Pastele fainoase, alimentele care ne stimuleaza buna dispozitie

Pastele fainoase, alimentele care ne stimuleaza buna dispozitie

Pastele fainoase sunt niste alimente cu glucide complexe, care, folosite corect, pot ajuta la ameliorarea uneia dintre cele mai importante probleme de sanatate din ziua de azi, si anume „stresul”.

Iata mai jos ce substante nutritive contin pastele fainoase:

O portie de paste fainoase ofera o cantitate semnificativa din cateva minerale importante: mangan, fier, fosfor, cupru, magneziu si zinc. Unele paste sunt imbogatite si cu vitamina B (o vitamina antistres), mai ales cele facute cu faina integrala. De asemenea, continutul ridicat de fibre ofera organismului satietate, sistemul digestiv nu este agasat si va funcționa in parametrii normali.

Iata care sunt beneficiile consumului de paste fainoase:

-Hidratii de carbon (glucidele), cand nu sunt combinati cu proteine, atenueaza starea de tensiune psihica, la fel de repede precum o aspirina calmeaza durerea de cap. In conditii de stres, creierul foloseste substante chimice care stabilizeaza echilibrul mental. Cand consumati hidrantii de carbon fara proteine, creierul incepe sa produca mai multa serotonina, stimuland astfel o buna dispozitie.

-Pastele fainoase sunt o buna alegere si pentru aceia care incearca sa se lase de fumat si care vor trece probabil pein satri de disconfort similare.

-Un pahar cu lapte cald nu este o buna alegere pentru cei cu insomnii. Digestia proteinelor din lapte ii va tine mai degraba treji. Alimentele cu carbohidrati, cum sunt pastele fainoase, pe de alta parte, incurajeaza relaxarea.

-Pastele sunt bogate in carbohidrati, buni pentru energie, pentru silueta, carbohidrati complecsi se regasesc in paine, orez si paste. Carbohidrati trebuie sa constituie 55% din alimentatia noastra.

-Pastele au adesea o reputatie proasta, mai ales in cadrul unei alimentatii echilibrate sau a unui regim. Daca va faceti griji in privinta caloriilor, atunci trebuie sa stiti ca o cana cu macaroane fierte are numai 140 calorii, pe cand o friptura mica 370 de calorii. Nu macaroanele, ci ceea ce puneti pe ele ridica numarul de calorii. Pastele fainoase cu un sos vegetal, inclusiv sos de rosii, facut cu o cantitate redusa de ulei, constituie un antreu satisfacator, care se potriveste cu majoritatea dietelor, mai bine decat carnea de vita cea mai slaba.

-Atletii cu diete bogate in glucide au demonstrat vigoare mai mare si mai putina anxietate, in comparatie cu dieta bogata in proteine.

-Numeroase studii au aratat faptul ca, in general, consumul de cereale integrale reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si a diabetului, un nivel normal de colesterol si trigliceride in sange, o tensiune arteriala buna si o greutate in limitele normale;

-Pastele impiedica gustarea intre mese. Datorita carbohidratilor, pastele iti permit sa te opresti din rontait si sa nu mai cedezi tentatiei de a manca.

-Pastele sunt anti-colesterol, insa e de preferat pastele integrale si de evitat sosul cu patru branzeturi.

Studiile intreprinse de Judith J. Wurtman, doctor la „Massachusetts Institute of Technology au stabilit „doza” tranchilizanta de glucide la 40 g (pana la 60 g pentru o persoana supraponderala). Imediat ce acestea sunt absorbite in sange, incepe reactia chimica. Daca in acelasi timp este consumat un aliment cu proteine, aminoacizii din proteine incetinesc procesul.

Recomandarea specialistilor este aceea de a alege pastele din faina integrala. Dr. Spock, in cartea “Ingrijirea sugarului si a copilului”, unul dintre cei mai renumiti pediatri ai tuturor timpurilor, spunea ca “o parte substantiala a dietei unui copil ar trebui sa fie compusa din cereale integrale.

Orezul nedecorticat, orzul, ovazul, meiul, fideaua si pastele facute din cereale integrale, precum si produsele de panificatie facute din faina integrala contin carbohidrati complecsi care produc satietate, au o valoare nutritionala crescuta si reprezinta o sursa excelenta de energie pentru copiii in plina crestere. Aceste alimente asigura de asemenea un aport crescut de proteine, fibre si vitamine importante.” De asemenea, consumul de paste integrale poate aduce un beneficiu in plus: ajuta la o absorbtie mai buna de calciu si fier, elemente esentiale unei bune dezvoltari a copilului.

Sfaturi utile:

-Pastele fainoase pot fi pastrate intr-o camara uscata si racoroasa timp de 1 an, dar e recomandat sa nu le pastrati mai mult de 6 luni, deoarece nu stiti cat timp au stat in magazin.

-Pentru gatitul pastelor exista 2 reguli: folositi intotdeauna multa apa (3,5 litri pentru 0,5 kg paste) si intotdeauna dati repede apa in fiert. O lingura cu ulei de masline pusa in apa de fiert impiedica lipirea pastelor. O lingurita de sare in timpul fierberii da un gust pe care nu-l veti mai obtine niciodata oricata sare ati adauga dupa fierbere.

-Pastele trebuie combinate cu sosul imediat dupa fierbere, ca sa nu se lipeasca intre ele. Daca acest lucru nu este posibil, puneti putin ulei de masline, cat sa le unga.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.