Cate oua ai voie sa mananci de Paste si ce beneficii au acestea

Cate oua ai voie sa mananci de Paste si ce beneficii au acestea

Se stie faptul ca Pastele este cea mai veche, dar si cea mai importanta sarbatoare a crestinatatii, iar vopsitul oualor, cat si mancatul acestora reprezinta obiceiul principal al sarbatorii pascale.

Chiar daca te sperie gandul ca ouale contin colesterol, specialistii sustin ca acestea sunt sanatoase, atata timp cat sunt mancate cu prudenta deoarece un continut bogat de colesterol nu este neaparat si un lucru rau.

Cate oua fierte ai voie sa mananci?

Un studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition a confirmat faptul ca se pot consuma fara probleme 12 oua pe saptamana. Doua grupe de oameni au participat la acest test si tuturor li s-a creat un meniu continand cantitati egale de proteine. Unul dintre grupuri a avut o dieta bogata in oua. La sfarsitul testului s-a constatat ca cei care au consumat oua in cantitati mai mari au raportat o senzatie mai mare de satietate. In plus, nu s-a observat nici un efect negativ asupra profilului lipidic al participantilor la studiu. Nivelul colesterolului a fost usor mai crescut decat in cazul celor care au consumat mai putine oua.

Beneficiile consumului de oua fierte:

Ouale fierte contin proteina pura, iar albusul de ou contine calorii care nu se depun in jurul taliei. Mai exact, albusul de ou contine 88% apa si 11% proteina pura. De aceea, datorita proteinelor sale, culturistii includ albusul in dieta lor zilnica.

Se spune ca oul este cea mai bogata sursa de proteine, si de cea mai buna calitate, care atrag dupa sine energie si vitalitate maxime. Un ou contine 78 de kilocalorii si asigura 4 % din necesarul zilnic de energie in cazul femeilor.

  • Consumul de oua fierte nu afecteaza in mod negativ colesterolul – un consum moderat de oua nu afecteaza in mod negativ nivelul colesterolului. Consumul regulat a 2 oua pe zi nu va avea niciun efect negativ asupra profilului lipidic al unei persoane, ba chiar il poate imbunatati;
  • Ouale fierte ajuta la prevenirea degenerescentei musculare – datorita proteinelor de foarte buna calitate, ouale stimuleaza cresterea tesutului muscular, iar galbenusul contine de asemenea vitamina B12, esentiala pentru incordarea muschilor si arderea grasimii;
  • Ouale fierte sunt excelente in curele de slabire – oul fiert tare scade biodisponibilitatea, iar efortul metabolic pentru a-l digera este aproape mai mare decat energia pe care o elibereaza prin digerare;
  • Consumul de oua furnizeaza proteine esentiale pentru organismul nostru – un ou fiert asigura organismului nostru 6 gr de proteine de calitate si 9 aminoacizi esentiali. Un singur ou fiert ofera organismului aproape 12% din necesarul zilnic de proteine. Aceste proteine sunt disponibile intr-o forma usor de absorbit si gata de utilizat de catre corp;
  • Oul ajuta la reglarea sistemului cardiovascular, sistemului nervos si creierului – ouale fierte sunt o sursa foarte bogata in bilineurina. Galbenusul unui singur ou asigura circa 300 micrograme de bilineurina;
  • Consumul de oua fierte ofera corpului vitamina D;
  • Ouale aduc beneficii parului si unghiilor – ouale contin cantitati importante de sulf, vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea sanatatii parului si unghiilor. Consumul regulat de oua fierte ajuta la imbunatatirea cresterii parului si unghiilor.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.