Regimul vegetarian, unul dintre cele mai vechi sisteme nutritonale

regimul-vegetarian

Regimul vegetarian este unul dintre cele mai vechi sisteme nutritionale din lume, in mare voga si in zilele noastre. Iata cateva lucruri de baza pe care trebuie sa le stiti daca vreti sa adoptati acest stil de alimentatie. 

Printre cei mai cunoscuti vegetarieni ai tuturor timpurilor se numara si Platon si Pitagora, doua nume importante ale istoriei umanitatii. Corect practicate, acestea pot fi foarte sanatoase, totusi nu sunt viabile pentru toata lumea si in orice circumstante.

Ce greseli sa nu faceti cand adoptati regimul vegetarian

Adevaratele diete vegetariene sunt cele care nu includ nici lapte, nici oua, nici peste. Sunt multi oameni care au adoptat un stil de viata ovo-lacto-vegetarian la care au adaugat inclusiv carne de peste. Luand in considerare efectele negative ale produselor din laptele pasteurizat si oualor comercializate pe piata, dieta strict vegetariana este cea mai buna alegere.

Atunci cand doriti sa schimbati regimul alimentar, este bine sa tineti cont de unele lucruri importante. Exista adesea o tendinta de a spori cantitatile de zahar si amidon, pentru a compensa absenta proteinelor si grasimilor animale. Acest lucru duce la cresterea rapida in greutate, la disfunctii metabolice, probleme dermatologice si multe altele. De aceea, este important sa se consume cantitati suficiente de cereale neprelucrate, leguminoase, muguri, samburi, seminte si alge marine, inlaturandu-se definitiv zaharul si amidonul rafinat.

Renuntarea la zaharul si amidonul rafinat este absolut necesar

Un alt lucru de care sa tineti cont. Adoptarea dietei vegetariene poate duce la carente de vitamina B12, intrucat principalele surse alimentare ale acesteia sunt carnea, pestele si ficatul. Insa, daca veti consuma suficiente cereale, mai ales ovaz, si alge marine, va veti asigura aportul necesar de B12. Singura conditie este sa limitati cantitatea de zahar ingerat, dat fiind ca acesta este un mare consumator al tuturor vitaminelor din grupa B.

Alte surse de vitamina B12 sunt alimentele fermentate, precum boabe de soia fermentate, varza murata si bere naturala nepasteurizata.

Un alt factor important de care sa tineti cont cand adoptati acest stil de viata este clima. Multe regimuri vegetariene isi au originea in climatele tropicale si semitropicale, unde oamenii au nevoie de mai putin calorii pentru pastrarea caldurii corporale. In regiunile nordice, de exemplu, oamenii au nevoie in general de o forma de grasime animala, ca untul, carnea sau pestele, capabile sa asigure suficiente calorii pentru incalzirea corpului. Nu este de dat la o parte faptul ca grasimea animala contine de doua ori mai multa energie potentiala decat orice hidrat de carbon, si ca inima, care lucreaza iarna mai mult, prefera grasimea tuturor celorlalte forme de combustibil alimentar.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

fb

 

You may also like...