Cum sa mananci sanatos chiar si cu un program de lucru infernal

Cum sa mananci sanatos chiar si cu un program de lucru infernal

Multora dintre noi, programul de lucru alert si viteza cu care evenimentele se succed intr-o zi plina, le creeaza un obicei de alimentatie foarte gresit. Mereu pe fuga, mancand de obicei mancaruri usor accesibile sau fara sa mai aiba timp de siesta de dupa masa, cei prinsi intr-o munca fara pauza risca sa isi puna sanatatea in pericol. In cazurile mai sumbre, programul incarcat ii face pe unii sa manance abia seara, dupa o zi in care nu au mancat absolut nimic

Toate acesta pot cauza ceea ce specialistii in nutritie numesc astazi “bolile Occidentului”: afectiuni cardiovasculare, cancer, obezitate, diabet zaharat. De aceea, este foatre important sa mancam sanatos pe intreaga durata a zilei, chiar daca programul nostru este unul destul de incarcat. Iata cum poti impaca alimentatia sanatoasa cu orele interminabile de munca:

Importanta mancatului de dimineata

Masa de dimineata este foarte importanta, deoarece contribuie la energia pe care organismul o poate produce si la productivitatea pe care o ai la birou. Daca nu ai timp sa iti gatesti ceva, poti manca un mar proaspat, un iaurt sau un covrig. Nu ignora aceasta masa, doar pentru ca “nu ti-e foame”. Daca ajungi la birou si primul lucru pe care il faci este sa bei o cafea fierbinte pe stomacul gol, atunci afla ca acest obicei nu este deloc sanatos. Cafeaua pe stomacul gol creste aciditatea din stomac si inhiba procesul de digestie.

Ia mereu o gustare la tine

Atunci cand vei ajunge cu prima ocazie intr-un supermarket, iti poti cumpara pentru serviciu mai multe alimente sanatoase ce tin loc de mici gustari: stafide, alune, caju, fistic si lista poate continua. Aceste alimente-minune iti asigura un necesar de 100-200 de calorii, benefice pentru a-ti oferi un plus de energie, in perioada dintre dimineata si pranz. Mai mult decat atat, poti tine in dulapul tau de la job cateva batoane proteice. Poti alege cu usurinta dintr-o gama variata de suplimente nutritive naturiste, ce iti ofera energie si concetrare intr-o zi cu un program alert.

Fibre si proteine la fiecare masa

Chiar daca nu ai prea mult timp la dispozitie, iti poti pregati dinainte masa de pranz de la birou. Obisnuieste-te sa faci in fiecare zi acest lucru, pentru a te asigura ca mananci sanatos de fiecare data. Si cum alimentatia sanatoasa ofera un tonus bun, tine minte ca mesele ce contin fibre si proteine sunt un duo benefic pentru metabolismul corpului tau. De exemplu, iti poti pregati pentru pranz o salata cu piept de pui la gratar, sau un amestesc de castraveti si humus, invelite intr-o lipie fara gluten. Daca nu ti-am starnit inca pofta cu toate aceste bunatati sanatoase, iti mai oferim un exemplu de gustoare fresh pentru zilele haotice de la job: salata de rosii si castraveti cu telemea.

Sa sari peste mesele importante ale zilei, doar pentru ca ai foarte mult de munca la birou, este un lucru nociv pentru organismul tau. De aici si pana la starile de ameteala, disconfort si irascibilitate nu mai este decat un singur pas. Nu mai vorbim de bolile grave, cauzate de lipsa unei alimentatii corecte. Programul incarcat nu este o scuza nici pentru lipsa alimentatiei, nici pentru hrana saracacioasa si servita mereu pe fuga. De aceea, iti recomandam sa iti pregatesti mereu din timp hrana pentru ziua urmatoare de lucru. Fa-ti un obicei din a manca dimineata un mar sau un iaurt cu fructe si nu bea cafeaua pe stomacul gol. In cazul in care mergi la sala este indicat sa consumi un fibrobar cu ceai verde, ideal pentru slabire si tonifiere.

In timpul zilei, daca nu ai cum sa te opresti din munca, e bine sa ai la tine o punga de fructe uscate, caju, alune, ce iti pot oferi rapid o portie sanatoasa de calorii si energie. Nu uita ca mixul de fibre si proteine este cel mai bun prieten al tau, intr-o zi plina de task-uri, asa ca obisnuieste-te sa il incluzi zilnic in meniu.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...