Sucul de portocale. Cat de benefic este pentru sanatatea noastra si cand trebuie consumat

Sucul de portocale. Cat de benefic este pentru sanatatea noastra si cand trebuie consumat

Portocala, fructul-medicament al iernii, are rolul de a trata sau de a ameliorate numeroase afectiuni in acest sezon.

S-a dovedit stiintific ca sucurile din citrice, in special cele din portocale aduc multe beneficii sanatatii, datorita bogatiei lor de vitamine si minerale.

Nutritionistii sunt de parere ca un pahar cu suc de portocale, consumat dimineata pe stomacul gol, reprezinta o alegere foarte sanatoasa.

Continutul impresionant de vitamina C, care se gaseste in acest suc, are rolul de a proteja organismul si de a stimula sistemul imunitar, prevenind aparitia racelilor si infectiilor.

Datorita continutului mare de apa, portocala este si un bun detoxifiant. Un pahar de suc de portocale, consumat dimineata, pe stomacul gol, are un efect pozitiv in cazul unei digestii lenese.

Pentru a scapa de guturai, tot ce trebuie sa faci este sa torni intr-o cana sucul unei portocale, continutul unui paharel de rom si doua bucati de zahar cubic. Umple cana cu apa fierbinte si bea sucul cald, inainte de culcare.

Sucul de portocale mai este considerat si „curatatorul rinichilor”, fiind un excelent remediu in lupta cu infectiile sau calculii urinari. Acest suc este cel mai bine tolerat de aparatul digestiv, putând fi con­su­mat in cantitatile cele mai mari, avand efec­tul diuretic cel mai puternic. Este recomandat sa fie consumat dupa-masa. De asemenea, cei care au eliminat pe cale naturala sau chirurgicala calculi renali este bine sa con­sume zilnic cate 500 ml suc de portocale, in cure de 7 zile, cu alte 7 zile pauza.

Un studiu interesant facut in California arata ca simplul con­sum al unui pahar cu suc de portocale sau reduce riscul infarctului cu 25%, in comparatie cu sucul altor fructe si legume. De asemenea, s-a demonstrat faptul ca sucul de portocale are efecte de crestere a coles­terolului „bun” HDL, simultan cu sca­de­rea celui „rau” – LDL.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.