Cele mai importante beneficii ale exercitiilor fizice

Cele mai importante beneficii ale exercitiilor fizice. Misca-te mai mult daca vrei sa traiesti mai sanatos

Sedentarismul este un stil de viata care implica lipsa de miscare sau de activitate fizica. Conform statisticilor OMS, se pare ca 60% din populatie este sedentara, iar lipsa de miscare diminueaza, in general, functionalitatea intregului organism.

Efectele sedentarismului se pot combate, din fericire, prin practicarea diferitelor sporturi, dupa preferinta si posibilitati fizice, ca si prin gimnastica la domiciliu, unde putem executa exercitii care sa se adreseze fiecarui muschi si sa ajute la buna fuctionare a organelor interne. Si mersul pe jos (aprox. 4 km pe zi) este o activitate care nu presupune nicun fel de investitie.

sedentarism

Se estimeaza ca este de ajuns sa faceti echivalentul unei jumatati de ora de pasi rapizi, pentru a ramane in forma. Puteti sa va stabiliti unele obiective de mers pe jos zilnic, prin locuri placute. Mergand pe jos, aveti grija sa va corectati pozitia. Apasati solul cu calcaiul si rulati complet talpa. Pastrati-va trupul drept, cu umerii trasi inapoi si burta supta. Aceasta atitudine va stimula musculatura fara a face eforturi excesive.

Daca nu sunteti din fire un singuratic si va place compania oamenilor, atunci nu ezitati sa mergeti la sala. Aici aveti la dispozitie aparate fitness, care va ajuta sa va exersati si antrenati in mod adecvat toate grupele de muschi.

fitmaster-07752-200-bizepscurl

Iata mai jos cele mai importante beneficii ale activitatilor fizice:

-Un nou studiu a aratat faptul ca exercitiile fizice care intaresc muschii pot ajuta la incetinirea declinului mental, imbunatatind, totodata, performantele cognitive. Asa ca nu ezitati si faceti miscare! Daca nu aveti timp sa mergeti la sala, atunci e important sa achizitionati un aparat de fitness care sa va ajute sa va intariti musculatura. AICI puteti gasi mai multe modele.

-Efortul duce la secretia de endorfine, iar orice exercitiu fizic stimuleaza do­pamina, acest neuro-trans­miattor esential al actiunii si bunei dispozitii.

-Efortul fizic ajuta la o mai buna digestie. Cu cat alimentele se digera mai rapid, cu atat ai mai putine sanse sa eviti constipatia.

-Mersul la sala de gimnastica sau de forta nu doar ne intareste muschii, ci si creierul. Un studiu a aratat cat de important este urcatul scarilor. Se pare ca cei care aleg sa urce scarile in loc sa ia liftul, prezinta o scadere a varstei creierului cu 0,58 ani. Alte studii au aratat ca practicarea exercitiilor fizice poate ajuta la imbunatatirea concentrarii, la sporirea creativitatii si ajuta si in ce priveste productivitatea la locul de munca.

-Tot mai multe studii arata ca, atunci cand vine vorba de prevenirea cancerului, exercitiile fizice regulate constituie una dintre cele mai bune solutii. Se pare ca o treime dintre toate decesele ce au legatura cu cancerul sunt cauzate de un stil de viata sedentar.

-Practicarea exercitiilor fizice te ajute sa arati mai bine. In momentul transpiratiei, circulatia sanguina sporeste, iar cu cat mai mult sange ajunge la piele, cu atat corpul reuseste sa repare natural deteriorarea pielii.

Nu uitati! Trebuie sa fiti increzatori. Puteti realiza orice, tot ce trebuie sa faceti este sa credeti cu toata convingerea in asta. Stabilirea unui tel si a unui plan bine stabilit va imping deja incredea in sine spre cote inalte.

You may also like...