Nu aruncati cojile! Iata lista cu fructe si legume la care trebuie sa manancati si coaja

Lista-fructelor-și-legumelor-la-care-trebuie-sa-mananci-si-coaja

Obisnuim sa aruncam cojile fructelor si legumelor, insa aceasta parte poate fi plina de sanatate. Am ales cateva fructe si legume le care coaja este adevarata sursa de vitamine si minerale importante pentru organism.

coji-de-bananeDe ce e bine sa mananci si coaja de banane

Aceasta contine potasiu si vitaminele B6 si B12, dar si o mare cantitate de fibre. De fapt, sunt chiar mai multe fibre in coaja decat in fructul in sine. Tot coaja contine triptofan, un compus care asigura o crestere a nivelului de serotonina, reducand astfel serios riscul de depresie.

cojo-de-cartofi

De ce e bine sa mananci coaja de la cartof

Aceasta este bogata in potasiu si magneziu, dar si in fier. Prezenta vitaminelor B6 si C este mai mare in coaja decat in miez.

coji-de-ceapă

De ce e bine sa mananci coaja de ceapa

Cei mai multi antioxidanti ai acestei legume sunt in coaja. Tot cojile contin quercetina, care ajuta la reducerea tensiuni arteriale si diminueaza gradul de depunere a colesterolului pe artere. Puteti fierbe cojile in supa si le puteti indeparta la final, inainte de servirea mancarii. De asemenea, se pot adauga coji de ceapa in ceaiuri.

coji-de-morcovi

De ce e bine sa mananci coaja de la morcovi

Daca la ceapa, banane si cartofi nu ne prea vine sa mancam cojile, nu avem nicio scuza la morcovi. In coaja si in stratul imediat urmator dupa coaja se afla cea mai mare cantitate de fitonutrienti din morcov. Spalarea atenta a legumei face sigura consumarea cojii.

coji-de-portocale

De ce e bine sa mananci coaja de portocale

Sunt de patru ori mai multe fibre in coaja de portocala decat in fruct. In plus, coaja acestei citrice contine flavonoide, care este un antiinflamator.

 

coji-de-rosii

De ce e bine sa mananci coaja rosiilor

Da, exista si persoane care nu mananca aceasta parte a tomatelor. Licopenul, cea care le da culoare specifica acestor legume, este un antioxidant. Cel mai important beneficiu al licopenului este ca lupta impotriva imbatranirii prematura.

coji-de-struguri-rosii

De ce e bine sa mananci si coaja de struguri rosii

Cojitele sunt bogate in resveratrol. Antioxidant extrem de puternic, el inhiba problemele cauzate de expunerea la metale grele. Atentie, insa! Consumati coaja numai daca sunt struguri bio, deoarece, la vita de vie, pesticidele se absorb usor in coaja.

coji-de-kiwi

De ce e bine sa mananci coaja de kiwi

Coaja cea paroasa nu e rea deloc, daca puteti trece peste caracteristica aceasta a fructului. Dar trebuie sa stiti ca merita: aproape toate vitaminele acestui fruct sunt in coaja si seminte.

coji-de-castravete

De ce e bine sa mananci coaja de castravete

Coaja este bogata in siliciu, element care ajuta la construirea de colagen, element foarte important pentru rezistenta si elasticitatea pielii.

coji-de-pepene-rosu

De ce e bine sa mananci si coaja de pepene roșu

Citrulinele, antioxidanti din coaja acestui fruct, ajuta la dilatarea vaselor de sange, inlesnind o circulatie normala a sangelui. Desigur, nu trebuie sa mancati chiar si partea de culoare verde inchis. Este de ajuns sa consumati partea albicioasa spre verzui dintre miezul rosu si coaja tare.

 

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

Sursa: greatnews.ro

 

You may also like...