7 deficiente asociate cu depresia si tulburarile de dispozitie

depresie

Toata lumea stie ca exista o stransa legatura intre o dieta sanatoasa si sanatatea psihica, insa nu este o gluma, mancarea este direct implicata in mentinerea sanatatii mentale. 

Atunci cand creierul nu primeste nutrientii necesari unei bune functionari, el incepe sa sufere. Persoanele cu diferite deficiente sunt predispuse la depresie sau alte tulburari de dispozitie. Tocmai de aceea, este important sa avem o dieta echilibrata, pentru a stimula o functionare optima a psihicului, dar si a fizicului.

Iata 7 dintre cele mai comune deficiente de vitamine si minerale, asociate cu depresia si tulburarile de dispozitie

1 – Deficienta de vitamina D. Aceasta vitamina este foarte importanta atat pentru sanatatea creierului, cat si pentru o imunitate strasnica. Studiile au aratat ca persoanele care sufera de depresii si anxietate au, de obicei, o deficienta de vitamina D. Astfel, persoanele cu carente de vitamine si minerale prezinta un risc mult mai mare de a dezvolta depresie si alte boli psihice pe parcursul vietii.

2 – Deficienta de complex de vitamine B. Studiile au aratat o legatura intre deficiente de vitamine B si tulburari de dispozitie, incluzand si depresia. Vitamina B12 si alte vitamine din complexul B ajuta la producerea substantelor din creier ce afecteaza dispozitia sau la alte procese. Astfel, deficienta de vitamine B poate afecta nivelul acestor substante care se elimina in creier, ducand inevitabil la depresie si alte afectiuni.

3 – Deficienta de omega 3. Acizii grasi omega 3 se gasesc in numeroase mancaruri, precum peste sau seminte de chia. Acesti acizi sunt foarte importanti pentru sanatatea creierului. O deficienta de omega 3 sau un dezechilibru intre omega 3 si omega 6, poate duce incet incet la depresie. Cercetarile au aratat ca persoanele depresive au, in mare parte, deficiente de omega 3.

4 – Deficienta de iod. Glanda tiroida, una dintre cele mai importante glande din corp, are nevoie de iod sa functioneze bine. O tiroida care nu functioneaza cum trebuie, aduce probleme la nivelul sistemului imunitar si la nivelul creierului. Studiile au aratat ca exista o legatura stransa intre deficienta de iod si tulburarile cognitive si tulburarile psihiatrice.

Trateaza simptomele depresiei prin suplimente la deficiente

5 –  Deficienta de fier. Aceasta este asociata cu mai multe probleme de sanatate, inclusiv anemie. Simptomele anemiei sunt similiare cu cele date de depresie. Atunci cand creierul nu are suficient fier, acesta incepe sa aiba probleme cu semnalarea neurotransmitatorilor. Acest lucru cauzeaza simptome psihiatrice, inclusiv anxietate si depresie.

6 – Deficienta de aminoacizi. Aminoacizii se gasesc in proteina animala, fructe de mare, seminte, nuci si cereale. Organismul se bazeaza pe aminoacizi pentru a digera mancarea, pentru a construi si repara tesuturile si pentru a transporta molecule prin corp, precum oxigenul. Studiile au aratat ca suplimentele cu aminoacizi reduc simptomele la pacientii care sufera de tulburari mentale. Aminoacizii sunt convertiti in neurotransmitatori, care ajuta la ameliorarea depresiei si altor tulburari psihice.

7 – Deficienta de acid folic. Cercetarile au aratat ca persoanele depresive au, in medie, cu 25% mai putin acid folic in sange decat persoanele sanatoase. Studiile au aratat ca 500 mcg de acid folic au sporit eficienta medicamentelor antidepresive. Creierul sufera fara acid folic in organism.
Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...