Beneficiile consumului de soia

beneficii-soia

Pe plan international, soia este intens studiata, cercetata si recomandata in alimentatia adultilor si a copiilor. Iata cateva dintre beneficiile oferite de soia.

De ce sa consumi soia?

1 – Are o proportie optima si echilibrata intre principiile alimentare de baza: proteine (38-40%), glucide (10-15%) si lipide.

2 – Proteina din soia. In afara faptului ca are o proportie optima a amino-acizilor esentiali (cei pe care corpul uman nu si-i poate sintetiza, dar de care are absoluta nevoie), cu exceptia Triptofanului, ei se gasesc in soia intr-o cantitate cel putin dubla fata de carnea de vita. Chiar si pentru amino-acizii neesentiali, cantitatea lor este net in favoarea soiei.

3 – Soia contine estrogeni intr-o cantitate foarte mare (la fel ca si patrunjelul si polenul), fapt care are implicatii enorme pro-sanatate pentru cei care o consuma:

  • ii protejeaza vascular impotriva ATS mai ales pe barbati (femeile au o productie estrogenica suficienta datorita ovarelor in perioada fertila);
  • tulburarile de post-menopauza (bufeuri de caldura, nervozitate, iritabilitate etc.) si menstrele dureroase, aproape lipsesc cu desavarsire la populatiile care consuma cantitati mari de soia (chinezoaice, japoneze). In acest sens merita subliniat si faptul ca popoarele din extremul Orient, pentru a denumi medical tulburarile amintite, au imprumutat termeni englezesti, deoarece in tara lor nu e necesar sa denumeasca ceva ce nu exista; englezoaicele insa, care nu (prea) consuma soia, au mult mai multe probleme in acest sens. “Cuplajul” realizat între vitamina B6 si Magneziu este de-asemenea extrem de util in prevenirea si tratamentul sindromului premenstrual, la fel ca si aportul vitaminei E, care este bogat reprezentata in soia ;
  • cresc absorbtia Calciului din intestin, scad numarul de osteoclaste (celulele care distrug osul), cresc numarul de osteoblaste (celule care formeaza osul) si cresc productia de colagen tip I ; astfel este prevenita, daca nu mult intarziata aparitia osteoporozei la ambele sexe.

Soia contine multe vitamine si minerale si nu are colesterol

4 –  Nu contine colesterol.

5 –  Furnizeaza 377 kcal. / 100 g de produs.

6 –  Contine multe vitamine si minerale deosebit de utile corpului:

  • vitamina B1, sau vitamina performantei intelectuale;
  • vitamina B2 (factor de crestere, buna functionare a muschilor etc.);
  • vitamina B6 (factor de crestere, formarea globulelor sangvine, functionarea optima a musculaturii etc.);
  • lecitina (cel mai inalt continut dintre toate sursele);
  • vitamina B12. Desi unii neaga acest lucru, soia contine cantitati suficiente si din aceasta vitamina;
  • vitamina C, exista doar in semintele de soia germinate ;
  • vitamina D ;
  • vitamina E;
  • fosfor, fier, potasiu, sulf si seleniu.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.