Alimente care contin magneziu

magneziu

Magneziul activeaza diferite enzime, participand la metabolismul glucidelor, proteinelor, lipidelor, si actioneaza si asupra sistemului nervos (intre 0,05 si 0,06 g/ 1000 ml are efect de deprimare, iar la polul opus, intre 0,1 si 0,2 g/ 1000 ml are efect de anestezie).

De asemenea, ajuta la utilizarea vitaminelor C, B si E. Ajuta la fixarea Ca, in lupta cu cancerul. Favorizeaza eliminarea fierii din vezica biliara in intestin. Deficitul de magneziu duce la hiperiritabilitate neuromusculara, tromboze, spasmofilie, tulburari de ritm cardiac (mai ales la diabetici), convulcii, decalcificare prin pierderea secretiilor gastrice si intestinale.

Hipermagnezemia produce scaderea excitabilitatii neuromusculare, pierderea reflexelor, somnolenta si chiar anestezie. Necesarul zilnic de Mg este de 0,32 mg.

Alimente ce contin magneziu:

  • varza alba, praz, urzici, salata salbatica, hrean, patrunjel, grau, ovaz, orz, porumb, spanac, cartofi, sfecla, migdale (255 mg),
  • alune (150 mg),
  • nuci (123 mg),
  • castane (40-83 mg),
  • catina (30 mg),
  • coacaze rosii (32 mg),
  • coacaze negre (17-30 mg),
  • polen, zmeura (24-30 mg),
  • macese (30 mg),
  • mure (26 mg),
  • visine (22 mg),
  • capsuni (14 mg),
  • cirese (15 mg),
  • prune, lamai (13 mg),
  • grape fruit (12 mg),
  • afine (10 mg),
  • fragi (11 mg),
  • caise, pere, piersici (10 mg).

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

 

You may also like...