezvoltarea celulelor canceroase (in special la san si prostata)

-previne aparitia osteoporozei

– este excelent pentru bolnavii de diabet deoarece elibereaza zaharurile incet, fapt ce duce la mentinerea acestor compusi in sange

-contine grasimi sanatoase si poate diminua nivelul de colesterol rau ce se compune din izoflavoinoizi acizi grasi di proteine

Atentie! Din cauza continutului de fitoestrogen si isoflavoni (hormoni), femeile insarcinate si cele care alapteaza nu ar trebui sa consume lapte de soia zilnic.

Lapte de migdale

Acesta este facut dintr-un piure de migdale si apa. Laptele de migdale are un continut caloric mai scazut in comparatie cu laptele de soia, este lipsit de gluten, lactoza si colesterol, insa este bogat in vitamine si minerale.

Laptele de migdale se digera foarte usor, fiind recomandat celor cu intoleranta la lactoza, gastrita sau alte afectiuni gastrointestinale.

Beneficii lapte de migdale:

-avand un aport caloric scazut, este ideal pentru cei care tin cura de slabire

-bun pentru sanatatea oaselor si a muschilor, prevenind osteoporoza

-in cazul diabeticilor (carora nu le creste glicemia, cum o face laptele de vaca)

-previne migrenele, afectiunile cardiovasculare si Alzheimerul

-este indicat celor care sufera de anemie, care se simt slabiti, epuizati sau care au probleme hepatice sau de malnutritie

-datorita potasiului, laptele de migdale este excelent pentru creier si muschi

-ajuta la reducerea nivelului de colesterol

-este foarte bogat in fibre, fiind ideal in combaterea constipatiei, dar si a cancerului de colon

-este recomandat copiilor aflati in crestere, dar si pentru cei care sufera din cauza lipsei de energie

Atentie! Migdalele au mult sodiu, de aceea laptele obtinut din ele nu trebuie consumat frecvent.

Lapte de cocos

Acesta are o textura untuoasa, cu un gust dulce, fiind ideal pentru cei cu alergii la lactoza, pentru cei ce tin post sau vegetarieni.

Laptele de cocos are in compozitia sa fier, magneziu, zinc si minerale. Este o alegere excelenta pentru retetele ce contin lapte de vaca sau smantana sau pentru cei care doresc sa adauge preparatelor o usoara aroma de cocos.

Laptele de cocos este usor de digerat, intrucat corpul foloseste mai putine enzime decat in cazul laptelui de vaca.

Beneficii lapte de cocos:

-grasimile din laptele de cocos pot creste metabolismul si pot stimula pierderea in greutate atunci cand este urmata o dieta saraca in calorii

-intareste sistemul imunitar. Laptele de cocos contine acid lauric, lipide antimicrobiene si acid capric, care are proprietati antibacteriene, antifungice si antivirale.

-ajuta la producerea hormonilor sexuali esentiali pentru sanatatea sistemului reproducator, precum si hormoni de stres

-este indicat in cazurile de anemie. Desi continutul de fier din laptele de cocos nu este foarte mare, cu toate acestea, acesta constituie o sursa vegetala buna de fier, care contribuie la o dieta echilibrata si previne anemia

-imbunatateste sanatatea inimii, reducand presiunea arteriala si colesterolul

-regleaza nivelul zaharului din sange si previne diabetul

-bun pentru ten. Fie ca il bei sau il aplici direct pe piele, laptele de nuca de cocos hidrateaza din plin pielea lasand-o mai catifelata si mai elastica

Lapte de castane

Acesta este foarte bogat in zahar, fiind o bautura savuroasa care poate trata aciditatea gastrica. Laptele de castane are cel mai mic continut de sodiu dintre toate tipurile de lapte, este bogat in vitamine din complexul B, in minerale si in acizi grasi esentiali. De asemenea, este sarac in car­bohidrati si nu contine colesterol, lactoza, gluten sau alti alergeni.

Laptele de castane are proprietati stomahice, bacteriostatice, antianemice si remineralizante.

Atentie! Din cauza cantitatii ridicate de zaharuri, laptele de castane nu este indicat diabeticilor sau persoanelor obeze.

Lapte de orez

Acesta contine cei mai putini agenti alergeni dintre toate tipurile de lapte si se prepara din orez, fiind o bautura foarte lejera, cu un gust usor dulce. Acesta nu contine gluten si nu are proteine mai deloc, insa are de doua ori mai multi carbohidrati decat laptele de vaca.

Beneficii lapte de orez:

-te incarca de energie pentru o zi intreaga si contribuie la echilibrul sistemului nervos

-are proprietati depurative

-este ideal pentru a controla greutatea deoarece are un nivel mai scazut de calorii decat cel de soia sau migdale si, in plus, este si mult mai nutritiv

-este un lapte potrivit pentru cei care au intoleranta la lactoza, pentru cei cu colesterol ridicat si risc de boli cardiovasculare, iar continutul de carbohidrati il face bun inainte de un antrenament

Lapte de ovaz

Acesta este foarte bogat in fibre, acizi grași esențiali, antioxidanți, vitamina E, betaglucan si este foarte saracin proteine. Laptele de ovaz este recomandat celor care vor sa tine o cura de slabire.

-consumat dimineata, laptele de ovaz te energizeaza pentru intreaga zi

-fortifica sistemul digestiv

-poate diminua colesterolul si diabetul

-datorita continutului de hidrati de carbon, acest tip de lapte te ajuta sa te bucuri de proteine, la fel ca si graul

-te ajuta sa combati colesterolul si acizii biliari din intestin

-laptele de ovaz este recomandat si in curele de detoxifiere

-imbunatateste calitatea somnului

Lapte din nuci

Acest tip de lapte este foarte hranitor si gustos. Nucile sunt bogate in proteine, acizi grasi omega 3, cupru, mangan, vitamina E, compusi fenoli cu proprietati antiinflamatoare si antioxidante.

Beneficii lapte de nuci:

-este ideal pentru tratarea diareei

-poate preveni bolile cardiovasculare si diabetul

-laptele de nuci este mult mai benefic decat unii antioxidanti, precum portocalele, spanacul, morcovii sau rosiile

 

You may also like...