Fasole verde. Cate beneficii uimitoare se ascund intr-o pastaie

Fasole verde. Cate beneficii uimitoare se ascund intr-o pastaie

Pe vremuri, fasolea verde era denumita carnea saracului, datorita continutului mare de proteine. Aceasta este originara continentului american, fiind adusa de catre spanioli in secolul al XVI-lea in Europa.

Fasolea verde aduce numeroase beneficii organismului nostru, putand fi consumata si preparata in diverse moduri.

Iata mai jos ce proprietati nutritive are fasolea verde:

Dupa cum spuneam si mai sus, fasolea verde are un continut bogat de proteine si fibre, o serie bogata de vitamine, atat liposolubile cat si hidrosolubile (vitamina A, provitamina A (beta caroten), gama din complexul de vitamine B, vitamina C, vitamina K), minerale (calciu, fier, potasiu, magneziu, cupru, chiar si fosfor etc.) si acizi grasi omega 3.

Fasolea verde contine o cantitate foarte mare de apa (circa 90%) si este o sursa buna de acid folic (care previne defectele tubului neural ale fatului) si care impreuna cu vitamina B12 este esential pentru sinteza ADN-ului si pentru diviziunea celulara.

Iata mai jos ce beneficii au pastaile de fasole verde pentru sanatate:

-Pastaile de fasole verde protejeaza sistemul cardiovascular, datorita continutului de antioxidantii. De asemenea, studiile au demonstrat ca aceasta ajuta si la reglarea nivelului de colesterol din corp;

-Pastaile de fasole verde sunt recomandate in curele de slabire. Acestea au rol diuretic, previn retentia de apa si faciliteaza eliminarea toxinelor, fiind mai usor de digerat. Au putine calorii (doar 31 kcal per 100gr) si un continut relevant de fibre alimentare (3,4 gr in 100 gr de fasole), aceasta leguma este un aliment optim pentru pierderea in greutate, dar si pentru o mai buna digestie;

-Pastaile de fasole verde ajuta la imbunatatirea circulatiei sanguine;

-Reduce riscul de dezvoltare a anumitor celule canceroase. Datorita contitnutului bogat de antioxidanti (quercitina, kaempferol, luteina si betacaroten), fasolea verde lupta impotriva efectelor negative ale radicalilor liberi si previn dezvoltarea tumorilor canceroase;

-Pastaile de fasole verde previn formarea infectiilor. Persoanele care sunt sensibile la infectii, care au predispozitii spre afectiuni tumorale, ar trebui sa consume macar o data la doua zile o portie de fasole gatita la abur sau prin fierbere rapida;

-Pastaile de fasole verde ne mentin ochii sanatosi, datorita cantitatii impresionante de vitamina A (in 1000 gr de produs gasim 23% din necesarul zilnic) si carotenoizi;

-Datorita acidului folic din compozitie, fasolea verde este recomandata atat femeilor insarcinate, cat si copiilor;

-Pastaile de fasole verde previn aparitia osteoporozei. Vitaminele B5, B6 si PP regasite din compozitie impiedica pierderile de calciu din oase, combatand astfel osteoporoza. De asemenea, fasolea este printre cele mai bogate alimente in vitamina K, vitamina care joaca un rol important in mentinerea sanatatii sistemului osos;

-Pastaile de fasole verde sunt indicate in caz de anemia. Nutritionistii recomanda persoanelor cu deficit de fier sa consume mai des fasole verde, sub forma de salata sau de suc extras din pastaile verzi, care le va asigura mineralul carent;

-Fasolea verde este adjuvant in diabetul de tip II. Consumul de fasole verde ajuta la scaderea glicemiei. Se recomanda consumarea de 3 ori pe saptamana a unei portii de fasole verde. Aceasta, de asemenea, bogata in fibre vegetale, care impiedica absorbtia zaharurilor si reduc secretia de insulina;

-Fasolea verde regleaza nivelul colesterolului rau din organism. Studiile arata ca un consum zilnic de fasole verde scade valoarea colesterolului cu pana la 19 %, iar in cazuri de exceptie chiar cu 30 %. Cercetatorii au aratat ca doar 180 g de fasole verde, consumate zilnic, vreme de 28 de zile, contribuie la o scadere a colesterolului negativ (LDL) cu 10-20%;

-Consumul de fasole verde reprezinta o sursa buna de energie pentru creier Carbohidratii din pastaile de fasole se absorb incet si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp, comparativ cu carbohidratii simpli pe care-i intalnim in zahar, iar acest lucru furnizeaza energie creierului si muschilor;

-Pastaile de fasole verde previn aparitia aterosclerozei;

-Magneziul si potasiul din fasolea verde sunt doua medicamente care fac un tandem redutabil in reducerea si stabilizarea tensiunii arteriale. Se recomanda consumul a 240 g de fasole pe zi, vreme de macar 1 luna;

-Pastaile de fasole verde Previne imbatranirea prematura-Datorita vitaminei A, consumul de fasole verde ajuta la prevenirea procesului de imbatranire prematura.

Sfaturi utile:

Spre deosebire de fasole, care poate fi pastrata uscata, pastaile de fasole verde trebuie sa fie congelate proaspete sau fierte si apoi congelate, cat si pastrate in frigider intr-o punga sigilata, pentru a fi consumate in maximum 4-5 zile.

Cand o cumparati, verificati intotdeauna sa nu prezinte pete de mucegai. Indepartati coditele numai atunci cand v-ati hotarat sa le gatiti, deoarece acestea pot prinde mucegai sau se pot degrada mai repede. O recomandare: nu le mancati crude deoarece acestea contin o enzima care tulbura digestia si care este inhibata doar in timp ce sunt gatite.

Contraindicatii:

Persoanele care sufera de litiaza renala cu oxalati vor consuma cu prudenta fasole verde.
In caz de dispepsie, de predispozitie spre meteorism, fasolea verde se va consuma de preferinta condimentata cu plante carminative, cum ar fi cimbrul, busuiocul, chimenul, oregano.
*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.