Top 8 cele mai bune fructe deshidratate

Top 5 cele mai bune fructe deshidratate

Fructele uscate sunt o gustare ideala pe parcursul unei zile. Acestea au avantajul ca se pastreaza in timp, fiind un adevarat rezervor de fibre, minerale si vitamine.

Mai jos va vom arata care sunt cele mai sanatoase fructe uscate:

1.STAFIDE

Acestea sunt considerate „reginele“ fructelor uscate. Stafidele sunt boabe de struguri uscate, cu un continut foarte mare de vitamina B 6, fier, potasiu si mai sunt bogate si in fibre, favorizand digestia. Sportivii le consuma foarte des deoarece au un efect energizat, tonic si antioxidant. De asemenea, studiile arata ca un consum moderat de stafide previne acumularea de grasime abdominala.

Atentie la cat consumati! O portie de 100 g are un aport energetic de 285 calorii.

2.PRUNE

Prunele uscate contin o sursa bogata de fibre (potolesc foamea), nutrienti, au o aroma foarte placuta si sunt bogate in vitamine (A, C, D si grupul B), minerale (calciu, magneziu, potasiu, seleniu si fier). Prunele au in compozitia lor resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut pana acum.

O portie de prune deshidratate contine 418 calorii.

3. SMOCHINE

Smochinele uscate au un gust dulce, intens, cu o textura granulata si foarte bogate in substante nutritive.

Smochinele uscate contin calciu, fibre, potasiu, magneziu, fier si vitamina K. Platon spunea, despre smochinele uscate, ca sunt hrana de baza a atletilor, fiind benefice pentru inima, oase si muschi.

Smochinele au o valoare energetica de 300 calorii/100 g.

4.CURMALE

O curmala reprezinta necesarul minim pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Pojghita subtire care inveleste curmala contine toate vitaminele de care corpul nostru are nevoie (in afara de E si H) si o cantitate mare de mineral (fier, fosfor, cupru, magneziu, calciu, potasiu si mangan).

Curmalele uscate ajuta in lupta impotriva constipatiei, tulburarilor intestinale, cresterii in greutate, afectiunilor cardiovasculare si cancerului.

5. CAISE

Caisele uscate reprezinta o sursa excelenta de energie (270 calorii/100 g), fier si de cupru, dar sunt bogate si in vitramine (A, C si B), beta-caroten si fibre – acestea ajutand la scaderea aparitiei cancerului de colon.

Caisele uscate au rolul de a imbunatati vederea si ajuta la regenerarea tesuturilor si a nervilor.

Fructul uscat este foarte nutritiv, laxativ si recomandat in: anemii, astenii, insomnii si convalescente.

6.ANANAS

Ananasul uscat are un continut destul de mare de bromelaina, o enzima cu efecte de antidurere, antitumorale si de fluidizare a circulatiei sangelui. De asemenea, ananasul uscat este bogat in vitamina C si are efect antioxidant.

Aportul sau energetic e moderat (250 calorii/100 g), lasand senzatia de satietate.

7.AFINE

Afinele uscate sunt considerate cele mai puternice, datorita antioxidantilor benefici pentru sanatatea noastra. De asemenea, acestea reprezinta o sursa excelenta pentru persoanele anemice si cei care au probleme cu vederea.

Datorira continutului de vitamine si minerale, afinele uscate ajuta la regenerarea vaselor de sange, la normalizarea glicemiei si la neutralizarea infectiilor din intestin.

8. MACESE

Macesele uscate sunt vitaminizante de exceptie, astringente, antidiareice, colagoge, coleretice, antilitiazice, antiinflamatoare intestinal, elimina toxinele din corp, refac capilarele, scad permeabilitatea si fragilitatea vaselor capilare, ajuta la functionarea glandelor endocrine, stimuleaza activitatea biliara, sunt foarte bune vermicide si refac circulatia pana la nivelul creierului.

9.GOJII

Acestea sunt cele mai bogate in compusi antioxidanti si vitamina C, intarind sistemul imunitar, fiind avand un rol protector impotriva cancerului, maladiilor cardiovasculare, intaresc sistemul imunitar dar si impotriva imbatranirii premature. De asemenea, fructele uscate de gojii protejeaza aparatul digestiv si urinar de infectiile bacteriene.

Fructele uscate de gojii au o valoare energetica de 300 calorii/100 g.

 

Sfaturi utile

Problema fructelor uscate este reprezentata de cantitatea de zahar si carbohidrati continuta. Prin urmare, consumul de fructe uscate pentru nutrientii adusi vine si cu calorii in plus, insa aceasta comparatie nu este tocmai indreptatita din moment ce majoritatea oamenilor nu ar manca o ceasca intreaga cu fructe uscate, scrie hubpages.com.

 

You may also like...