Cel mai sanatos tip de orez. Beneficii si sfaturi pentru o preparare corecta

orez basmati integral

La ora actuala, se estimeaza ca orezul este cea mai consumata dintre cereale la nivel mondial.

In acest articol vom vorbi despre orezul integral basmati, care are o concentratie mare de vitamine si minerale, precum: magneziul, manganul, seleniul, vitaminele B1, B2, B3, si B6 si fibrele.

Orezul basmati este unul dintre cele mai indragite soiuri de orez. Este un orez cu bob lung si aroma delicata, cu un gust ce se aseamana cu cel de nuca.

De peste 1000 de ani, acest orez este cultivat în Himalaya, iar spre deosebire de alte tipuri de orez, orezul basmati isi dubleaza cantitatea dupa fierbere, nu este lipicios si se digera foarte usor.

Acest orez basmati integral contine de trei ori mai multe fibre decat cel alb, are un continut mai ridicat de vitamine B, este mai hranitor si nu contine gluten, fiind ideal pentru cei ce sufera de boli abdominale (intoleranta la gluten).

Orezul integral reuseste sa dubleze activitatea normala a creierului, ajuta la scaderea presiunii sanguine, iar studiile au demonstrat ca nivelul glicemiei ajunge cu 12 pana la 19 procente mai putin la cei care consuma orez integral, in comparatie cu cei care consuma orez alb.

Se spune ca mancarurile care contin amidon pot dauna sanatatii pentru ca maresc riscul aparitiei diabetului, iar o singura cana de orez gatit contine 240 kilocalorii. Corpul absoarbe amidonul, dupa care se transforma in zahar, iar mai tarziu in grasime. Totusi, un grup de cercetatori de la Colegiul Stiintelor Chimicalelor din Sri Lanka au venit cu o idee despre cum sa arzi grasimi si sa absorbi mai mult de jumatate din calorii.

Metoda acestora presupune adaugarea unui singur ingredient langa orez, si anume: ulei de cocos.

Daca adaugi ulei de cocos atunci cand fierbi orezul, vei reduce absorbtia de calorii cu pana la 50%.

Pentru inceput, gateste orezul ca in mod obisnuit. Adauga o lingurita de ulei de nuca de cocos in apa clocotita inainte de a pune si orezul la fiert. Apoi adauga orezul si fierbe-l la foc mic pentru 40 de minute sau pana cand orezul este perfect gatit. Tine orezul in frigider pentru 12 ore, dupa care este gata de consum.

Aceasta metoda este excelenta pentru persoanele care sufera de diabet sau obezitate.

In timpul procesului de gatire, uleiul de cocos intra in interiorul granulelor de amidon, iar aest lucru face zaharurile rezistente la enzimele digestive. Apoi, procesul de racire stimuleaza asa-numita amilaza de gel. Orezul isi elibereaza amidonul in cele 12 ore la rece. Amidonul formeaza molecule in afara orezului, iar zaharul se transforma in amidon rezistent. Poti reincalzi orezul daca este necesar, pentru ca incalzitul nu ii poate schimba compozitia chimica.

Sfaturi pentru prepararea orezului integral:

-inainte de fierbere orezul se spala in 2-3 ape si se poate lasa la inmuiat 30 de minute. Dupa fierbere se lasa putin sa se aseze.

-orezul integral trebuie sa fie gatit mai mult timp decat orezul alb si cu o cantitate mai mare de apa.

-proporția este de o cana de orez integral si 3 cani de apa

-orezul integral se pune la fiert in apa rece, iar sarea va fi adaugata la final, deoarece sarea va ajuta ca orezul sa se termine de gatit.
Daca acest articol v-a fost util, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...