Ce sa mananci la cina pentru a pierde in greutate

ce-sa-mananci-la-cina-ca-sa-pierzi-in-greutate

Iata cateva sfaturi pentru a manca ceva sanatos si foarte gustos la cina, insa sa nu va dati peste cap dieta sau planul planul de slabire sau mentinere.

Ce sa mananci la cina pentru a pierde in greutate – tineti-va de caloriile zilnice pentru a pierde in greutate

Calorii. Mananca la cina intre 450 si 550 de calorii. Daca incercati sa slabiti, ramaneti mai aproape de 450 si daca incercati sa va mentineti greutatea, mai ales daca lucrati, mergeti mai aproape de 550 de calorii.

Carbohidrati. Aproximativ 45 pana la 55% din caloriile pentru cina ar trebui sa fie dedicate carbohidratilor, ceea ce reprezinta aproximativ 50 pana la 75 de grame de carbohidrati. Nu va fie frica sa consumați carbohidrati seara. Atata timp cat mentineti cantitatea totala de calorii pentru aceasta zi, consumul de carbohidrati la aceasta masa nu poate determina cresterea in greutate. De fapt, a manca suficienti carbohidrati la cina poate alunga acele pofte de carbohidrati din dulciuri si chipsuri.

Citeste si: Cum sa mananci sanatos chiar si cu un program de lucru infernal

Proteine. Aproximativ 20 pana la 25% din cantitatea de calorii pentru cina ar trebui sa fie proteine, care contin de la 25 pana la 35 de grame. Proteina este vitala pentru a ajuta la refacerea si mentinerea musculaturii, iar din moment ce corpul face o multime de reconstructii pe timp de noapte, asigurarea ca cina include suficienta proteina este importanta. De asemenea, proteina va va face sa va simtiti satui, ceea ce impiedica poftele de ceva bun pe timp de noapte.

Grasimi. Este suficient sa aveti aproximativ 15 pana la 25 de grame de grasime, ceea ce reprezinta aproximativ 30-35% din totalul caloriilor. In loc de grasimi saturate, cum ar fi carnea de vita si branza, mergeti pe grasimi mononesaturate (MUFA) cum ar fi ulei de masline, ulei de susan, ulei de nuca de cocos, avocado, masline si nuci si seminte.

Citeste si: Trebuie sa mananci acest preparat daca suferi de caderea parului, unghii fragile si insomnie

Fibra. Pentru a va ajuta sa atingeti totalul zilnic recomandat de 25 de grame pe zi, luati cel putin opt grame la ora cinei. Acest lucru ar trebui sa vina in primul rand din carbohidratii bogati in fibre, cum ar fi boabe intregi, vegetale amidon, fasole, cantitati mici de fructe si fibre care contin grasimi, cum ar fi avocado, nuci si seminte.

Zaharuri. Puneti maximum sapte grame sau mai putin de zaharuri totale. Si cand vine vorba de zahar adaugat, incercati sa nu depasiti patru grame – este vorba despre o lingurita de indulcitor folosit in sosuri sau dressing.

In mod ideal ar trebui sa mancati cina aproximativ dupa 2-3 ore de la ultima gustare de dupa pranz. Orele 19:00-19:30 sunt excelente pentru cina. Dupa cum s-a menționat mai sus, nu va faceti griji ca ati mancat prea tarziu cina. Atata timp cat nu depasiti caloriile zilnice, timpul in care mananci nu va afecta greutatea.

Ce sa mananci la cina pentru a pierde in greutate – Exemplu de cina:

Gratar de pui cu orez brun: Aveti nevoie de pui la gratar, fasole neagra si sos salsa, care se amesteca cu jumatate de cana de orez brun fiert, se mai adauga o jumatate de lingura de ulei de masline.

Calorii: 518
Total grasime: 11,7 g
Grasime saturata: 1,4 g
Carbohidrati: 58,7 g
Fibre: 10,1 g
Zaharuri: 4,7 g
Proteine: 45,1 g

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.