25 de reguli de aur despre o alimentate corecta ale unei femei care a trait 103 ani

1992, Madrid, Spain --- Indra Devi --- Image by © Abilio Lope/CORBIS

Indra Devi (numele real, Eugenia Peterson), a devenit prima doamna yoghista, care a dezvoltat aceasta practica in toata lumea. De-a lungul vietii sale seculare, Indra Devi si-a schimbat imaginea cardinal de mai multe ori, de la doamna unei societati selecte, la mentor spiritual. Ea a trait pana la varsta de 103 ani, calatorind prin toata lumea, a stiut 12 limbi.

Iata ce declara in urma cu cativa ani unei publicatii despre alimentatia sa:

“In casa mea nu veti vedea, in dulap sau in alta parte, nimic conservat, sigilat, rafinat sau ceva tratat in mod diferit decat natural. Faina din boabe intregi o inlocuieste pe cea alba, orezul cafeniu (neprelucrat) – orezul alb, mierea inlocuieste zaharul.
Ciocolata si cacaua lipsesc si ele. Personal, sunt indiferenta fata de deserturi. De obicei, eu beau cafea cu lapte de capra crud, sau lapte din soia, sucuri de legume si fructe proaspete, si o multime de apa, cu sau fara lamaie.
Lamaia, de asemenea, o folosesc in loc de otet. Eu mananc tot felul de legume sezoniere in combinatie cu ierburi uscate, ceapa si usturoi. De cand am inceput sa practic yoga, am urmarit o multime de oameni care se insanatoseau si se schimbau spre bine, vazand cu ochii. Cand practici yoga iti schimbi si alimentatia si modul de viata. Eu tot sunt din lista lor.”

Mai jos va vom prezenta cele 25 de reguli de alimentatie ale Indrei Devi. Acestea ar trebui urmate daca vreti sa traiti o viata lunga si sanatoasa:

  1. Nu beti apa cu gheata deoarece afecteaza negativ circulatia fireasca a sucurilor gastrice si digestia sanatoasa;
  2. Beti in fiecare dimineata, imediat dupa trezire si in fiecare seara, inainte de a merge la culcare cate un pahar de apa calduta sau la temperatura camerei;
  3. Beti cel putin 5-8 pahare de apa pe zi;
  4. Nu beti in timpul mesei deoarece lichidele dilueaza sucul gastric. Se permite sa beti cu o jumatate de ora inainte de masa si la 2-3 ore dupa masa;
  5. Beti apa cu inghitituri mici, fara graba;
  6. Consumati mai bine fructe proaspete in loc de suc;
  7. “Inviorati” apa fiarta prin turnarea ei dintr-un recipient in altul. Este suficient sa faceti asta de cateva ori pentru ca apa sa recapete elementele pierdute in timpul fierberii, sa creeze un efect revigorant si sa stimuleze efectul asupra organismului;
  8. Daca preparati suc din morcovi proaspeti, ridichi, sfecla sau alte legume, adaugati un pic de verdeata;
  9. Excludeti din dieta dvs alcoolul, cafeaua, ceaiul si cacao;
  10. Beti laptele cu mici inghitituri, deoarece in caz contrar ar putea provoca tulburari digestive. In general laptele este un fel de mancare, nu de bautura;
  11. Alegeti mancarea nu cea care va place, ci pe care organismul dumneavoastra o poate asimila;
  12. Excludeti din dieta dumneavoastra alimentele “moarte”: conservele, orezul alb slefuit, zaharul rafinat, faina alba, dulciurile, produsele de patiserie si otetul. Inlocuiti-le cu orezul brun, zaharul brun, faina de cereale integrale si mierea de albine;
  13. Pesmetii si painea invechita sunt mai folositoare decat painea proaspata. Dar ele trebuie mestecate foarte bine si consumate fara lichide;
  14. Consumati nu mai mult de o portie de amidon la o masa. Astfel, daca mancati orez, nu mai consumati la aceeasi masa paine, cartofi, paste etc.;
  15. Utilizati apa in care au fiert legumele la pregatirea supei;
  16. Nu aruncati vrejurile de morcov, sfecla sau ridiche, ci adaugati-le in supa in timpul fierberii;
  17. Fierbeti legumele la foc mic si in cantitate mica de apa, iar cel mai bine la bain marie;
  18. Excludeti din meniu bucatele prajite si cele grase. Ele se asimileaza foarte incet de organism;
  19. Nu consumati grasimi de provenienta animala (slanina, margarina, unt, oua etc.), caci ele ridica nivelul de colesterol in sange;
  20. Doriti sa reduceti nivelul de colesterol? Consumati lapte, branza de vaci si peste si renuntasi la oua si ficat;
  21. Atrageti atentia nu doar la cantitatea de grasimi si calorii consumate, dar si la continutul de substante minerale in produse;
  22. Niciodata nu incalziti de mai multe ori bucatele ce contin orice fel de grasimi, inclusive ulei vegetal;
  23. Mancati fara graba, intr-o atmosfera placuta si linistita;
  24. Evitati sa mancati in situatii de stres, dispozitie proasta sau iritatii, caci organismul secreta toxine ce ajung in tractul digestiv;
  25. Evitati discutiile neplacute in timpul mesei.
 

You may also like...