Cele mai importante indicatii terapeutice ale semintelor de in

Cele mai importante indicatii terapeutice ale semintelor de in

Nu toata lumea stie faptul ca inul este o planta cu flori albastre, seminte maronii si ca este considerata una dintre cele mai vechi plante de cultura de pe pamant.

Linum, Leingewächs, Leinsamen

Numele latin al inului este Linum usitatissimum, adica „cel mai folositor“. Semintele de in sunt cunoscute pentru aportul lor esential de grasimi de cea mai buna calitate, de fibre si de antioxidanti. Principalele lor calitati sunt cele emoliente, atat intern, cat si extern, calmante si stimulente ale regenerarii tesuturilor.

Iata mai jos ce indicatii terapeutice au semintele de in:

-Semintele de in sunt folositoare in afectiunile colonului iritabil si in inflamatiile ale tubului digestiv. Mucilagiile din semintele de in au un excelent efect antiinflamator. Se consuma cate 2 pahare de macerat la rece din seminte de in, pe stomacul gol, inainte de mese.

-Semintele de in reprezinta un remediu ideal in caz de gastrita si ulcer in faza incipienta. Maceratul din seminte de in poate face minuni in astfel de afectiuni. Peste maceratul de in se poate adauga o lingurita de pulbere de frunze de menta si se consuma cate 1 litru din acest macerat in loc de apa, iar in perioadele de criza nu se mananca nimic.

-Semintele de in te scapa de constipatie. Acestea absorb mult lichid si formeaza un bol, care curata tubul digestiv si imping toate materiile reziduale din intestin. Se consuma seara, pe stomacul gol, cate 2 linguri de seminte de in, pe nemestecate. Acest tratament, urmat zilnic, timp de 2 de saptamani, reprezinta un bun remediu de dezintoxicare pentru intreg organismul. De asemenea, acest tratament este util si in bolile de piele (alergie, acnee, psoriazis).

-Semintele de in sunt recomandate in curele de slabire. Acestea produc o senzatie de satietate, care va reduce automat pofta de mancare. De asemenea, semintele de in ajuta la intensificarea proceselor de eliminare, un factor extrem de important in curele de slabire. Inainte de fiecare masa se consuma un pahar de macerat cald din seminte de in.

-Semintele de in te scapa de arsurile usoare, reactiile alergice ale pielii si furunculi. Se aplica timp de 3 ore o cataplasma din seminte de in.

-Semintele de in sunt eficiente si in bronsita cronica. Pentru a prepara un excelent expectorant, ai nevoie de o lingurita cu seminte de in rasnite, care se agita timp de 15 minute in jumatate de pahar cu apa. La final se strecoara  si se bea cate 2 linguri, de 3-4 ori pe zi.

-Semintele de in ajuta la prevenirea si combaterea cancerului. In afara de proteine, acizi grasi esentiali si fibre alimentare, acestea mai contin si lignina, o substanta care are o capacitate antioxidanta importantă, fiind capabila sa neutralizeze o mare parte din radicalii liberi din organism. Studiile arata ca lignina are proprietati antiangiogenice, adica opreste formarea de noi vase de sange la nivelul tumorilor canceroase existente.

-Semintele de in sunt recomandate in diabet. Acestea au rolul de a echilibra nivelul zaharului din sange. Conditia este, insa, consumul zilnic al acestor seminte.

Cum se prepara maceratul de in la rece

2 lingurite de seminte de in se pun intr-un pahar cu apa si se lasa la macerat pentru 2 ore, la temperatura camerei, dupa care se bea direc, fara sa se filtreze. Produsul obtinut se consuma pe stomacul gol, de 1-3 ori pe zi.

Cum se prepara cataplasma cu seminte de in

4 lingurite de seminte de in se macina cu rasnita de cafea, pana se aseamana cu faina. Aceasta se combina cu alte 4 linguri de pulbere de musetel (obtinuta in acelasi mod), dupa care se adauga apa, amestecand incontinuu pana se formeaza o pasta omogena. Se intinde pe o bucata de tifon si se aplica pe locul afectat, unde se lasa minimum 2 ore.

Contraindicatii:

Din cauza continutul de substante care actioneaza precum estrogenii, femeile insarcinate ar trebui sa limiteze consumul de seminte de in. De asemenea, persoanele cu obstructie intestinala ar trebui sa evite semintele de in, fiindca acestea au un continut crescut de fibre alimentare si pot tulbura tranzitul.

Este foarte important ca persoanele care aleg sa includa in dieta semintele de in sa se hidrateze corespunzator deoarece fibrele alimentare din compozitia lor pot da peste cap tranzitul intestinal.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

 

You may also like...