Spanacul. 13 motive sanatoase pentru care e bine sa consumi aceasta planta

Spanacul. 13 motive sanatoase pentru care e bine sa consumi aceasta planta
Spanacul este o planta perena comestibila, prezenta mai ales in gradininile oamenilor, dar se gaseste uneori si pe terenuri necultivate. Spanacul provine din Orientul Mijlociu si a devenit rapid un ingredient important in bucatarie.
Frunzele de spanac este bogat in clorofila, beta caroten, luteina, acid folic,  vitamine (A, B1, B2, B6, B9, PP, C, E si K), caroten, protide, lipide, glucide, mucilagii, luteina, fier, potasiu, zinc, calciu si are un continut scazut de grasimi.
Consumat in stare cruda sau fiert, spanacul ofera numeroase beneficii organismului nostru, iar sucul din frunzele proaspete de spanac ofera mai multe substante nutritive deoarece spanacul congelat sau gatit isi pierde o parte din proprietati.

Iata mai jos cateva motive pentru care e bine sa consumi spanac:

  1. Spanacul este benefic in timpul sarcinii datorita acidului folic si a vitaminei A. Acesta ajuta la cesterea fatului si la o buna dezvoltare a sistemului nervos;
  2. Frunzele proaspete mai sunt indicate si in regimul alimentar al copiilor, al persoanelor mai in varsta si al tuturor celor care au nevoie de fortificarea organismului;
  3. Spanacul mentine un nivel optim al tensiunii arteriale, dar si al colesterolului. Aceasta leguma contribuie la reducerea hipertensiunii si la relaxarea vaselor de sange, mentinand in acelasi timp un flux sanguin adecvat;
  4. Datorita continutului de luteina, spanacul reduce riscului de ateroscleroza, infarct miocardic si accident vascular cerebral;
  5. Specialistii afirma ca spanacul este una dintre cele mai puternice legume care ajuta la reducerea inflamatiei. Consumul regulat de spanac protejeaza inima, previne cancerul si reduce durerea si inflamatia asociata cu artrita si guta;
  6. Spanacul are proprietati anti-cancerigene care trateaza si protejeaza persoanele care sufera de cancer (cancerul vezicii urinare, prostatei, ficatului si cancerul pulmonar), reducand activitatea tumorala si raspandirea cancerului in organism;
  7. Cercetarile au aratat ca un consum moderat de spanac ajuta la prevenirea si tratarea bolilor cardiovasculare (hiperlipidemia, insuficienta cardiaca, hipertensiunea arteriala, boala coronariana);
  8. Vitamina K din spanac ajuta la mentinerea calciului in matricea osoasa, iar mineralele (mangan, cupru, magneziu, zinc si fosfor) fac oasele mai puternice, impiedicand aparitia osteoporozei;
  9. Spanacul este depurativ, acesta curatand organismul de toxine) si din acest motiv se foloseste si in curele de slabit;
  10. Spanacul are beneficii neurologice, reducand riscul aparitiei bolii Alzheimer, ajuta persoanele care au un risc ridicat de declin cognitiv neuronal si sporeste atentia;
  11. Spanacul protejeaza mucoasa stomacului, scazand astfel aparitia ulcerului gastric (cititi si: 4 remedii naturiste contra ulcerului gastroduodenal);
  12. Spanacul contine o mare cantitate de antioxidanti ce reduc efectele nocive ale radicalilor liberi, care au un impact asupra vederii, a glaucomului si degenerescentei maculare;
  13. Spanacul protejeaza pielea de efectele nocive ale soarelui, prevenind dezvoltarea cancerului de piele.

Precautii

Persoanele care au pietre la rinichi este indicat sa nu manance foarte mult spanac. Spanacul gatit este bogat in acid oxalic care duce la producerea pietrelor sau la marirea celor existente.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...