Beneficiile consumului de pastrav. Cum il prepari 100% sanatos

beneficiile-consumului-de-pastrav

Pastravii sunt pesti care traiesc in special in apele de munte (altitudine de peste 1000 m), ape cu temperatura relativ scazuta si in timpul verii, dar pot fi gasiti si in zonele mai joase, submontane si de deal (altitudini de 250-300 m), cu condiția ca apele sa fie puternic oxigenate.

Ating 25–30 cm lungime si 0,8-1,6 kg greutate, ajungand exceptional la 50–90 cm lungime si 15 kg greutate. Rata de supravietuire este extrem de mica (1-3/1000 icre ajung maturi reproducatori). Sunt mai multe categorii de pastrav.

Beneficiile consumului de pastrav – pastravul imbunatateste memoria

Pestele este cu adevarat o hrana buna pentru creierul nostru. Acesta este usor de digerat si este bogat in proteine, va va umple sangele cu aminoacizi, inclusiv tirozina. Tirozina trece dincolo de un filtru protector numit “bariera hemato-encefalina”, unde este transformata in substante chimice care stimuleaza atentia si agerimea. De asemenea, pestele, inclusiv pastravul, mai ofera o substanta care influenteaza activitatea creierului – colina – care imbunatateste memoria si este un reflexant muscular (colina este esentiala si pentru buna functionare a ficatului).

Alaturi de somon, ton, ansoa, hering, pastravul este in topul pestilor cu continut mare de acizi grasi omega-3.  Acizii grasi omega-3 continuti din plin in peste determina reducerea colesterolului LDL, care ingroasa arterele, cresc colesterolul benefic HDL, micsoreaza presiunea sangelui si previn accidentele vasculare cerebrale ajutand sangele sa nu se coaguleze.

Cercetarile care au urmat au demonstrat ca acizii grasi, omega-3 se comporta ca aspirina si ca alti agenti antiinflamatori in mentinerea, la un nivel normal, a formarii anumitor acizi grasi, cunoscuti drept prostaglandine. Producerea excesiva a acestora contribuie la aparitia unor boli ca: astm, psoriazis, lupus eritematos sistemic si scleroza multipla. Chiar daca acizii grasi omega-3 nu sunt un tratament pentru aceste boli odata declansate, o dieta bogata in untura de peste le poate preveni.

Beneficiile consumului de pastrav – cum prepari pastrav 100% natural

Inabusirea este cea mai buna metoda de a prepara pestele, cu exceptia cazurilor cand se mananca crud. Procesul de inabusire retine sucul propriu al alimentelor, nu necesita prea multa grasime sau ulei si permite improvizatii, precum adaugarea unor sosuri. Reteta se aplica oricaror alimente de origine marina: peste, creveti sau crustacei.

Ca ingrediente aveti nevoie de:

peste proaspat, in acest caz pastrav

creveti sau alte specii marine

usturoi

ghimbir

ceapa verde

ardei iute

vin alb sau sherry

alte sosuri si ingrediente

Metoda de preparare:

Pestele se curata de solzi, se scot maruntaiele si apoi se cresteaza de trei ori pe fiecare parte cu un cutit foarte ascutit. Crustaceele se pot inabusi cu sau fara carapace. Inainte de a fi gatit, pestele se stropeste pe ambele parti cu vin, se lasa la marinat 30 de minute, apoi se scurge vinul.

Se asaza pestele intr-un vas termorezistent si se stropeste cu vin proaspat. Se maruntesc apoi fin cateva radacini de ghimbir si se presara deasupra. Se baga la cuptor acoperit bine in vas si se lasa 7-8 minute daca pestele este de dimensiuni mici, 10-12 minute pentru cel de dimensiuni mai mari. Crevetii si crustaceele se inabusa 6-7 minute. Cand este gata, se scurge excesul de lichid.

Se prepara un sos, care fie se toarna imediat dupa ce e scos pestele din cuptor, fie se pune pe masa in boluri si se inmoaie pestele.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.