Studiu. Cel mai simplu exercitiu fizic care te ajuta sa-ti pastrezi creierul tanar

Studiu. Cel mai simplu exercitiu fizic care te ajuta sa-ti pastrezi creierul tanar

Un prim beneficiu al efor­tului fizic prelungit este opri­rea fluxului ang­oa­selor si stresului. Specialistii spun ca dupa jumatate de ora de sport, apar gandurile pozitive si creative.

Efortul duce la secretia de endorfine, iar orice exercitiu fizic stimuleaza do­pamina, acest neuro-trans­miattor esential al actiunii si bunei dispozitii.

Pana acum ceva timp, mai toti credeam ca exercitiile fizice, gimnastica este recomandata pentru mentinerea formei fizice, insa un studiul condus de Jason Steffener de la Universitatea Concordia din Montreal a aratat un nou avantaj pentru cei care nu evita sa urce scari.

Se pare ca cei care aleg sa urce scarile in loc sa ia liftul, din comoditate, prezinta o scadere a varstei creierului cu 0,58 ani.

Pana sa ajunga la aceasta cifra precisa, echipa profesorului Steffener a examinat creierele a 331 de persoane, utilizand imagistica prin rezonanta magnetica (IRM), metoda ce permite masurarea volumului de materie cenusie din creier.

Imbatranirea se caracterizeaza printr-o pierdere vizibila de materie cenusie. Aceasta echipa de cercetare a comparat volumul cerebral al participantilor in functie de cate ori au urcat scarile zilnic, iar rezultatul evident a fost ca, cu cat o persoana urca mai multe etaje pe zi, cu atat creierul sau ramane mai “tanar”.

De asemenea, trebuie sa stiti ca o activitate fizica moderata, practicata zilnic, poate imbunatati sanatatea si calitatea vietii.

Iata mai jos si alte avantaje ale exercitiilor fizice :

  • reduce riscul de imbolnavire a inimii si de accident vascular cerebral
  •  imbunatateste circulatia sangelui
  •  ajuta la scaderea colesterolului “rau” (LDL) si cresterea colesterolului “bun” (HDL)
  • imbunatateste capacitatea de concentrare, echilibrul, creativitatea si performanta intelectuala
  • ajuta la reducerea tensiunii arteriale crescute si previne aparitia hipertensiunii arteriale
  • reduce stresul, anxietatea si frustrarea
  • intareste oasele si imbunatateste puterea musculara si rezistenta
  • imbunatateste digestia si eliminarea deseurilor
  • reduce probabilitatea de aparitie a diabetului si a unor tipuri de cancer
  • ajuta la mentinerea unei greutati corporale sanatoase
  • imbunatateste sistemul imunitar

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...