Danone a mintit consumatorii. Doua dintre produsele sale nu au efecte benefice asupra sanatatii

danone-a-mintit-consumatorii

Firma Danone, cel mai cunoscut producator de iaurt din lume, tocmai a anuntat ca renunta la recunoasterea efectelor benefice asupra sanatatii a doua dintre produsele sale: Activia si Actimel.

Intr-un raport privind veniturile, renumita companie franceza a precizat ca a retras de la Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) solicitarea prin care incerca sa obtina recunoasterea oficiala a efectelor benefice asupra sanatatii, anunta Business Week.
N1_5941209001847
strawberry-500x500Pana acum cateva zile, campaniile de promovare a celor doua produse afirmau ca iaurtul Activia usureaza digestia, iar Actimel mareste imunitatea organismului. Firma Danone isi motiveaza decizia prin „lipsa de claritate si vizibilitate in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor europene” din domeniu.
In februarie 2010, EDSA a decis ca afirmatiile Danone, potrivit carora un ingredient denumit Immunofortis, prezent in produsele destinate copiilor, contribuie la intarirea sistemului imunitar nu sunt sustinute stiintific.
Profitul celor de la Danone a scazut cu peste 1% pe bursa din Paris dupa anuntul facut.
Danone a fost obligata sa plateasca 21 de milioane de dolari si sa elimine din reclamele de la TV, de pe Internet si cele din ziare si reviste orice referire la cele de mai sus. Este interzis ca Danone sa mai pretinda ca orice fel de iaurt al sau reduce anumite riscuri, daca aceste beneficii nu sunt certificate prin dovezi stiintifice clare.

Raspuns Danone Romania:

Intrebare adresata de adevarul.ro: Ce le transmiteti romanilor care cumpara produsele Danone si poate sunt ingrijorati acum?

Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone: Nu trebuie sa isi faca griji. In Romania avem o sursa imensa de informatii atat in reclama, cat si pe site si leaflet-uri, iar studiile exista. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem si la servici, le puteti consulta si pe site-urile noastre. Deci nu au de ce sa isi faca probleme.

Reclamele Activia din Romania nu sunt la fel, nu sunt identice si noi functionam sub o alta reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene. Avem alte reglementari. Sub incidenta acelei reglementari noi avem dosarele stiintifice si am avut aprobarile date de tarile membre. Dar pe baza stiintifica de data asta. Deci total diferit de ce este in America. Deci nu sunt la fel, sa nu va inchipuiti ca avem aceeasi reclama in toata lumea, pentru ca oamenii au perceptii diferite in functie de nivelul lor de cunoastere, in functie de traditia din tara respectiva.

Aceasta Camera de Comert a SUA in primul rand nu are atributiile legate de partea stiintifica, ea nu evalueaza din punct de vedere stiintific o reclama. In schimb, evalueaza din punctul de vedere al informarii consumatorului.

Si asta inseamna ca au considerat ca reclama la Activia nu aduce informatii suficiente consumatorilor si atunci decizia lor a fost aceea ca Danone sa completeze toate reclamele, informatiile din magazine, postere, leaflet-uri.

Deci ei nu decid daca ai sau nu ai dovezi stiintifice. Sunt organism de reglementare. Sunt un fel de CNA in Romania, sa facem o comparatie. Danone trebuie sa completeze toate reclamele.

Reclamele Danone, inclusiv reclamele Activia, Actimel, vor continua. Deci reclamele nu sunt oprite, este foarte important acest lucru. Ele trebuie doar adaptate astfel incat sa informeze complet consumatorul.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pepagina noastra de Facebook.