Cum sa iti imbunatatesti sanatatea cu dietoterapia

mancare-sanatoasa

Dietoterapia este cea mai la indemana terapie, fiind o forma de tratament si auto-tratament. Pe vremuri, doctorii incepeau orice tratament prin modificarea dietei persoanei bolnave. Practic, nu exista boala care sa nu raspunda la aceasta forma de tratament sau bolnav care sa nu poata aplica aceasta modalitate. 

Pentru a impiedica orice boala sa se dezvolte in organism, cel mai sigur este sa prevenim. Proverbul chinezesc “esti ceea ce mananci” este cat se poate de adevarat, mancarea si obiceiurile afectand viata si sanatatea omului. Dietoterapia este o terapie ce nu necesita timp suplimentar, ci doar schimbarea unor obiceiuri.

Este ieftina, caci toate fiintele necesita alimentatie zilnica, este nenociva, influenteaza benefic toate planurile fiintei umane si este baza de plecare pentru orice tratament naturist sau alopat. Iata 5 reguli simple pentru a incepe dietoterapia.

Cum sa iti imbunatatesti sanatatea cu dietoterapia – 5 reguli pentru inceperea dietoterapiei

1 – Renuntarea treptata la alimentele nocive pentru organism. Atat pentru barbati, cat si pentru femei, o alimentatie bazata pe cruditati si alimente cu continut bogat de vitamine, este necesara pentru a isi mentine virilitatea si frumusetea.

Sa se evite pe cat posibil carnea si produsele din carne in exces, margarina, cafeaua si alcoolul. Carnea este un aliment de baza pentru adulti, insa in exces, aceasta poate crea o multitudine de probleme de sanatate. In afara de exces, prepararea carnei este foarte importanta, prajirea ei fiind una dintre cele mai folosite metode si cea mai nociva dintre toate.

Astazi, exista foarte multe aparate cu tehnologie inovativa, care gatesc produse crocante si foarte gustoase cu pana la 80% mai putina grasime. Cei care prefera consumul de carne ar trebui sa foloseasca acest tip de aparate si sa modereze consumul de carne.

2 – Adaugarea alimentelor bogate in vitamine si minerale. Exista foarte multe alimente care ajuta la reintinerire si mentinerea sanatatii organismului si pot fi introduse usor in dieta zilnica, alimente precum naut, ulei de catina, ulei de palmier, ceapa, catina, macese, laptisor de matca, polen. Acestea ajuta la pastrarea virilitatii barbatului.

In mod deosebit, femeile ar trebui sa renunte la zahar si dulciuri, cafea, alcool si carne, pe cat posibil si sa introduca alimente ce ajuta la mentinerea frumusetii si tineretii feminine. Cateva dintre acestea ar fi: telina, mararul, ceapa verde, patrunjelul, creale integrale de hrisca, mei, orz, ovaz, miere de albine, lapte proaspat, legume si fructe proaspete.

Evident, in mod special, sunt indicate legumele proaspete, salate, sucuri de legume si fructe proaspete, de sezon. Telina, sfecla rosie si hreanul cu miere sunt printre cele mai potrivite in orice dieta sanatoasa. In functie de constitutia fiecareia, femeiele pot apela la cure cu lamaie, cure cu cruditati, regim cu cereale integrale, cura cu struguri sau cura cu sucuri.

Sucurile sunt, cu siguranta, foarte importante pentru o sanatate de fier. Un pahar de suc de fructe si legume dimineata va ajuta la vitalizarea organismului. Astfel, pentru cine doreste sa includa mai multe fructe si legume in dieta zilnica, poate apela cu incredere la diferite aparate storcatoare de fructe si legume, ce pastreaza toate ingredientele nutritive.

Cum sa iti imbunatatesti sanatatea cu dietoterapia – evitati excesele si luati in serios hranirea

3 – Renuntarea la supraalimentare. Mesele nu trebuie sa fie niciodata prea copioase. Este bine ca mancarea sa fie de mai multe feluri, pentru a se ajunge la satietate mult mai repede. La sfarsitul mesei, stomacul trebuie sa fie umplut la doar doua treimi din capacitatea sa, restul fiind completat cu infuzii reci.

La masa chiar nu este indicat sa se vorbeasca, sa se vizioneze la tv, sa se citeasca sau sa se faca orice activitate care distrage atentia de la mancat. De asemenea, a manca cand esti nervos sau agitat nu este o idee buna, hranirea este importanta pentru sanatate, ea trebuie sa se faca in liniste.

4 – Reducerea cantitatii de mancare pentru persoanele cu probleme in greutate si imbunatatirea calitativa a mancarii. Reducerea se face treptat, prima zi se mananca normal, urmatoarele 3 zile se va reduce cu un sfert, apoi dupa 3 zile se va reduce cu alt sfert urmatoarele 3, s.a.m.d. Slabirea rapida si excesiva nu este sanatoasa, ea se va face in raport cu inaltimea si constitutia.

Persoanele care nu au neaparat probleme cu greutatea, ar trebui sa introduca cat mai multe alimente crude, usor digerabile si usoare.

5 – Excesele eliminate. Se recomanda consumul de lichide un pic mai reci decat temperatura camerei, dar niciodata direct de la frigider. Mancarurile nu trebuie sa fie nici fierbinti, nici foarte reci, la temperatura camerei este ideal. Excesele in ceea ce priveste gustul mancarurilor ar trebui eliminate, acestea sa nu fie nici foarte picante, nici acre sau extrem de dulci.

Se recomanda utilizarea unor plante cu rol usor calmant si racoritor inainte de masa, plante precum: fenicul, menta, maghiran, roinita.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...