Cele mai importante beneficii ale consumului de piersici

Cele mai importante beneficii ale consumului de piersici

Consumul de piersici este recomandat in aceasta perioada deoarece sunt excelente pentru hidratare, intrucat contin aproximativ 87% apa.

Piersicile contin numeroase vitamine (A, C, E si K si alte 6 tipuri de vitamina B), fibre si carbohidrati (o piersica mare continand 17 g de carbohidrati din care 3 g provin din fibre) si antioxidanti.

Iata mai jos care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de piersici:

  • Daca ai colesterolul si trigliceridele marite, piersicile te ajuta! Se tin cure cate 4 saptamani, timp in care se consuma jumatate de kilogram de piersici pe zi.
  • Datorita continutului ridicat de celuloza si de pectina al piersicilor, acestea sunt foarte des folosite ca laxative, in problemele de tranzit intestinal. Se face un tratament de 2 saptamani, in timpul caruia se consuma in fiecare dimineata, pe stomacul gol, cate 500-800 g de piersici.
  • Anumite studii facute in S.U.A indica aceste fructe ca fiind printre cele mai puternice alimente pentru stoparea proceselor de imbatranire. Se tin tratamente de pana la 4 saptamani, timp in care se consuma jumatate de kilogram de piersici pe zi, precum si 5-8 samburi.
  • Cu un continut destul de bogat de fier, piersicile sunt recomandate si in anemie. Administrate constant, stimuleaza hematopoieza, adica producerea de hemoglobina de catre corpul nostru.
  • Specialistii afirma ca pigmentii care dau minunata culoare portocalie-rosiatica piersi­cilor sunt printre cele mai puter­nice sub­stante naturale antican­cerigene cunoscute. Ca atare, aceste fructe sunt eficiente atat pen­tru prevenirea, cat si ca adju­vant contra bolii canceroase (cancer de prostata, cancer de colon, cancer pulmonar, cancer de san si col uterin);
  • Piersicile sunt ideale pentru prevenirea si tratarea bolilor renale. O cura cu piersici combate direct microorganismele infectioase si pro­voaca o reactie alcalina in interiorul organismului, contribuind la alcalinizarea urinei.
  • Piersicile lupta cu kilogramele în plus. De exemplu, 100 g piersici au in jur de 43 de calorii, in timp ce aceeasi cantitate de struguri are aproape dublu.
  • Piersicile sunt o sursa grozava de antioxidanti. Un studiu efectuat in 2009 si publicat in “Journal of Medicinal Food” arata ca antioxidanti importanti sunt prezenti in pulpa si pielita piersicii. Acidul chlorogenic, unul din antioxidantii de seama din compozitia piersicii, ajuta la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi. Acest antioxidant are si un efect anticancerigen si antiinflamator.
  • Piersicile contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Potasiul pe care il contin le face sa fie recomandate pentru mentinerea sanatatii rinichilor. O piersica mare furnizeaza 333 mg de potasiu. Potasiul este esential in mentinerea unei presiuni arteriale normale si in reglarea cantitatii de lichid intracelular. Specialistii recomanda consumul a 4700 de mg potasiu pe zi.

 

Cum alegi si pastrezi piersicile:

Piersicile perfecte, fara pete sunt ideale. Fructele ambalate frumos, in magazine, se strica foarte usor. Este important sa cauti fructe mari, frumos rumenite si sa apasati usor cu degetul pe ele pentru a vedea daca miezul lor rezista. Piersicile coapte sunt pline si bine formate, de un galben intens sau portocaliu galbui. Nu cumpara fructe verzi; acestea nu vor ajunge niciodata sa se coaca sau sa se indulceasca. O data culese, piersicile nu se mai indulcesc pentru ca nu mai au destul amidon pe care sa-l transforme in zahar.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...