10 motive sa mananci un avocado pe zi

10-motive-sa-mananci-un-avocado-pe-zi

In ciuda gustului lui uimitor, avocado este pur si simplu un fruct incredibil de sanatos si o bogata sursa de numeroase vitamine, minerale si substante nutritive.

Studiile au aratat ca consumul lor imbunatateste sanatatea in nenumarate moduri, deci va oferim inca cateva motive pentru a le consuma zilnic:

Aceste fructe excelente au un profil nutritional impresionant. O singura portie de avocado ofera peste 20 de vitamine si minerale si satisface valorile zilnice recomandate ale nutritionistilor dupa cum urmeaza: 53% vitamina K, 33% vitamina C, 21% vitamina E, 26% vitamina B6, 19% de cupru, 28% potasiu, 28% acid pantotenic si 41% folat.

10 motive sa mananci un avocado pe zi – sunt un afrodisiac natural excelent

Grasimi sanatoase. Grasimile bune – grasimile mononesaturate din avocado – scad nivelul colesterolului si reduc riscul de accident vascular cerebral si infarct miocardic. Vezi si Tot ce trebuie sa stii despre grasimile bune si grasimile rele

Nivelul colesterolului. Avocado reduce in mod eficient trigliceridele din sange si nivelurile de colesterol LDL si creste nivelul HDL.

Afrodisiac. Avocado sunt fructe pline de grasimi saturate, care joaca un rol important in sinteza testosteronului, imbunatatind astfel unitatea sexuala si actioneaza ca afrodisiac natural.

Pierdere in greutate. Consumul de avocado ofera un sentiment de satietate si previne poftele alimentare, ceea ce duce in cele din urma la scaderea in greutate.

Vezi si: Samburele de avocado, excelent impotriva dereglarilor tiroidei si cancerului

Tensiune arteriala. Avocado sunt bogate in potasiu, care regleaza tensiunea arteriala.

Absorbtia nutrientilor. Adaugarea de avocado la mesele care contin nutrienti solubili in grasimi ajuta la absorbtia lor in organism. Acesta este cazul vitaminei A, E, K, D si a unor antioxidanti, cum ar fi luteina, beta-carotenul si alfa-carotenul.

10 motive sa mananci un avocado pe zi – contin multa fibra, ce ajuta la pierderea in greutate

Artrita. Cercetatorii au descoperit ca extractele din ulei de avocado si de soia, numite „sos de soia si avocado”, pot ameliora efectiv simptomele artritei osoase, cunoscuta sub numele de osteoartrita.

Sanatatea ochilor. Acest fruct este bogat in zeaxantina si luteina, care afecteaza in mod pozitiv degenerescenta maculara si imbunatateste sanatatea ochilor.

Graviditate. Avocado sunt abundente in potasiu, vitamina B6, folat si vitamina C, toate acestea fiind esentiale pentru dezvoltarea tesutului si a creierului copilului, precum si dezvoltarea fatului in stadiile de sarcina timpurie.

Prevenirea diabetului zaharat. Consumul zilnic de jumatate de avocado va va ajuta sa reglati nivelul insulinei si al glicemiei si sa reduceti riscul de aparitie a diabetului zaharat.

Fibra. Avocado sunt bogate in fibre, 25% din acestea fiind solubile si 75% insolubile. Fibra scade nivelul de zahar din sange, duce la scaderea in greutate si micsoreaza riscul unor boli diverse. Fibrele solubile alimenteaza bacteriile intestinale prietenoase din intestin.

Sanatatea osoasa. Consumul regulat de avocado intareste oasele deoarece acestea sunt incarcate cu folat, cupru si vitamina K.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.