Beneficiile consumului de branza. Daca vrei sa fii sanatos, nu ezita sa o mananci!

beneficiile consumului de branza

Branza este cu siguranta cel mai consumat produs lactat. Aceasta se obtine prin coagularea laptelui folosind un acid comestibil facut din lamaie sau otet, la care se adauga si cheag (un compus microbian), sau folosind metoda de scurgere partiala a zerului.

Branza este o sursa importanta de aminoacizi si proteine. Aceasta are un continut glicemic scazut, cu o cantitate relativ mare de proteine (11,1 g la 100 g) si amino-acizi. De asemeana, branza poate contine vitaminele B2, A, E, B12 si substanta numita colina. Branza contine si mineralele precum sodiul, fosforul si seleniul, iar atunci cand consumi 100g de branza, asiguri necesarul de 8% din cantitatea totala de calciu, 3% potasiu si 2% magneziu.

Iata mai jos ce beneficii are consumul de branza pentru sanatate:

  • Cercetarile arata ca branza poate ajuta la prevenirea diabetului – datorita procesului prin care este obtinuta, aceasta poate declansa o reactie care protejeaza organismul impotriva diabetului. Studiile sustin faptul ca doar doua felii de branza, consumate zilnic, scad riscul de diabet tip II cu 12%.
  • Consumul de branza ajuta la reducerea colesterolului – bacteriile probiotice din branza reduc colesterolul si contribuie la eliberarea unor substante care previn si diabetul. De asemenea, branza este recomandata si persoanelor cu probleme cardiovasculare.
  • Branza imbunatateste sistemul imunitar – studiile arata ca o bucata de branza pe zi poate imbunatati sistemul imunitar al persoanelor in varsta. Cercetatorii au descoperit ca aportul de probiotice poate imbunatati sistemul imunitar, iar branza contine astfel de bacterii.
  • Consumul regulat de branza te ajuta sa traiesti mai mult – chiar daca aceasta contine grasimi nesaturate, studiile arata ca are si numeroase beneficii pentru organismul nostru. Potrivit unui nou studiu realizat de Universitatea A & M din Texas, consumul regulat de branza poate preveni dezvoltarea cancerului la ficat si poate stimula sanatatea acestui organ. Studiul a mai constatat ca branzeturile maturate au potentialul de a creste speranta de viata cu pana la 25%.
  • Branza este eficienta in caz de ulcer si gastrita – cei care sufera de aceste afectiuni, le sunt recomandate branza dulce de vaci, casul nesarat si urda, dar sa evite branzeturile sarate pentru ca acestea agraveaza starea de aciditate.
  • Branza este recomandata in starile de stres si nervozitate – cea mai buna in acest sens este branza de capra. Aceasta reprezinta o sursa naturala de vitamina B12, fiind excelenta in starile de stres si anxietate.
  • Branza este ideala in curele de slabire – cercetarile arata ca o dieta cu un continut crescut branza ajuta in regimul de slabire. S-a observat ca persoanele care au consumat intre 3-5 portii de lactate au pierdut cel mai mult din greutate. De asemenea, aveau sanse mult mai scazute de a dezvolta boli de inima si diabet.
  • Branza iti pastreza dintii sanatosi – aceasta creeaza o pelicula protectoare in jurul dintilor, avand rolul de a creste rapid nivelul pH-ului.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.