Cura de vitalizare

cura-de-vitalizare

Cura de vitalizare se face printr-o alimentatie cu ingrediente care au un potential energetic ridicat, fiind in acelasi timp alimente pure, care sa permita marirea vitalitatii fara a dauna organismului.

Alimentele cele mai bogate in calorii sunt cele care au continut ridicat de grasimi. Dintre toate grasimile, cele mai usor de asimilat, cele care solicita cel mai putin sistemul digestiv si uzeaza cel mai putin organismul, sunt cele vegetale si cele obtinute din lapte.

Ce inseamna cura de revitalizare

Dupa o perioada extenuanta, fie psihic sau fizic, corpul are nevoie sa isi reimprospateze puterile. Iata cateva repere pentru a tine cura de vitalizare.

  • numarul de mese este de minim 3, ideal 5;
  • cantitatea de la o masa nu trebuie sa fie mare, in special prima si ultima sa fie mai putin consistenta pentru a nu incarca stomacul;
  • macar o masa sa fie cu alimente bogate in calorii atent preparate si combinate cu celelalte in asa fel incat sa fie foarte usor de digerat;
  • in timpul mesei se mesteca de minim 30 de ori;
  • in timpul saptamanii sa se faca iesiri in natura pentru reincarcarea bateriilor psihice si vitale.

Alimente vitalizante, cu ridicat potential energetic

Untul. Acesta este alimentul cel mai bogat in grasimi, 60-80%, untul clarifiat ajungand chiar la 100%. Prin potentialul sau energetic depaseste si alimentele pe baza de carne sau untura.

Nucile. Contin 63% grasimi, 15% protide, nucile depasesc carnea ca si consistenta. Acestea sunt alimente de baza, ce nu trebuie asociate neaparat cu dulciurile. Nucile macinate si amestecate cu ou pot fi confundate cu carnea usor, avand o consistenta si chiar gust destul de apropiat de carne, fara insa a avea efectele nocive ale acesteia.

Alunele. Contin 62% grasimi, 14% protide, au un potential energetic apropiat de cel al nucilor si pot si utilizate la fel ca acestea.

Arahidele. Contin 50% grasimi, 24-30% protide, sunt un aliment foarte apropiat ca si calitati de carne.

Soia. Contine 37-40% protide si 15-22% grasimi. Se consuma sub forma de boabe sau faina. Pentru consumatorii de carne, s-a inventat soia texturata, care are forma si gust de carne, dar care are mai putine calorii, deoarece i-a fost indepartat partea lipidica si o parte din proteine.

Alte alimente: susanul, semintele de floarea-soarelui, nuca de cocos.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...