De ce este bine sa consumam fistic. 15 beneficii mai putin cunoscute

beneficii fistic

Fisticul este consumat inca din antichitate, fiind mentionat pana si in Biblie, ramanand pana in prezent o gustare nutritiva, cu multe beneficii pentru sanatate.

Acesta reprezinta o sursa excelenta de vitamina B6, de fibre, proteine, tiamina, cupru, mangan si fosfor. Mai este o sursa buna si de vitamina K, de potasiu, magneziu si fier si contine antioxidanti si fitosteroli.

Un studiu realizat in 2008 arata ca efectul a doua cantitati de fistic consumate zilnic reduce semnificativ nivelul de colesterol si creste nivelul unei lipoproteine de protectie.

fistic

Atentie! Cel prajit si cu sare nu este bun, nici pentru cei care au probleme cu rinichii, nici pentru hipertensivi. In rest, fisticul este bun (are si proteine de foarte buna calitate).

Beneficiile consumului de fistic:

  1. Fisticul ajuta la scaderea colesterolul rau din organism. In urma unui studiu efectuat pe un esantion de 28 de persoane s-a demonstrat ca nivelul colesterolului scade cu 12% dupa trecerea de la o dieta cu multa branza, ulei si unt, la una mai putin grasa, care include consumul de fistic.
  2. Studiile au mai aratat ca, datorita substantelor continute, fisticul are capacitatea de a preveni cancerul. O dieta care include o doza zilnica de fistic ar putea sa fie de ajutor in combaterea riscului de aparitie a cancerului la plamani si a altor forme de cancer; aceasta este concluzia la care s-a ajuns in baza datelor rezulate dintr-un studiu prezentat la American Association for Cancer Research din 2009.
  3. Consumul de fistic protejeaza inima. Un studiu publicat de American Journal Of Clinical Nutrition, arata ca fisticul poate combate riscul aparitiei bolilor cardivasculare, prin actiunea luteinei, un antioxidant din compozitia sa.
  4. Fisticul protejeaza sistemul nervos. Continutul mare de vitamina B6 ajuta sistemul nervos, avand un rol important in formarea mielinei, invelisul izolator din jurul fibrelor nervoase care transporta informatia de la o terminatie nervoasa la alta.
  5. Consumul regulat de fistic poate preveni chiar si aparitia diabetului de tipul II datorita continutului bogat de fosfor. O singura cana cu fistic ofera 60% din doza zilnica recomandata de fosfor.
  6. Fisticul intareste sistemul imunitar. Complexul de vitamine B din fistic ajuta la functionalitatea glandelor limfoide, asigurandu-se astfel o productie suficienta de celule albe, care ajuta organismul sa lupte cu infectiile.
  7.  Fisticul imbunateste vederea. Luteina si zeaxantina protejeaza tesuturile impotriva daunelor radicalilor liberi. Medicii sustin ca acesti antioxidanti au rolul de a proteja vederea si reduc riscul de a suferi de degenerescenta maculara.
  8. Fisticul este eficient in combaterea anemiei. Persoanele care se confrunta cu anemia cauzata de deficienta fierului pot obtine beneficii in urma includerii fisticului in dieta lor zilnica.
  9.  Fisticul ajuta la sanatatea sistemului digestiv. O portie de 30 g de fistic ofera 8 g de carbohidrati, inclusiv 3 g de fibre alimentare (ceea ce acopera aproximativ 12% din DZR). Fibrele au un rol important in protejarea tractului digestiv, avand rolul de curatator care ajuta la expulzarea din organism a reziduurilor.
  10. Consumul de fistic este util pentru sanatatea creierului. Vitamina B6 ajuta la cresterea concentratiei de hemoglobina din sange. Sangele bogat in oxigen este pompat apoi catre creier, sporindu-i activitatea.
  11. Fisticul este recomandat in sarcina. Acesta contine folat, o vitamina din grupul de vitamine B, iar femeile insarcinate trebuie sa se asigure de un aport suficient din aceasta vitamina in primele saptamani de sarcina pentru o dezvoltare normala a copilului.
  12. Fisticul combate inflamatiile. Vitaminele A si E au un rol estential in protejarea integritatii membranelor celulelor care fac parte din piele sau din membranele mucoase, oferind astfel protectie contra efectelor negative ale radicalilor liberi.
  13. Consumul regulat de fistic ajuta la mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. Mineralelor continute (magneziu, fosfor si calciu) au un rol important in producerea si mentinerea masei osoase, ajutand astfel la pastrarea unor dinti sanatosi.
  14. Fisticul te ajuta in plan sexual. Cei care sufera de disfunctii erectile trebuie sa consume in jur de 100 grame de fistic timp de 3 saptamani.
  15. Fisticul este recomandat si in cosmetica. Acesta te ajuta sa-ti mentii sanatatea si frumusetea parului, dsar si a pielii. Continutul mare de acizi grasi din fistic stimuleaza cresterea firelor de par, iar mastile ajuta la hranirea si hidratarea parului, iar continutul de vitamina E din fistic protejeaza pielea impotriva razelor UV, imbatranirii premature si dezvoltarii celulelor canceroase.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.