Exercitii recomandate pentru varice. Cele mai bune miscari

exercitii-recomandate-pentru-varice

Exersarea este importanta pentru mentinerea sanatatii cardiovasculare excelente, dar varicele dureroase pot face dificila activitatea fizica. Pentru a ajuta la ameliorarea durerii si a disconfortului, specialistii au stabilit o lista de exercitii pentru picioare, pentru a face din nou exercitile mai suportabile si mult mai distractive.

Exercitii recomandate pentru varice – simple si distractive

Varicele sunt cauzate de o lipsa de circulatie, ceea ce duce la o presiune care provoaca venele sa se umfle si sa arate ca un cordon. Exersarea ajuta la imbunatatirea circulatiei in picioare si brate, stimuleaza circulatia sangelui si construieste rezistenta – reducand in acelasi timp durerea si disconfortul.

Exercitiile cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos si bicicleta, sunt ideale pentru cei care sufera de varice; cu toate acestea, acest lucru nu inseamna ca nu puteti incerca activitati de impact medii si mari. Cel mai bine este sa discutati cu medicul principal sau cu chirurgul vascular inainte de a incepe un nou antrenament aerobic.

Exercitii recomandate pentru varice – 4 exercitii eficiente pentru o activitate usoara zilnica

Ridicari de picioare – Stati pe podea  sau culcati-va pe spate cu picioarele drepte. Incet, ridicati un picior la un moment dat de la podea. Tineti-va piciorul in aer, lasand sangele sa circule, apoi puneti piciorul inapoi. Incet, coborati piciorul in jos pana la podea. Repetati pe piciorul opus. Faceti 2-3 seturi de cate 10 exercitii pe fiecare picior.

Gambe – Stati cu picioarele drepte. Incet, ridicati-va pe varfuri si apoi coborati in jos. Puteti face acest exercitiu stand pe o treapta pentru a obtine rezultate si mai bune. Incepeti prin a face exercitiul simplu, stand pur si simplu in picioare. Faceti 2-3 seturi a cate 10 exercitii.

Bicicleta – Stati pe spate, ridicati picioarele in aer si indoiti-le la genunchi. Incet incearcati sa pedalati picioarele ca si cum ati fi pe bicicleta. Puteti face aceeasi miscare si cu un singur picior, alternand picioarele intre seturi. Faceti 2-3 seturi a cate 20 se secunde pe fiecare picior.

Fandari – Stati in picioare cu mainile in sold, apoi incet indoiti genunchiul drept la un unghi de 90 de grade in lateral. Pentru a va relua pozitia de plecare, incet incepeti sa va indreptati piciorul drept, aducand piciorul inapoi in pozitia soldului. Repetati pe piciorul stang. Nu uitati sa va asigurati ca genunchiul ramane direct peste glezna atunci cand efectuati deplasarea laterala. Faceti 2 seturi a cate 20 de exercitii pe fiecare picior.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.