Beneficiile consumului de iaurt. Cum prepari iaurt sanatos de casa

beneficiile-consumului-de-iaurt

Iaurtul este fabricat prin adaugarea de bacterii bune in laptele dulce. Aceste bacterii elimina zaharul din lapte si acidul lactic, care da gustul acru al laptelui. Bacteriile din iaurt produc acizi care ajuta la distrugerea bacteriilor daunatoare, inclusiv germenii care produc boli.

Proprietatile iaurtului:

Iaurtul ofera proteine de calitate (avand aproximativ 3 g de proteine la 100 g de iaurt), calciu usor asimilabil (are de cel putin 2 ori mai mult calciu decat o cana cu lapte degresat), potasiu (acesta ajuta la normalizarea batailor ritmului inimii si iti mentine un nivel adecvat de apa in corp), magneziu, complexul de vitamin B (ajuta la functionarea creierului si metabolizarea glucidelor) si bacterii probiotice, glucide modificate pentru o asimilare mai usoara si o toleranta mai buna, prin transformarea lactozei in acid lactic in procesul de fermentare, dar si grasimi care asigura satietate si un gust bun.

Iata care sunt beneficiile consumului de iaurt:

  •  Bacteriile probiotice din iaurt ajuta la normalizarea florei intestinale. Ele au efecte de modulare a sistemului imun, reduc riscul de alergii si cresc rezistenta la diversi germeni;
  • Iaurtul probiotic ajuta la scaderea colesterolului rau si la cresterea celui bun;
  • Iaurtul ajuta la tratarea diverselor afectiuni intestinale, precum diareea dupa antibiotice, atit la copii, cit si la adulti, ulcerului, avand activitate impotriva bacteriei Helicobacter Pylori, dar si bolii inflamatorii intestinale;
  • Iaurtul iti reduce nivelul de mutageni din tubul digestiv si furnizeaza vitamine importante, printre care si acidul folic, iar rezultatul este ca reduce si riscul aparitiei de cancer de colon, scade tensiunea arteriala si are un rol benefic in prevenirea bolii de inima;
  • Iaurtul este alimentul care protejeaza cel mai mult femeia de infectiile genitale (vaginite, candidoza, gradnerella vaginalis, etc.);
  • Iaurtul ajuta la digestia, imbunatateste tranzitul intestinal, previne constipatia. Este totodata un bun remediu impotriva diareei. Spre deosebire de laptele dulce, iaurtul poate fi consumat si de persoanele cu intoleranta la lactoza. Persoanelor cu intoleranta la lactoza le lipseste de pe suprafata mucoasei intestinale o enzima (lactaza) care are rolul de a “sparge” moleculele de lactoza in zaharuri mai mici spre a fi absorbita. La acestia lactoza nu este digerata si ajunge in intestinul gros si acolo in contact cu bacteriile provoaca crampe, diaree, balonari etc. Tot la nivelul tubului digestiv, iaurtul te protejeaza de cancerul de colon;
  • Bacteriile lactice din iaurt impiedica la inmultirea germenilor in intestin si imbunatatesc tranzitul intestinal. Daca ai urmat un tratament cu antibiotice, ar fi bine sa mananci zilnic, pentru o perioada, cate un iaurt ce contine fermenti vii, pentru a-ti reface flora intestinala;
  • Iaurtul iti intareste sistemul imunitar. Iaurtul cu bacterii active stimuleaza sistemul imunitar, fapt evidentiat prin inregistrarea cresterii sustinute a anumitor citokine. Anumite boli autoimune pot fi prevenite prin consumul de iaurt. Exista unele studii care arata ca inclusiv diabetul de tip-1 ar putea beneficia prin consumul de iaurt;
  • Iaurtul are un rol benefic in prevenirea alergiilor. El scade nivelul de IgE (imunoglobulina E, un anticorp implicat in aparitia alergiilor) si creste nivelul de IL-10(izoleukina 10, o citokina cu efecte inflamatorii usoare). Administrarea la copii cu alergii si eczeme IgE mediate a dus la ameliorarea simptomelor;
  • Iaurtul combate osteoporoza. Cantitatea mare de calciu ajuta la mentinerea rezistentei sistemului osos. Totodata, calciul din iaurt este mai bine asimilabil decit cel din lapte;
  • Iaurtul te ajuta daca ai hipertensiune arteriala. Fiecare pahar de iaurt iti ofera cantitati importante de calciu, potasiu si magneziu – minerale necesare unui bun control al tensiunii arteriale;
  • Iaurtul iti reduce colesterolul rau si creste nivelul colesterolului bun. Exista in medie o scadere a colesterolului rau cu 5% si o scadere a colesterolului total cu 4%.

Cercetatorii au descoperit ca pacientii care au consumat zilnic cate un iaurt pe zi au suferit cu 50% mai putin de aceste afectiuni.

Iata mai jos o reteta de iaurt de casa pe care ti-o propunem. Este o reteta simpla si delicioasa.

Ai nevoie de urmatoarele ingrediente:

– 2 litri de lapte proaspat
– 150 de g de iaurt natural

Iata cum se prepara reteta de iaurt de casa:

Fierbe cei 2 litri de lapte intr-o oala. Dupa ce laptele proaspat s-a fiert trebuie sa iei oala de pe foc si sa-l lasi sa ajunga la temeratura camerei si apoi toarna-l intr-un vas de lut sau de sticla. Adauga cele 150 de grame de iaurt tinut la temperatura camerei si amesteca foarte bine cu un tel, pana se incorporeaza. Acopera apoi vasul cu un prosop de bucatarie mai gros. Dupa 10- 12 ore, uneori si mai mult, depinde de temparatura din incapere, ar trebui sa obtinem iaurtul. Borcanele se acopera cu capacele numai dupa ce s-a facut iaurtul. Se pastreaza la frigider. Trebuie sa ai grija ca de fiecare data sa opresti jumatate de borcan de iaurt pentru data viitoare cand vei pregati un alt iaurt.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.