10 pasi pentru a renunta la fumat

nu fumat

Un tanar s-a dus la un batran intelept si l-a intrebat cum sa se lase de baut. Calugarul i-a raspuns: “Simplu. Nu mai duce paharul la gura”. Acest sfat se poate folosi fara probleme in cazul tuturor dependentelor, inclusiv cea a fumatului, atat de dezastruoasa in timp pentru organismul uman. Renuntarea la fumat se face in momentul in care hotararea este una ferma si se face brusc, fara oscilari, doar asa exista sanse maxime de reusita.

Simptome dupa renuntarea la fumat

Tocmai datorita reducerii sensibilitatii olfactive produsa de catre fumatul cronic, in perioada imediat urmatoare renuntarii la fumat, ex-fumatorul incepe sa perceapa tot mai bine mirosul apetisant al unor alimente, fapt asociat dezinhibarii centrului foamei (nicotina inhiba partial si centrul foamei din creier) si ca urmare sa creasca si aportul alimentar. Si din acest motiv, fostii fumatori pot lua in greutate dupa ce-au renuntat la fumat, in medie intre 2-3 kg.

Obstacolele (reprezentate de tuse, depresie, castig ponderal, constipatie) care ar sta in calea unei persoane care doreste sa renunte la fumat sunt determinate de sindromul de sevraj, care se manifesta diferit de la un om la altul. Vointa si dorinta de a iesi de sub jugul unei dependente castiga intotdeauna la omul determinat. Studiile au aratat ca barbatii se lasa mai usor de fumat in urma agonisirii unui bun mult asteptat, precum masina preferata, o casa, chiar si succesul afacerii personale.

Femeile se lasa mai greu de acest viciu, caci se imprietenesc cu tigara mai bine decat cu oamenii. Tigara o insoteste oriunde si oricand pe femeie, tocmai de aceea un moment propice pentru renuntarea la fumat este atunci cand aceasta isi gaseste jumatatea, se casatoreste, urmeaza sa isi faca propria familie cu copii, adica in momentul in care atentia ii este indreptata cu desavarsire asupra partii afective a vietii sale. Timpul ii va fi ocupat cu lucruri cu adevarat importante pentru ea si fumatul va fi dat uitarii mult mai usor.

10 pasi pentru a te lasa de fumat in 30 de zile

1 – arunca orice obiect care iti aduce aminte de fumat, incepand cu brichetele preferate, scrumierele souvenir si altele asemenea.

2 – alege perioada din an in care sa fii in concediu sau departe de anturajul in care se fumeaza. Este important sa eviti anturajele de fumatori.

3 – primele 3 zile din cura anti-fumat consuma doar fructe, in special cele care contin vitaminele A, C si E, pentru a metaboliza nicotina din corp: kiwi, mere, banane, portocale, stafide, curmale, smochine, germeni de grau, nuci, alune, seminte de floarea-soarelui.

4 – consuma intre 2,5 si 3 litri de apa pe zi cel putin 30 de zile (durata minima a curei).

5 – mergi cat mai mult pe jos, in parcuri, pe faleza, la aer curat, intre 5 si 7 km zilnic, iti ca calma din nervozitatea data de servaj.

6 – in perioada imediat urmatoare, pana la 3-4 luni de la renuntare, evita alimentele amare ce pot redestepta pofta de fumat: cafea, ciocolata amara, bere, grape-fruit, etc.

7 – incepand cu ziua 4 pana in ziua 15 treci la un regim ovo-lacto-vegetarian si evita toate excitantele si iritantele ce ar putea sa iti aduca aminte de fumat, precum cola, cafeaua, ciocolata, alcoolul, ardeiul iute, boia, piperul, oregano, cimbru.

8 – din ziua a 15-a poti reintroduce condimentele, NU si cacao, cafea, alcool sau ciocolata.

9 – dupa cea de-a 30-a zi se pot reintroduce carnea, cafeaua, alcoolul, dar cu mare grija, deoarece aceastea cresc riscurile reapucarii.

10 – simultan cu aceasta cura se poate lua un medicament care ajuta, dar nu unul care contine nicotina, precum Nicoret.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist

Citeste si:

Fumatul, 20 de efecte dezastruoase ale unui obicei nesanatos

Stresul si oboseala, cauze si tratamente naturiste

 

 

You may also like...