Consumul excesiv de carne si efectele sale nocive asupra sanatatii

Consumul excesiv de carne si efectele sale nocive asupra sanatatii

Carnea este o sursa bogata de proteine si vitamine. Aceasta sustine cresterea, regenerarea si mentinerea tesuturilor, ajuta la reglarea functiilor vitale din organism si la formarea anticorpilor, insa trebuie sa ai grija cata carne consumi.

In exces, carnea poate duce la consecinte grave asupra sanatatii. Aceasta afecteaza metabolismul, nivelul de calciu din organism, dar si functionarea rinichilor, afecteaza inima si poate creste riscul de cancer. Toate aceste lucruri apar deoarece tot mai multi oameni consuma carne din comert, produsa si procesata in fabrici. Producatorii apeleaza la toate variantele legale si ilegale pentru a creste productia de carne. De la hormoni de crestere, chimicale, la carne umflata cu apa sau tot felul de substante nocive.

Specialistii recomanda sa nu mananci zilnic carne, ci o data sau de doua ori pe saptamana si in cantitati moderate. De asemenea, cel mai bine ar fi sa alegi carnea de pasare, pestele sau de vita.

Nu uita ca dupa ce ai consumat carne aceasta se digera destul de greu, in jur de 15-20 de ore dureaza pentru a fi absorbita in intestin. Prin procesul de digestie, multe dintre toxinele din carne sunt acumulate in ficat, rinichi si in intestinul gros. De aceea, daca vei manca prea multa, poti avea si probleme, precum constipatie, tulburari gastrice, intestinale, pancreatice si ale sistemului biliar.

Iata mai jos ce efecte nocive are consumul exagerat de carne pentru sanatatea noastra:

  • Consumul excesiv de carne duce la un nivel crescut de colesterol – continutul de colesterol din carne variaza intre 45-80 miligrame la 100 de grame si ajunge pana la 150-350 miligrame la 100 de grame in ficat.
  • Consumul excesiv de carne creste riscul de cancer – consumul exagerat de carne a fost asociat cu aparitia mai multor forme de cancer (colon, rect, hepatic si ovarian). Astfel, potrivit medicilor, persoanele care mananca in mod regulat carne fripta sau prajita prea mult au un risc cu 60% mai mare sa se imbolnaveasca de cancer pancreatic.
  • Consumul excesiv de carne constipa si creeaza acid uric, ducand la guta – atunci cand se face exces de carne si se evita alimentele sanatoase (legume, fructe, cereale) poti avea probleme cu constipatia, iar pentru ca in procesul de digerare a carnii se produce amoniacul, cu efect acidifiant asupra tesuturilor, carec nu poate fi eliminat de catre rinichi, acest lucru afecteaza intregul organism. In alimentatia persoanelor care sufera de guta sunt indicate proteinele de origine vegetala, iar alcoolul si produsele care contin cacao trebuie consumate cu atentie.
  • Consumul excesiv de carne imbolnaveste inima – mezelurile duc la cresterea in greutate, aparitia bolilor de inima si a diabetului, daca sunt consumate in cantitati ridicate.
  • Consumul excesiv de carne creste riscul de contaminare cu paraziti si germeni – carnea trebuie preparata bine inainte de a fi consumata, deoarece numai astfel bacteriile, parazitii si virusurile pot fi distruse in totalitate.
  • Potrivit unui nou studiu, persoanele care mananca prea multa carne intampina dificultati in a ajunge la greutatea dorita.

Sfaturi utile:

Trebuie sa stii ca proteinele de origine vegetala sunt la fel de importante. Leguminoasele contin proteine de o calitate aproape la fel de buna. De exemplu, boabele de soia, de linte, de fasole, mazare si arahide, combinate cu nuci, seminte sau cereale integrale, formeaza lantul de aminoacizi din proteina completa. Aminoacizii sunt asimilati in organism in acelasi timp si formeaza proteinele de calitate superioara.

Concret, mancarea de mazare sau de linte poate fi suplimentata, spre finalul gatirii, cu doua-trei linguri de orez brun, cus-cus din grau integral sau de mei. De asemenea, putem manca o felie de paine din grau dur integral cu unt de arahide, putem adauga unei salate din quinoa si mazare o lingura de seminte de susan proaspat macinat sau o mana de nuci.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.