Motive pentru care suferi de insomnii si cum le poti trata

26941172_1549241351780284_266972138_n

Nu ai consumat nicio bautura care contine cofeina, nu ai mancat ceva greu, ba chiar ai avut o zi solicitanta, ai terminat de „numarat oile”, dar in momentul in care te-ai asezat in pat sa adormi, pur si simplu nu te fura somnul? S-ar putea să suferi de insomnie, o afectiune cu care tot mai multi oameni se confrunta in ultima perioada. Exista mai multe motive pentru care s-ar putea sa te lovesti de lipsa odihnei si ar trebui sa incepi sa faci schimbari imediat, pentru a nu ajunge in stadiul suprasolicitarii, ceea ce ar putea duce la afectiuni grave ale organismului.

De ce nu vine Mos Ene pe la Gene?

Stresul face regulile in viata ta. Exista in viata fiecarui om o perioada in care pierde controlul asupra starilor pe care le are, simtindu-se depasit de situatiile cu care se confrunta. Fie programul de la munca e prea solicitant, fie e vorba de vreo neintelegere in cuplu, o lipsa a banilor sau un plan viitor care ii da batai de cap, stresul ia diferite forme si se manifesta diferit de la o persoana la alta. Nu e un capat de tara, iar cu putina rabdare vei putea trece peste aceasta perioada. Incepe prin a constientiza faptul ca nu exista nicio problema care sa nu se poata rezolva intr-un fel sau altul. Tine de tine cum percepi informatiile primite si cum te adaptezi la evenimentele din viata ta. Prioritizeaza-ti activitatile si nu lasa nimic sa te afecteze in mod direct. Cum iti dai seama daca esti prea stresat?

  1. Ai camera sau casa dezordonata. A fost demonstrat stiintific faptul ca hainele aruncate prin incapere sau obiectele lasate la intamplare prin casa denota un nivel al stresului ridicat. Daca observi ca nu mai gasesti nimic prin jurul tau si iti ia cateva minute bune sa iti gasesti imbracamintea potrivita in sifonier, ar trebui sa pui totul pe pauza si sa te reorganizezi. Afla care este sursa principala a stresului si opreste-o cat mai repede, daca vrei sa poti dormi mai usor.
  2. Te enervezi repede. Indiferent de situatie, simti ca te aprinzi de la o simpla replica si tii supararea mai mult decat ar trebui. E momentul sa iei o pauza de la a gandi orice prea mult, ia lucrurile asa cum vin si asuma-ti faptul ca nu poti schimba orice nu iti convine.
  3. Ai dezvoltat ticuri. Daca ai obiceiul sa repeti obsesiv o expresie sau o formula de adresare, ori ai anumite gesturi pe care le observi mai des la tine, e un semn clar ca te macina ceva. Ai un punct de start, o constientizare a faptului ca e momentul sa te relaxezi mai mult, deci nu mai lasa timpul sa treaca, pentru ca starea de stres sa se agraveze.

Cum poti lupta cu insomniile

Sanatatea incepe din farfurie, iar asta inseamna ca ar trebui sa iti schimbi planul alimentar cat mai curand. Daca simti ca ai nevoie de mai multe substante nutritive decat obtii din hrana, fa-te prieten bun cu produsele naturiste macar pentru o perioada, pentru ca ele te vor ajuta sa iti recapeti energia pe timpul zilei si nevoia de odihna atunci cand vine seara.

O sursa foarte importanta a stresului tau ar putea fi faptul ca lucrezi mult cu creierul, dar mai deloc cu trupul. Cu alte cuvinte, iti consumi resursele pentru munca de birou, insa uiti sa treci pe la sala de sport. Astfel, doar creierul tau resimte oboseala cronica, in timp ce trupul are nevoie in continuare de ceva care sa consume energia. Sportul te va ajuta sa echilibrezi balanta si te vei simti in scurt timp mult mai bine, pentru ca atunci cand vei vedea patul nu te vei gandi la altceva decat pe care parte sa te asezi mai repede in el si sa adormi.

Bea mai multe lichide. Asta te va ajuta sa elimini mai usor toxinele din organism, iar ficatul si rinichii tai iti vor multumi. Daca nu reusesti sa bei doi litri de apa pe zi, poti „pacali” corpul cu ceaiuri reci sau calde din fructele sau plantele tale preferate.

Aeriseste camera inainte sa mergi la culcare. O temperatura mai scazuta in camera te va ajuta sa ai un somn mai linistit, iar aerul curat te va duce mai repede pe taramul viselor.

Incearca aceste metode, inainte sa apelezi la pastilele de somn, care pot cauza efecte adverse. Daca nu reuseati cu ele, cere parerea medicului tau despre situatia cu care te confrunti.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.