Studiile arata ca femeile au nevoie de mai multa odihna decat barbatii!

studiile-arata-ca-femeile-au-nevoie-de-mai-multa-odihna-decat-barbatii

Multe cupluri se lupta pentru cine sa doarma mai mult. Cele mai multe femei cred ca barbatii au nevoie de mai multa odihna, dar iata ce arata noile studii.

„De fapt, femeile au nevoie de 20 de minute in plus de odihna fata de barbati. Si asta datorita creierului vesnic ocupat, multi-tasking al unei femei. „(Daily Mail)

Studiile arata ca femeile au nevoie de mai multa odihna decat barbatii! – Cererea creierului pentru reparare

Profesorul Jim Horne, director al Centrului de Cercetare pentru Somn de la Universitatea Loughborough si autor al cartii „Sleepfaring: O calatorie prin stiinaa somnului”, afirma:

„Una dintre functiile majore ale somnului este aceea de a permite creierului sa se recupereze si sa se repare. In timpul somnului profund, cortexul – partea creierului responsabila de memoria gandirii, limba si asa mai departe – se desprinde de simturi si intra in modul de recuperare. ”

Citeste si Beneficiile somnului asupra sanatatii. 

Cu cat va folositi creierul mai mult pe parcursul zilei, cu atat mai mult trebuie sa va recuperati si, in consecinta, aveti mai multa nevoie de somn. Femeile tind sa faca mai multe sarcini – fac o multime de lucruri deodata si sunt flexibile – astfel isi folosesc mai mult creierul decat barbatii. Din acest motiv, nevoia lor de somn este mai mare. Un barbat care are o slujba complexa care implica luarea deciziilor si gandire laterala poate avea nevoie de mai mult somn decat un barbat cu o slujba normala – desi probabil ca nu are nevoie la fel de mult ca o femeie.

Acest lucru se datoreaza faptului ca creierul femeii este conectat diferit de cel al barbatului si este mai complex, astfel incat nevoia de somn va fi ceva mai mare. Media este cu pana la 20 de minute mai mult, dar unele femei ar putea avea nevoie de mai putin sau mai mult”. (Daily Mail)

Practic, creierul femeii este de obicei mai complex si, prin urmare, necesita mai mult timp sa se relaxeze si sa se recupereze in timpul noptii.

Studiile arata ca femeile au nevoie de mai multa odihna decat barbatii! – Calitatea somnului si sanatatea

Un alt studiu a aratat ca, de asemenea, femeile tind sa sufere mai multe probleme de sanatate din cauza lipsei de somn decat barbatii.

Intr-un studiu, 210 de barbati si femei de varsta mijlocie au primit un chestionar despre obiceiurile lor de dormit. 40% dintre participanti au fost considerati ca neavand somn odihnitor pe baza acestor indicatori: probleme frecvente de a adormi, a avea nevoie de treizeci sau mai multe minute pentru a adormi sau a se trezi frecvent in timpul noptii.

Desi evaluarile calitatii somnului erau similare, profilurile de risc ale barbatilor si femeilor erau foarte diferite.

Edward Suarez, profesor asociat la departamentul de psihiatrie si stiinte comportamentale si principalul autor al studiului, afirma:

„Am constatat ca pentru femei, somnul sarac este puternic asociat cu niveluri ridicate de suferinta psihologica si cu sentimente mai mari de ostilitate, depresie si furie. In schimb, aceste sentimente nu au fost asociate cu acelasi grad de intrerupere a somnului la barbati. „(Duke Magazine)

In plus, femeile care au raportat grade mai mari de intrerupere a somnului au avut de asemenea niveluri mai ridicate ale tuturor biomarkerilor testati. Rezultatele au fost atat de dramatice, cele ale femeilor au fost considerate a fi traumatizate, 33% au niveluri de proteine C reactive asociate cu un risc ridicat de boli de inima, inca cauza numarul 1 a mortii la femei.

„Interesant, se pare ca nu este atat de importanta calitatea slaba a somnului, care a fost asociat cu un risc mai mare, ci mai degraba durata de timp in care o persoana trebuie sa adoarma, care are cea mai mare importanta”, spune Suarez. Femeile care au raportat o jumatate de ora sau mai mult timp sa adoarma au aratat cel mai rau profil de risc. (Duke Magazine)

Deci, nu numai ca femeile au nevoie de mai mult somn, dar ele tind sa sufere mai mult atunci cand nu primesc somnul de care au nevoie.

Vezi si 8 metode simple de a adormi in 4 minute sau chiar mai putin.

Studiile arata ca femeile au nevoie de mai multa odihna decat barbatii! – Cum sa va imbunatatiti calitatea somnului

Exista multe modalitati diferite de a imbunatati calitatea somnului. Fiecare e diferit; aceste sfaturi vor merge pentru unii, dar pentru altii nu.

Setati o rutina – Daca se stabileste o rutina de somn, va fi mai usor pentru creier sa recunoasca cand sa incetineasca si sa se relaxeze. Acest lucru ar putea imbunatati calitatea somnului.

Evitati stimularea prin alimentatie – in alimente exista o multime de stimulente care trebuie evitate inainte de culcare, cum ar fi cofeina (cafeaua), teobromina (cacao sau ciocolata) si zaharul. Astfel de stimulente pot face ca adormirea sa fie mai dificila.

Meditatia sau rugaciunea – Multe femei prezinta dificultate in a adormi, deoarece creierul lor nu se poate opri. Practica meditatiei simple va ajuta creierul sa se pregateasca pentru relaxare. Cititul sau rugaciunea pot fi la fel de eficiente ca meditatia inainte de culcare.

Melatonina – Luati 1-3 mg melatonina cu o ora inainte de culcare.

Te-ar putea interesa si 9 semne care arata ca esti stresat.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.