Ce spun culorile fructelor si legumelor despre beneficiile lor pentru sanatatea noastra

Ce semnifica pigmentul diferitelor legume si fructe

Culorile alimentelor au un puternic impact asupra organismului nostru, iar natura reuseste sa ne ofere numeroase culori atat fructelor, cat si legumelor. Fiecare culoare este data de anumite fitochimicale care au rolul de a previni diferite afectiuni.

Fructele si legumele cele mai sanatoase au urmatoarele culori: rosu, galben-portocaliu, verde, albastru-violet, alb si negru, iar potrivit oamenilor de stiinta, cu cat este mai inchisa culoarea unui aliment, cu atat este mai mare nivelul de antioxidanti care au capacitatea de a mentine tineretea organismului mai mult timp.

Iata mai jos ce semnifica pigmentul diferitelor legume si fructe pentru sanatatea noastra:

  • Pigmentul VIOLET (Albastru/mov)

Pigmentii violet din alimente reprezinta niste compusi flavonoizi si resveratrol, cu actiune puternic antioxidanta. Numeroase cercetari au constatat ca acest pigment, pe termen lung, ajuta la scaderea valorilor tensiunii arteriale, iar resveratrolul contribuie la relaxarea muschilor peretilor arteriali, imbunatateste circulatia sangelui si curata arterele de grasimi. De asemenea, antioxidantii pot reduce riscul de cancer si stresul oxidativ, unul dintre principalii factori care produc imbatranirea.

  • Pigmentul VERDE

Fructele si legumele cu pigment verde contin luteina. Aceasta previne degenerarea maculara  (cataracta), ajuta la eliminarea toxinelor din organism care cauzeaza cancer, regleaza tensiunea arteriala, reduce riscul producerii unor boli cardiovasculare si intensificarea schimburilor intercelulare de minerale si vitamine.

  • Pigmentul ROSU

Fructele si legumele cu pigment rosu contin licopen, o substanta care reuseste sa reduca riscul aparitiei unor forme de cancer precum cel de prostata. De asemenea, aceasta culoare mai inseamna acid folic si vitamina C.

Pigmentul rosu protejeaza celulele plantelor împotriva razelor de soare şi serveşte drept pigment fotoabsorbant în timpul fotosintezei. De asemenea, pigmentii rosii contin antioxidanti care sustin sanatatea inimii si duc la imbunatatirea functiei memoriei, protejarea vaselor de sange, a tendoanelor si ligamentelor.

  • Pigmentul GALBEN/PORTOCALIU

Acesti pigmenti reprezinta o sursa importanta de beta-caroten, care in afara de a-ti imbunatati vederea, pot intari si sistemul imunitar. Antioxidantii din fructele si legumele cu pigment galben-portocaliu protejeaza pielea de efectele nocive ale razelor ultraviolete si ajuta la crearea de noi celule. De asemenea, betacarotenul reuseste sa intareasca sistemul imunitar si pune in miscare fagocitele care anihileaza celulele canceroase in formare din organism.

  • Pigmentul NEGRU

Fructele si legumele cu pigment negru contin resveratrol, o substanta cu cel mai puternic factor natural anti-oxidant cunoscut, anti-cancer, anti-imbatranire, anti-imflamator.

  • Pigmentul ALB/CAFENIU

Pigmenul alb/cafeniu reduce riscul de aparitie a infectiilor virale. Fructele si legumele albe au o mare concentratie de alicina, o substanta recomandata pentru ca ajuta la reducerea riscului de cancer, combate bolile de inima si mentine colesterolului din sange la nivel normal.

Nutritionistii ne sfatuiesc sa consumam zilnic cel putin 5 legume si fructe pentru a ne asigura un aport optim de vitamine si nutrienti. 

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...