Ardeiul gras. Ce beneficii are acest „butoias” de sanatate

Ardeiul gras. Ce beneficii are acest butoias de sanatate

Considerati unele dintre legumele cu cele mai mari beneficii pentru sanatate, ardeii grasi reprezinta o sursa inepuizabila de vitamina C, vitamina care ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Odata ajunsi la maturitate, ardeii dobandesc treptat culoarea adevarata (galben, portocaliu, verde sau rosu). Culoarea ardeilor reprezinta elementul care indica cantitatea de capsaicina, principala substanta activa din ardei, foarte importanta pentru organism deoarece ajuta la scaderea colesterolului ”rau”.

Proprietati ardei grasi:

Dupa cum spuneam si mai sus, ardeii sunt surse excelente de vitamina C, dar si de vitamina A (prin concentratia mare de carotenoizi, cum ar fi beta-caroten), vitamina E, B6 si vitamina K, potasiu, calciu, molibden si mangan. De asemenea, ardeiul rosu contine cantitati mari de licopen, o subtanta cu rol antioxidant care blocheaza crestere celulelor canceroase.

Beneficii ardei grasi:

-Ardeii grasi contin putine calorii, fiind recomandati in orice dieta. De asemenea, datorita capsaicinei, ardeiul inlesneste metabolismul, astfel ca poti arde mai multe calorii pe parcursul unei zile.

-Ardeiul gras imbunatateste sistemul imunitar. Datorita vitaminei C pe care o contine din plin, sistemul imunitar este imbunatatit. Cea mai mare cantitate de vitamina C se afla in ardeiul rosu.

-Ardeiul gras scade nivelul colesterolului din organism. Ardeiul gras roșu ajuta la reducerea inflamatiilor deoarece conține o cantitate mare de capsaicina. Consumat in mod regulat, ardeiul gras ajuta la scaderea nivelului de colesterol ”rau” din corp. De asemenea, acesta mai tine sub control si diabetul, usureaza durerea si reduce inflamatia.

-Ardeiul ajuta la mentinerea tineretii pielii si a parului. Totul se datoreaza sursei de vitamina E, care joaca un rol important pentru sanatatea parului si pielii.

-Consumul regulat de ardei garsi ajuta in prevenirea imbatranirii premature, dar si in prevenilor unor boli grave ca cele de inima sau cancerul. Continutul mare de vitamina C, flavonoide, vitaminele B6 si B9, reducand riscul aparitiei si agravarii bolilor de inima. Se recomanda cure de lunga durata, 2-3 luni, in care se consuma in jur de 150 g ardei pe zi. De asemenea, s-a demonstrat faptul ca beta-carotenul care se afla in ardeiul gras poate preveni aparitia anumitor tipuri de cancer, precum cel mamar si ovarian. Specialistii recomanda sa se consume 150-300 g salata facuta cu ardei, fiind un adevarat medicament anti-cancerigen.

– Consumul de ardei grasi asigura absorbtia optima a fierului, fiind foarte important in formarea si buna functionare a celulelor rosii din sange.

-Ardeiul gras este bun pentru sanatatea ochilor. Acesta ajuta la imbunatatirea vederii si previne degenerescenta maculara. Vitamina A este cea care pastreaza vederea buna mai mult timp. O echipa de cercetatori italieni a descoperit in anii ’90 2 substante prezente in ardei: luteina si zeaxantina, care protejeaza ochii de aparitia cataractei, dar si a degenerescentei maculare. Se recomanda consumul a 100 g ardei proaspeti pe zi, in cure de 2 luni pe an.

-Ardeiul gras are rol anti-inflamator. Datorita capsaicinei si betacarotenului, ardeiul rosu, in special, are proprietati antioxidante si anti-inflamatorii. Astfel, cu o cură de ardei gras poți reduce durerile și inflamațiile cauzate de boli precum artrita, reumatism, etc.

-Ardeii grasi de culoare galbena si rosie previn formarea cheagurilor de sange in organism si au efecte antiinflamatoare venoase. Se tine o cura de 3 saptamani cu ardei si se consuma minim 200 g din aceasta leguma pe zi, sub forma de salata, in combinatie cu rosii si ulei de masline.

-Ardeii grasi contin substante antioxidante, care protejeaza sistemul nervos si cardiovascular al diabeticilor. Se recomanda consumul zilnic de salata preparata cu ardei, cu ceapa si cu zarzavaturi verzi, o combinatie cu efecte antioxidante si de reglare a glicemiei.

Sfaturi utile:

Pentru a beneficia de toate aceste proprietati, ardeii trebuie sa fie consumati in stare cruda sau sub forma de suc proaspat.

Pot fi pastrati la frigider timp de 1 saptamana (fara sa fie spalati) sau pot fi congelati (fara sa fie opariti), fara a-si pierde proprietatile.

Daca este gatit pentru doar putin timp la temperatura scazuta, ardeiul gras isi pastreaza o mare parte din continutul de flavonoide, ce reprezinta nutrienti puternici.
Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.