Iata cata apa sa bei in functie de greutatea corporala!

iata-cata-apa-sa-bei-in-functie-de-greutatea-corporala

„Bea mai multa apa” este un sfat des intalnit. Daca aveti dureri de cap frecvente, ameteli, piele uscata sau incercarea de a atinge un plan de scadere in greutate, consumul de apa suficienta poate fi o solutie utila pentru o serie de probleme de sanatate. Dar ce inseamna mai exact „suficienta apa”?

Apa este cel mai abundent nutrient de pe Pamant. Lumea are aproximativ 333 milioane de mile cubi de apa, iar corpul uman este format din aproximativ 60% apa. Conform datelor de la Sondajul National de Sanatate si Nutritie, americanii consuma aproximativ 3,18 litri sau 13,4 cesti de apa pe zi. In timp ce acest lucru suna foarte bine, iata care este problema: 48% din acea apa provine din bauturi, altele decat apa potabila, cum ar fi sucuri sau sucuri zaharoase, iar 18% provin din alimente, astfel incat cantitatea de apa potabila consumata de americani este mult mai mica.

Citeste si Deshidratarea, cauza a multor boli.

Iata cata apa sa bei in functie de greutatea corporala! – studiile arata ca dehidratarea poate duce la boli grave

Un studiu realizat de Harvard T.H. Scoala Chan de Sanatate Publica a descoperit ca mai mult de jumatate din copiii si adolescentii din Statele Unite nu se hidrateaza suficient, sugerand ca nu consuma suficienta apa. In timp ce oricine se poate deshidrata, copiii mici sunt expusi unui risc mai mare, impreuna cu adultii in varsta si persoanele cu boli cronice.

A nu consuma suficient de multa apa va poate pune in pericol de deshidratare, provocand simptome precum gura uscata, oboseala, sete, scaderea cantitatii de urina, piele uscata, cefalee, constipatie si ameteli. Deshidratarea severa este considerata o urgenta medicala, deoarece poate duce la febra, frecventa cardiaca crescuta, respiratie rapida, urinare putina sau deloc, tensiune arteriala scazuta si delir.

Deci a bea apa suficienta pe tot parcursul zilei este cu adevarat important? Ei bine, apa nu face decat sa va stinga setea. Corpul foloseste apa in toate celulele, organele si tesuturile sale pentru a ajuta la reglarea temperaturii corpului si la mentinerea altor functii corporale. Ati avut vreodata gura uscata, pielea uscata sau ochii uscati? Mentinerea corpului hidratat cu apa potabila va ajuta sa pastrati nivelurile optime de umiditate in aceste zone, precum si in sange, oase si creier. De asemenea, apa ajuta la protejarea maduvei spinarii, actionand ca un lubrifiant si amortizarea articulatiilor.

Vezi si Beneficiile hidratarii pe stomacul gol imediat dupa trezire.

Corpul pierde apa in mai multe moduri, inclusiv respiratie, transpiratie, digestie sau printr-o boala care provoaca febra, varsaturi sau diaree. Aportul adecvat de apa permite organismului sa elimine deseurile prin transpiratie, urinare si defecare, pentru a elimina toxinele. Rinichii si ficatul folosesc apa pentru a ajuta la eliminarea deseurilor, pentru a mentine lucrurile in miscare.

Iata cata apa sa bei in functie de greutatea corporala! – Cat de multa apa ar trebui sa beti?

Beneficiile apei sunt clare. Corpul are nevoie absoluta de apa pentru a-si mentine sanatatea. Dar exact cat de multa are nevoie corpul nostru? Cea mai usoara modalitate de a calcula cantitatea de apa pe care ar trebui sa o consumati in fiecare zi este de a influenta greutatea si nivelul de activitate fizica.

In general, ar trebui sa depuneti eforturi intre 25-50% din greutatea corporala in ml de apa in fiecare zi. De exemplu, daca cantariti 70-75 de kilograme, ar trebui sa beti intre 1,5 si 2,5 litri de apa in fiecare zi. Daca sunteti activi din punct de vedere fizic, ar trebui sa beti maximul de apa pezi – in acest caz, minimum 2,5 litri. Corpul pierde apa prin transpiratie, astfel incat aveti nevoie sa beti multa apa dupa exercitii pentru rehidratare.

Te-ar putea interesa si 20 de motive pentru a bea apa cu lamaie dimineata pe stomacul gol. 

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.