Regimul cretan. Beneficiile unei diete de viata lunga

Regimul cretan. Beneficiile unei diete de viata lunga

Din timpuri stravechi, civilizatia cretana era cunoscuta pentru traditia lor de a manca bine si sanatos.

Regimul cretan nu impune portii precise si nu este nevoie sa cantariti alimentele sau sa numarati caloriile, ci trebuie pur si simplu sa alegi inteligent. Trebuie sa stiti ca principiile de baza ale regimului cretan sunt destul de simple. Aceste regim are la baza mese bogate in fibre, vitamine, minerale si antioxidanti la care se adauga grasimi bogate in acizi mononesaturati.

Iata mai jos ce presupune regimul cretan:

Regimul cretan presupune consumul mai mare de legume si fructe (datorita beneficiilor acestora in ceea ce priveste combaterea unui numar mare de afectiuni cronice), mai putina carne, consumul de peste de doua ori pe saptamana si a vinului rosu (polifenolii din vinul rosu amelioreaza sanatatea peretilor arteriali, iar consumata regulat aduce multiple beneficii sanatatii).

Totul se gateste sau se asezoneaza cu ulei de masline presat la rece, iar in privinta produselor lactate, acestia consuma doar branzeturi uscate de capra sau oaie (contin mai multe oligoelemente).

Pe post de indulcitor, cretanii evita zaharul si folosesc doar miere si zaharul din fructe. De asemenea, cretanii folosesc foarte mult iarba grasa, o planta salbatica cu frunze groase si carnoase si este folosita frecvent la salate sau garnituri. Aceasta este bogata in acid linoleic (omega 3), vitamina C, vitamina E si betacaroten. Consumul ei ajuta la prevenirea bolilor de inima si a imbatranirii premature a pielii.

In dieta cretana sunt excluse prajelile, mancarurile pregatite cu grasime, untul, carnea rosie si laptele integral. Ca aperitive a tuturor meniurilor, cele mai optime combinatii benefice pentru sanatate sunt cele obtinute prin amestecul de legume, ceapa, usturoi, ulei de masline si branza.

Cu un asemenea regim, cretanii prezinta nu doar nivelul de mortalitate cardiovasculara cel mai scazut din lume dar si nivelul de mortalitate cel mai scazut din cauzele obi?nuite (mai pu?ine cazuri de cancer, diabet etc.).

Iata mai jos care sunt beneficiile regimului cretan:

  • Lawrence Appel, un cercetator de la Universitatea din Oregon afirma ca sunt suficiente 2 saptamani de regim cretan pentru a provoca o scadere considerabila a tensiunii arteriale echivalenta cu cea obtinuta pe cale medicamentoasa, reduce riscul de infract sau de accident vascular si anumite tipuri de cancer;
  • Serge Renaud, un profesor francez care lucreaza de mai bine de 35 de ani pe bolile coronariene este recunoscut ca fiind un mare specialist al regimului cretan. Acesta a demonstrat ca regimul cretan poate reduce cu pana la 70 % riscul de recidiva a acestei boli;
  • Campion al protectiei coronariene, regimul cretan a dovedit ca este eficace si impotriva anumitor tipuri de cancer;
  • Regimul cretan te ajuta sa slabesti;
  • Potrivit cercetatorilor, regimul cretanilor este foarte sanatos si echilibrat, iar in urma unui sondaj realizat pe doua milioane de subiecti s-a dovedit ca o astfel de dieta diminueaza semnificativ riscul de mortalitate;
  • Acest regim limiteaza considerabil recidivele dupa o prima problema cardiaca;
  • Regimul cretan reduce riscul diabetului de tip 2.

Iata mai jos un exemplu de dieta cretana pentru o saptamana:

o saptamana de regim cretan

o saptamana de regim mediteranean

 

Sursa: retetemaxim.eklablog.com

Sursa foto: everydayhealth.com

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...