Cele mai bune fructe cu un continut mic de zahar

fructe cu un continut mic de zahar

Fructele nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra, deoarece aduc un aport insemnat de fibre, vitamine, minerale, antioxidanti si carbohidrati. Totusi, exista anumite fructe cu un continut ridicat de fructoza (zaharul natural) care duc la simptome suparatoare in cazul unor persoane care nu-l tolereaza.

Poate nu stiai, dar fructele cu un continut scazut de zahar au de fapt cea mai mare valoarea nutritionala, antioxidanti si fitonutrienti. Acestea, fiind sarace in carbohidrati, sunt indicate in orice dieta.

Iata cateva exemple de fructe cu continut mic de zahar:

Citricele – Fructe cu continut mic de zahar

Atat portocalele, grepfrutul, lime, clementinele, mandarinele, lamaile, pomelo si kiwi fac parte din categoria citricelor permise in dieta diabeticilor si a celor care vor sa reduca aportul de zahar din dieta. De exemplu, o portocala sau un grapefruit contine aproximativ 62 de kcal si 15 g carbohidrati, completand insa generos aportul de acid folic si potasiu, mineral care regleaza presiunea arteriala. Lamaia are doar 26 pe suta de grame, fiind un bun ingredient impotriva grasimii. Un kiwi contine aproximativ 42 de calorii si 13 g de carbohidrati, precum si cantitati mari de potasiu, vitamina C si fibre. De asemenea, si papaya este un fruct excelet. Cu doar 33 de calorii la suta de grame, papaya este un fruct deseori recomandat in curele de slabire.

Fructele de padure – Fructe cu continut mic de zahar

Zmeura, afinele, murele si coacazele fac parte din categoria fructelor de padure permise in curele de slabire, dar si in cazul celor care nu au voie un consum mare de zahar. Aceste fructe sunt excelente atat din punct de vedere al substantelor nutritive continute, cat si din perspectiva aportului caloric si al indicelui glicemic redus.

Merele – Fructe cu continut mic de zahar

Merele au un continut mare de vitamina C si fibre, dar au si un continut slab de calorii si carbohidrati, 52 de calorii la suta de grame si 14 g carbohidrati.

Capsunile – Fructe cu continut mic de zahar

Aceste fructe delicioase contin multi nutrienti, vitamine, flavonoide si antioxidanti, fiind ideale in curele de slabire. De exemplu, 50 de g de capsuni contin doar 4 g de carbohidrati. De asemenea, pe langa continutul mare de vitamine si minerale, capsunile contin si acid elagic, despre care s-a descoperit ca inhiba cresterea si dezvoltarea tumorilor. 

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.